Niskasuojan merkitys tulee yleensä vasta siinä tapauksessa kun jotain sattuu eli joku ajaa perään tai kylkeen, törmätään itse johonkin tai pahimmillaan rullataan kartti ympäri.
Pehmeillä niskatuilla saadaan lämmitettyä kaulaa ja siihen voi nojailla, mutta kolaritilanteessa vaahtomuovi vain painuu kasaan ja niskan luut joutuvat kovalle rasitukselle.
Näillä oikeilla niskasuojilla kypärä ei makaa niskasuojaan, vaan on tukena siinä tilanteessa kun jotain oikeasti sattuu. Malleissa ja hinnoissa on eroja, mutta alla olevistakin vain Leatt-Brace Moto-Kart on nimenomaan suunniteltu karting-käyttöön.
Leatt-Brace perusmallistosta löytyy ns. kaksi linjaa eli moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut ja sitten tämä Moto-Kart -malli. Erona noilla on siinä että Moto-Kart-mallissa on korkeampi niskaosa eli niska ei pääse retkahtamaan taakse. Moottoripyörämalleissa taas joudutaan taakse antamaan hieman lisää liikkumavaraa ajoasennon takia.
Tuo ADVenture-malli on riisuttu versio moottoripyörämallista. Eli siitä puuttuu kokonaan etu ja takakappaleen korkeussäädöt, vaikka muut säädöt siitä löytyykin. Samoin pehmustemateriaali on erilaista. ADVenture-malli on suunnattu satunnaiseen maantiekäyttöön, ei aktiiviharrastamiseen.
Voin pistää sulle tarjouksen tuosta Moto-Kart-mallista yv:llä, vaikka meillä muutenkin ovat noi hinnat normaalia edullisemmat.