Kirjoittaja Aihe: crg  (Luettu 15758 kertaa)

markus___

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 44
crg
« : 26.07.2009 13:44 »
Saako crg mikroautoon jostain muualta halvemmalla osii kun jaatiselta?
Markus

henkker

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 146
Vs: crg
« Vastaus #1 : 28.07.2009 22:01 »
Jos englanti taipuu niin nettikaupoista ainakin.
Kyllä lähtee

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: crg
« Vastaus #2 : 29.07.2009 10:38 »
Itselläni on sellainen käsitys aiheesta, ettei ne jaatisen osat kovin kalliita ole jos vertaa, mutta kun CRG:n osat on.

Laskin tuossa saksalaisesta ihan edullisesta verkkokaupasta, että esim. VEN04 jarrujen (etu+taka) pistäminen kokonaan uusiksi maksaisi himpun vajaa 1500€ (sylinterit, satulat, letkut, jarrulevy ym. hilpe). Itse en tosin nyt tarvitsisi etujarrusatuloita enkä pääsylintereitä, joten selviäisin "vain" 700€:llä.

Ja noissa em. hinnoissa ei ole vielä niitä etunavan keskiöitä joihin jarrulevyt tulee kiinni, kun ei tuossa kaupassa niitä ollut. Nekin pitäisi vaihtaa. Olisiko 100€/kpl?

Ja sitten jos haluaa tehdä "normi" rempan, eli kaikki palat ja kelluvien levyjen kuluvat osat (keskipinnit yms.), tulee hintaa selllaiset 175€. Ja tämä 2*kesään. Eli enemmän rahaa kartingissa mulla menee vain renkaisiin kun koneenkin laitan itse.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2009 11:05 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: crg
« Vastaus #3 : 29.07.2009 23:25 »

Monta kertaa olen aikaisemminkin tästä maininnut ja mainitsen vielä kerran:

- Ainakin minä maksan mielelläni neljä kertaa kaudessa 15€ enemmän jarrupaloista ja siitä hyvästä kauppiaan auto on kisapaikalla siltä varalta jos vaikka menee jokin muu osa rikki.
Se saksalainen nettikauppias ei raahaudu tänne suomeen kisapaikoille päivystämään täyden myyntiauton+lisähenkilökunnan kanssa.
Niin isoa eroa ei hinnoissa ole että se oikeasti tuntuisi kauden budjetissa.
Suurempi kulu tulee jos jokainen joutuu pitämään täyttä varaosa-varastoa, kun suomalaisella kauppiaalla ei olekkaan enää varaa sitä myyntiautoa ylläpitää.
 :'(

Kannattaa miettiä hommaa myös 1 lap eteenpäin...

(enkä muuten ole kauppias itse)
Terveisin,
Markku Ryynänen



Homman Pitää Olla Hauskaa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: crg
« Vastaus #4 : 29.07.2009 23:40 »
täyttä asiaa :D
.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: crg
« Vastaus #5 : 30.07.2009 00:16 »
Minkä takia minä tuossa kerroin laskevani osien hintoja saksalaisesta verkkokaupasta johtuu siitä, ettei tietääkseni yksikään suomalainen CRG:n osia myyvä kauppias ole nähnyt vaivaa hintojen julkaisemiseen netissä saatika sitten verkkokaupan pystyttämiseen.

Kannattaisi varmaan sielläkin puolella tiskiä ajatella asiaa kierrosta pidemmälle. Samoin kun sitä hinnastoa rustatessa. Ja eipä ole rakettikarkeloissa kauppiaita paljoa näkynyt.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2009 00:21 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: crg
« Vastaus #6 : 30.07.2009 01:17 »
Minkä takia minä tuossa kerroin laskevani osien hintoja saksalaisesta verkkokaupasta johtuu siitä, ettei tietääkseni yksikään suomalainen CRG:n osia myyvä kauppias ole nähnyt vaivaa hintojen julkaisemiseen netissä saatika sitten verkkokaupan pystyttämiseen.

Kannattaisi varmaan sielläkin puolella tiskiä ajatella asiaa kierrosta pidemmälle. Samoin kun sitä hinnastoa rustatessa. Ja eipä ole rakettikarkeloissa kauppiaita paljoa näkynyt.
Sen verran tuohon kisoissa mukana olemiseen kommentoisin että varmaan halua olla mukana rakettikisoissakin olisi useammallakin kauppiaalla, mutta ei välttämättä resursseja.
SM-kisaviikonloppuja on viisi ja nykyisin vielä edellinen viikonloppu on treeniä samaisella radalla, joten voi sanoa että kymmenen viikonloppua on kesästä jo varattuja. Kun SM-sarjan lisäksi Suomessa järjestetään suuri määrä myös muita sarjoja, on varmasti vaikeaa lähteä joka kilpailuun paikan päälle.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Huoltaja

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: crg
« Vastaus #7 : 21.08.2009 23:21 »
Kannattaa vaihtaa merkkiä, johon ei tarvi ostaa niin "kalliita" osia. Runkokin kestää paremmin rasitusta.
Valitse siis laatua ja osta TonyKart.

Ps en myöskään ole kauppias

päällikkö

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: crg
« Vastaus #8 : 22.08.2009 10:36 »
Kannattaa vaihtaa merkkiä, johon ei tarvi ostaa niin "kalliita" osia. Runkokin kestää paremmin rasitusta.
Valitse siis laatua ja osta TonyKart.

Ps en myöskään ole kauppias

Ymmärrän että tonykart on hyvä perus runko ja vielä suosittu, mutta mites niitä aina kisapaikoilla hitsaillaa?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: crg
« Vastaus #9 : 22.08.2009 11:26 »
Kannattaa sitten ostaa varmaan Kosmic, niin saa OTK-osat ja ratkeamattoman putken? :P

Ei vaan vakavasti ottaen, hitsataanko rungot käsin? Nimittäin jos näin on, niin saattaapi olla, ettei tarvita yksi hitsari joka suhuuttelee vähän liian kovilla virroilla niitä saumoja, niin johan tuli markkinoille 50 runkoa, joista ratkeaa saumat ennen aikojaan..
« Viimeksi muokattu: 22.08.2009 11:27 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway


 

Team Laine Verkkokauppa