Kirjoittaja Aihe: Rotax kytkin  (Luettu 12107 kertaa)

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Rotax kytkin
« : 20.08.2009 19:23 »
Milläs tän uuden kytkimen sais pysymään ehjänä?

Putsattu aika tunnollisesti päivän päätteeksi ja laakeriin laitettu rasvaa, mutta silti hajosi....ja tiedän, että joillekin muillekin on näin päässyt käymään.

ykc

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #1 : 20.08.2009 20:14 »
Mitä siitä hajosi ? Onko laittaa kuvia näytille?

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #2 : 20.08.2009 22:41 »
ei millään, pari kappaletta menny jo tässä...

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #3 : 20.08.2009 23:27 »
Hyvä, nyt siis kestää tasapainoakselin rattaat, mutta hajoaa kytkin ja vanhaa kytkintä ei saa teräsrattaiden kanssa käyttää?
« Viimeksi muokattu: 21.08.2009 08:22 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #4 : 21.08.2009 06:14 »
saa käyttää.

ykc

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #5 : 21.08.2009 07:15 »
Meneekö siitä kello vai katkeaako painot ? Onko kytkimessä ollut luistamista ?

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #6 : 21.08.2009 17:32 »
Näin tyylikkäästi meillä hajosi ensimmäisellä kerralla. Toisella kerralla meni vain kahteen osaan, kun huomattiin ajoissa.


bogger

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 121
  • Artkart varikkokärryt
    • ArtKart kart trolleys
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #7 : 23.08.2009 17:25 »
näin metallimiehen silmin on kyllä aika hurjan näköinen konstruktio tossa uudessa kytkimessä! Miten ihmeessä sen voi olettaa kestävän kun metallia nitkutetaan suunnasta toiseen? ja vielä kun kello hieman kuluu niin liike sen kuin kasvaa...

Onkos noilla mitään takuuta jos menee omaan mosaan tommosen päivittämään? Paljonko maksaa tuo kuvan osa?

 
ArtKart varikkokärryt / ArtKart kart trolleys: www.artkart.fi

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #8 : 24.08.2009 19:07 »
Kyllä niillä jonkin sorttinen takuu on, jos sattuu heti hajoamaan. Hintaa oli muistaakseni reilut 130€.

bogger

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 121
  • Artkart varikkokärryt
    • ArtKart kart trolleys
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #9 : 24.08.2009 20:20 »
Kyllä niillä jonkin sorttinen takuu on, jos sattuu heti hajoamaan. Hintaa oli muistaakseni reilut 130€.

Hajosko sulla alle 50 tunnin? Omasta mielestä vanha kytkin teräksisillä kengillä vois olla toimiva ratkaisu!
ArtKart varikkokärryt / ArtKart kart trolleys: www.artkart.fi

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #10 : 24.08.2009 20:45 »
Hajos, kevyestikin. Ensimmäinen kesti kolme ja puoli kisaviikonloppua treeneineen. Toinen meni kolmessa tunnissa. Itselläni ei ole mitään käsitystä tuosta vanhasta kytkimestä, kun en ole koskaan sellaista lähemmin päässyt tutkiskelemaan.

ykc

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #11 : 25.08.2009 13:08 »
Saako tuon keskiön asennettua "väärinpäin" eli 2 eri tavalla ?

Intre09

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #12 : 25.08.2009 16:12 »
Saako tuon keskiön asennettua "väärinpäin" eli 2 eri tavalla ?

Ei, muistaakseni toisella puolella on upotukset pulteille.

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #13 : 25.08.2009 18:56 »
hei se on vain rotax laatua, miten voitkaan odottaa kestävän sen yli 50 tuntia???;o

jarit

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #14 : 23.09.2009 15:34 »
Tommoinen tippui mailiin tänään:
-------------
New needle cage and o-ring for the centrifugal clutch.
The centrifugal clutch for the 125 Junior MAX (Micro MAX and Mini MAX) and 125 MAX engine has been designed as a dry clutch.
To be able to detect any misapplication of the centrifugal clutch by applying oil or grease into the clutch, BRP-Powertrain has released a new ("sealed") combination of a needle cage plus o-ring for the centrifugal clutch.
The o-ring minimizes the spreading of grease from the needle cage into the clutch drum and on the clutch.
For the proper function of the "sealed" needle cage, the assembly instruction must be carried out.
...ja eikun hanaa...

jpal45

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #15 : 30.06.2010 19:34 »
Näin tyylikkäästi meillä hajosi ensimmäisellä kerralla. Toisella kerralla meni vain kahteen osaan, kun huomattiin ajoissa.


Milläs tän uuden kytkimen sais pysymään ehjänä?

Putsattu aika tunnollisesti päivän päätteeksi ja laakeriin laitettu rasvaa, mutta silti hajosi....ja tiedän, että joillekin muillekin on näin päässyt käymään.
Nämä kytkimet eitule koskaan kestämään jos ei tehdä jotain muutosta kytkimen materiaaliin.

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #16 : 26.07.2010 22:24 »
sekii voi olla että jarrut laahaa, tai ajaa jarrukaasulla, tai kampura kiero ja sen takii rikkoo, tai kello soikee ja ottaa kiinni, vaihtoehtoi on monia: )

xkarter

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #17 : 24.08.2010 10:41 »
Onko näitä kytkimiä paukkunut edelleen?

Velociraptor

  • Vieras
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #18 : 24.08.2010 13:34 »
Kyllä niitä on menny, lisäksi myös kytkin kello halkesi, sen huomasin sattumalta kun kynnellä vedin kellon ulkopintaa pitkin.

xkarter

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #19 : 24.08.2010 14:40 »
Eli Rotax vaatinee enemmän huolenpitoa kuin muutaman kerran kuulemani väite, että koko kesän ajais ja talvella huoltais?

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #20 : 24.08.2010 17:24 »
harraste ajoa pystyy varmasti koko kesän ajelemaaan. kisaaminen onkin sitten aivan toinen juttu

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: Rotax kytkin
« Vastaus #21 : 24.08.2010 20:40 »
meillä on ajettu 70 tuntia samalla kytkimen roottorilla, rotax junnussa. Rakenne on juuri samanlainen kuin noissa kuvissa.
Kello on vaihdettu n. 40 tuntia sitten, syynä on se, että tässä kellossa on 12 piikkinen ratas, siinä toisessa on 13 piikkiä.
Tämä kausi on mennyt pääasiassa tuolla 12 piikkisella ja uudella kellolla.
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com


 

Team Laine Verkkokauppa