Kirjoittaja Aihe: International Superkart Series 17.-19.6.2010 Hockenheimring, Saksa  (Luettu 13995 kertaa)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Jälleen yksi viikonloppu Euroopan radoilla. Tällä kertaa vuorossa Hockenheimringillä ajettava kansainvälinen Superkart. Raporttia tulee taas viikonlopun edetessä.
Paikkahan on lähempänä Etelä-Saksaa, joten ajomatkaa Travemünden satamasta kertyi reilut 650 km. Lautta tietysti oli hieman myöhässä, joten pääsimme lähtemään taipaleelle vasta n. klo 21 paikallista aikaa. Saksan moottoritiet ovat kuitenkin sen verran nopeita että vaikka rekkoja oli liikenteessä 10 kertaa enemmän kuin henkilöautoja, niin hidastaa ei juuri tarvinnut. Tai no loppumatkasta oli alamäet 8% luokkaa, joten siellä oli jo pakko varovasti polkea jarruakin ettei vauhti kiihdy liikaa. Vastaantulevien puolella olikin sitten yksi rekka mennyt päreiksi, mutta meidän suuntaan ei ongelmia ollut. Sääkin suosi tällä kertaa ja vain hieman tuli vettä lopussa.
Perillä oltiin jo neljän aikoihin aamulla, eli 7 tuntia pysähtymättä. Pysähtyminen kävi muutaman kerran mielessä, mutta aina oli sen verran rekkaparkit tukossa että päätettiin jatkaa seuraavalle pysäkille. No kaikkihan ne olivat täynnä. Radan portilla sitten huomasi että ollaan todellakin Saksassa. Pariskunta joka oli vahtivuorossa ei osannut englantia ja meikäläinen ei osaa saksaa. Kisapapereiden avulla kuitenkin saatiin homma hoidettua, joten vihdoin päästiin ajamaan varikolle saakka. Paikalla oli Superkart-väestä vain Hollannin MS Kart rekkansa kanssa. Ei muuta kuin bussi parkkiin ja unta palloon.
Aamulla sitten klo 8 kuuluikin ensimmäiset autot kiertävän rataa. Paperien mukaan ei pitänyt olla tänään kuin katsastustouhuja, mutta koko päivän autoja radalla kiersi. Aamusta siellä oli kisa-autoja, mutta iltapäivällä renkaat ulvoivat ja rataa kiersikin kaikki kylän kynnelle kykenevät eli nähtävästi rata olikin auki maksua vastaan kaikille halukkaille. Radalla oli niin kisa-autoja, katuautoja kuin moottoripyöriäkin.
Itselläni urakkana oli mm. bussin tankkaaminen, auton kasaamista, bensojen sekoitusta ja muuta valmistelua huomista harjoitus ja aika-ajopäivää varten. Bussi haukkasi reilusti toista sataa litraa dieseliä, joten varakannut tulivat tarpeeseen. Superkarttiin saatiin tehtaalta uusi moottori entisen ongelmien takia. Vaihteisto on tehty uudelleen ja moottorin luonnettakin on hieman muutettu tänne sopivaksi. Itse teimme tauon aikana muutoksia penkkiin ja lisäsimme quickshifterin, jotta kaasua ei tarvitse hellätä missään vaiheessa. Molemmat muutokset pitäisi parantaa vauhtia huomattavasti. Huominen vasta näyttää kuinka tuo työ onnistui. Täällä valitettavasti ei ole kuin yksi 15 minuutin harjoitus ennen aika-ajoja, joten homman pitää toimia heti kättelyssä.
Keli oli aamulla harmaa mutta lämmin. Päivällä satoi useampaan otteeseen ja vielä nyt illallakin. Saderenkaat ovat valmiina huomista varten, mutta toivotaan että niitä ei kuitenkaan tarvitsisi käyttää, vaikka tuo sadekeli meikäläiselle aika hyvin yleensä sopiikin. Nyt on Aim:n SmartyCam viritetty takasiipeen kiinni, joten toivotaan että saadaan hieman kuivan kelin kuvaa täältä muillekin nähtäväksi. Nyt lepäämään, mutta huomenna raporttia taas kisapaikalta. Ja mukanahan Suomesta ovat jälleen allekirjoittanut sekä Red Speed-tiimin Vesa Lehtinen. Vesa ajaa kaikki osakilpailut ja on parhaillaan kolmantena sarjassa joten hyviä sijoituksia on nytkin luvassa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Ensimmäinen ajopäivä Saksassa takana. Rata on haastava ja huomattavasti edellistä Assenin rataa teknisempi.
Eilen sääennuste lupaili täksi päiväksi sadetta, mutta onneksi nekään eivät ole aina oikeassa. Jo aamusta aurinko lämmitti kattoikkunasta ja kaikki vaikutti muutenkin erittäin mukavalta.

Vapaat harjoitukset menivät rataa opiskellessa ja muutama mutka meinasi olla vaikea muistaa. Rajoja ei vielä kokeiltu. Aikaa oli vain 15 minuuttia.
Ensimmäistä kertaa kiinni oleva Translogicin quickshifteri sen sijaan oli juuri niin hyvä kuin toivoinkin. Suorilla pystyi vetämään kaasu pohjassa ja pitkissä kaarteissakin vaihtaminen oli mahdollista. Uskoisin että myös vaihdelaatikkokin tykkäsi. Muutama hyvä ohitus suoralla antoi uskoa tulevaan.
Koska laji on tekninen niin aina jotain pientä säädettävää tulee. Kytkinlevyt eivät oikein irroittaneet lämpimänä, joten erän jälkeen auto sammui varikolle. No tuo ei onneksi vaikuta ajoon, eikä startissakaan siitä pitäisi olla ongelmia, koska lähtö on lentävä. Syykin löytyi paivän aikana, mutta ongelmaa ei saatu vielä ratkottua.
Nyt oli videokin toiminnassa ja ensi viikon aikana pistetään koostetta nettiin muidenkin nähtäväksi. SmartyCam näyttää olevan jo todella monessa autossa kiinni ja tänään yhden auton ongelmiakin selvitettiin sen avulla. Hyvä laite, vaikka kuvan laatu ei olekaan HD-luokkaa.

Päivän toinen ajo olikin sitten jo ensimmäinen aika-ajo. Siihen lähdettiin vielä vanhoilla renkailla, koska opeteltavaa ajolinjoissa oli rutkasti. Linjat löytyivätkin ihan kohtuullisesti. Ero kärkeen oli Assenista vähentynyt eli nyt enää 4,65 sekuntia kierroksella. Radan pituus on suunnilleen sama, joten kärkeä ollaan siis saavutettu. Fiilis on kuin Kovalaisella että sekunteja perässä mutta hommaan ollaan tyytyväisiä. Ekan aika-ajon sijoitus 13. ja vuoden 2008 Euroopanmestari vain 1,5 sekuntia edellä. Keli oli entistä lämpimämpi, n. 25 varjossa. Täytyy vaan kiittää tässä kohtaa Sweepin nahkapukua, joka on erittäin hyvin tuuletettu. Kun alla on vielä kokopitkä Nomex-kerrasto, niin voisi kuvitella että on kuuma. Tosiasiassa kuuma on vain odotellessa, ajon aikana ilmavirta hoitaa kyllä tuuletuksen. Lehtisen sijoitus muuten oli 6., joskin täkäläiset kirjoittavat nimeksi Vesa Lethinenen.  ;)

Ja sitten uudet renkaat alle, hyökkäys päälle ja aikaa parantamaan. Vuorossa päivän toinen aika-ajo. Muutoksiin kuului neulojen laskeminen. Suuttimien vaihtaminen jätettiin huomiselle, mikäli keli pysyy samanlaisena.
Hyökkäys oli todellakin hyvää ja heti toisella kierroksella 1,55 sekuntia. Tosin 2,2 sekunnin parannukseen oli ollut mahdollisuus kun kaikki sektorit olisivat osuneet kohdalleen samalla kierroksella. No sijoitukseen tuolla ei ollut vaikutusta, mutta kun neljän kärki ei aikaansa parantanut, niin ero kutistui enää 3,5 sekuntiin. Eteenpäin mennään ja huomenna kisassa nähdään josko saataisiin vihdoin se sijoitus 12 parhaan joukkoon ja palkinnoille. Lähtö ratkaisee paljon, kuten monissa muissakin lajeissa.
Yritys alkoi olla jo hieman turhankin kovaa loppua kohden ja muutaman kerran käytiin ottamassa vauhtia turva-alueilta ja kerran auto lähti jakamaan nypystä niin että oli pakko hiljentää. Ehti siinä peukalokin pyörähtää mukana, joten toivottavasti se ei ala vaivaamaan huomisessa kisassa. Niskatukeen tehtyjen muutosten vuoksi niskat alkoivat hieman väsymään lopussa, mutta kierrosaikoihin se ei juurikaan vaikuttanut vaan pari nopeata kierrosta tuli vielä vedettyä 8 tuhannesosan sisään. Renkaat olivat toki jo parhaat nähneet, joten omasta parhaasta jäätiin vajaa pari kymmenystä. Lehtinen ei parantanut aikaansa ja oli lopulta 8. yhteistuloksissa. Pisteet kuitenkin jaetaan vasta huomenna.

Koska kaikki toimi eikä suuria ongelmia ollut muutenkaan niin päivän päätteeksi ei jäänyt kuin tietojen lataaminen MyChron4:stä ja videot SmartyCamista sekä uusien renkaiden päälle laitto huomista varten. Aamuksi vielä toki jää tankkaaminen kun tuo aine haihtuu sen verran nopeasti että sitä ei voi tankkiin yöksi jättää. Radalla on ajettu aamu kahdeksasta ja ajot jatkuu muilla luokilla vieläkin. Meillä huomisen ensimmäinen finaali on klo 10.50 ja toinen alkaa 15.45. Noiden välillä pitääkin pakata kamat valmiiksi ja heti toka finaalin jälkeen nokka kohti satamaa. Lautta lähtee jo samana yötä kohti Suomea, joten seuraava raportti tulee toivottavasti laivasta.

Ja nyt ei kun syömään...  ;D
« Viimeksi muokattu: 19.06.2010 01:46 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Niin se meni sitten tuo lauantaikin... sunnuntai hävis johonkin matkalla ja nyt maanantaina taas muistellaan mitä oikein viikonloppuna tapahtuikaan. Käsittämätöntä miten tuo aikaero Saksan ja Suomen välillä saa ihmisen veteläksi.  ;)

Perjantain aika-ajothan sujuivat vähintäänkin odotuksien mukaisesti ja vauhtia saatiin kelattua 217,4 km/h eli hieman enemmän kuin Assenissa. Sunnuntaina kuitenkin kävin pientä neuvonpitoa MS Kartin tehdaskuskin kanssa ja siitä viisastuneena pidennettiin hieman välitystä, vaikka se ehkä kiihtyvyyteen vaikuttaisikin. Hyvillä mielillä erään, kun aurinko paistoi edelleen täydeltä terältä. Lähtöpaikka 13. oli hyvä tarkkailun kannalta, mutta ihan nappiin lähtö ei onnistunut. Porukkaa meni ohi jo lähtösuoralla, mutta onneksi heti seuraavalla sain paikattua asemia takaisin.

Letka piteni pikkuhiljaa ja meillä muodostui kolmen kuskin taistelu sijasta 10. Joukossa hollantilaiset Rob Knook ja Priscilla Speelman sekä allekirjoittanut. Sattumoisin kaikilla kulku oli samanlaista, koska kaikkien ajokit olivat saman valmistajan tekemiä MS Kart / VM Motor -yhdistelmiä. Sijoituksen vaihtelivat monta kertaa kierroksenkin aikana ja monesti oltiin kolme rinnan ajamassa suoraa reilu 200 km/h. Jarrutukset sitten ratkaisivat kuka menee kurviin ensimmäisenä. Loppukierroksilla Speelman sai repäistyä pienen raon ja ajoi maaliin sijalla 10. Itse taistelin Knook:n kanssa vielä viimeiselle kierrokselle. Pitkällä suoralla imusta sisäpuolelle rinnalle, nopeutta 225,8km/h ja edessä 180 asteen oikea. Knook vetää jarrutuksen myöhään ja itse vielä hieman pidemmälle. Valitettavasti karvan verran liian pitkälle ja linjaa ei pysty pitämään sisäreunassa. Knook pääsee kuittaamaan saman tien takaisin ja vaikka pääsin vielä imuun, lopussa ei enää ohituspaikkaa löytynyt. Näin oli tyytyminen sijaan 12. Tämä toki on uran paras, ja hyvän taistelun jälkeen siihen oli oltava tyytyväinen. Kierroaikakin parani toista sekuntia aika-ajoista.

Kilpailun voittoon ajoi hallitseva Euroopanmestari Gavin Bennett, jonka vauhti oli huimaa koko viikonlopun. Lehtinen puolestaan teki myös hieman kilpailun nousten kahdeksannesta lähtöpaikasta sijalle 4.

Nyt kun fiilis oli hyvä ja vauhti oli parantunut koko ajan, oli taas mietinnän paikka miten vauhtia saadaan entistä enemmän lisää. Tarkalla ajolla ja hyvillä säädöillä voitaisiin taistella jopa 10. sijasta, mikä olisi huippuhienoa. Jälleen tiedonkeruuta sekä välitystaulukkoja katsomaan ja päätös tuli aika nopeasti, laitetaan vieläkin pidempää välitystä. Koska sää oli edelleen lämmin, myös suuttimia oli syytä pienentää eli konetta laihemmalle. Tässä kohtaa on aina riski millä saadaan paras teho ja mikä sitten on liian laihalla. Päätös oli kuitenkin että kaikki tai ei mitään. Mentiin pari pykälään laihempaan seokseen, jolloin kone käy puhtaasti ja vauhtiakin piisaa... jos vaan kone kestää.

Tässä kohtaa kun kaikki oli valmiina, piti pakata oma varikko lähtökuntoon, koska laiva lähtisi jo samana yönä. Saimme jopa järjestäjältä poikkeuksellisesti ensimmäisen erän palkinnon etukäteen sekä luvan lähteä heti toisen erän jälkeen kohti satamaa. Tuo palkintohan oli Superkart-uran ensimmäinen. Vaikka pokaaleja onkin hyllyissä jo muutama sata, niin jostain syystä tuo taas tuntui erityisen hyvältä. Heti kun teltta ja tavarat oli saatu pakattua autoon, alkoi taivaalle kertyä tummia pilviä. Nytkö se sade sitten alkaa kun pitäisi lähteä toiseen finaaliin?

Toiseen finaaliin lähdettiin luottavaisena, saderenkaat toki myös valmiina. Hetken päästä kuitenkin taas paistoi aurinko ja ajettiin jo lämmittelykierrosta. Siinä vaiheessa päätin että nyt pidetään kierrokset ylhäällä ja pysytään ihan edellä ajavan lähellä lähdössä, jotta ensimmäisen erän epäonnistumista ei tapahdu. Vihreät valot vaihtuivat ja startti onnistui loistavasti. Kukaan ei tullut ohi ja ensimmäisen kierroksen aikana olin noussut sijalta 13. sijalle 9. Sekuntia nopeampiakin kuskeja oli takana, joten helppoa ei ollut luvassa. Nyt kuitenkin mentiin niin paljon kuin laitteista lähti ja itsellä oli kykyjä. Toisella kierroksella huippunopeus oli jo 232,9 km/h eli säädöt olivat onnistuneet loistavasti. Tulihan sieltä takaa vielä yksi nopeampi ohi, mutta nyt taisteltiin siis siitä 10. sijasta, johon oli pyritty. Seuraavat seitsemän kierrosta sijoitus oli taas 9. ja loppu lähestyi. Valitettavasti myös kone oli päättänyt lähestyä loppuaan eli tietoinen riski näytti merkkejä ja koneesta alkoi hävitä tehot kun matkaa oli enää kaksi kierrosta maaliin. Nopeus ei noussut enää kuin liki 210 km/h, mutta hitaammissa paikoissa veto oli vielä kohtalaista. Rakoa alkoi olla jo sekä eteen että taakse, joten varman päälle maaliin. Vihdoinkin... hyvä ajo ja sijoitus kympin sakissa. Fiilikset hyvät, nyt vain rauhallisesti varikolle, auto kyytiin ja kohti satamaa... siis näin oli suunnitelmat. Mutta kuten joskus käy, kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Kone leikkasi maalin jälkeen kiinni vain 150 km/h nopeudella tasan tarkkaan viimeiseen mutkaan. Samassa kohtaa missä aiemmin ajettiin tuo huippunopeus. Ei auttanut kuin vetää äkkiä kytkin pohjaan ja rullata radan turva-alueelle.

Se laivahan siis ei odota ja tässä kohtaa alkoi hermostuttamaan että kuinka kauan kestää saada kyyti takaisin varikolla. Mietin jo että lähden työntämään autoa varikolle, mutta ratavirkailija totesi matkan kestävän sen verran kauan että päätin jäädä odottamaan kuljetusta. Lopussa oli kuulemma muutama muukin jäänyt matkan varrelle, joten kyyti ei tulisi ihan heti. Seuraava formulalähtökin jo alkoi kun kyyti vihdoin tuli. Vihdoin päästiin varikolle ja vasta siellä sain kuulla lopullisen sijoituksen. Muillakin oli ollut epäonnea lopussa ja sijoitus oli huippuhyvä 7. :o Vaikka koneeseen joudutaankin tekemään nyt paljon töitä, niin sijoitus kyllä korvasi harmituksen ja olo oli erittäin tyytyväinen. Viikonlopun saldona kaksi pokaalia ja 13 pistettä kotiinviemisenä. Myös Lehtinen onnistui ollen hienosti toisena, vaikka kärki ehtikin 16 sekunnin päähän. Bennettille ei siis ihan heti löydy vastusta.

Kun takana oli sata kilometriä kilpailua, oli helppo lähteä ajamaan tuo 657 km:n matka kohti satamaa. Valoisalla matka sujui joutuisasti ja pääsimme satamaan sopivasti ajoissa. Kun pääsimme satamaan, niin saman tien laivaan, joka olikin jo aika täynnä. Turhaa aikaa ei siis kuitenkaan jäänyt. Sitten hieman syömistä ja saunaan sekä porealtaaseen rentoutumaan. Sieltä kun pääsi takaisin hyttiin, uni vei voiton ja tuo sunnuntaikin meni puoliksi nukkuessa. Mitä nyt seisovan pöydän antimet käytiin taas katsastamassa.

Taas yhtä hienoa kokemusta rikkaampana... muutama tuhat euroa köyhempänä lähdemme suunnittelemaan tulevia heinäkuun kilpailuja kotimaan Lievestuoreella ja Kouvolassa sekä tietysti Superkartin EM-osakilpailua elokuussa Hollannin Assenissa. Nyt tuo Assenin rata on jo tuttu, mutta vastus tulee olemaan kovin mahdollinen kun kuljettajia tulee aina Australiaa ja Amerikkaa myöden. Autojen määrä viivalla tulee varmasti olemaan lähempänä 60, joten jos oma tavoite 20 parhaan joukossa toteutuu, voi siihen olla todella tyytyväinen näin ensimmäiselle kaudelle.

Superkart-kuulumisiin palaamme siis taas syksymmällä, siihen asti nähkäämme kotimaan radoilla.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2010 22:16 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Mukavahan tätä on lukea.. Vielä kun saataisiin sitä SmartyCam kuvaa, ettei kaikki jää mielikuvituksen varaan :)
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Mukavahan tätä on lukea.. Vielä kun saataisiin sitä SmartyCam kuvaa, ettei kaikki jää mielikuvituksen varaan :)
Tällä viikolla tulee Youtube-linkkiä niistä pätkistä joita saatiin kiinni...  ;D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Nyt löytyy pari pätkää alla olevista linkeistä. Kameran sijainti ei vielä ole ihan optimaalinen ja seuraavalla kerralla näkyy taas ehkä hieman paremmin. Saa tosta nyt jotain kuvaa menosta, vaikka paras nyt jäi saamattakin talteen. Täytyy vielä tutkia noita kameran asetuksia että tulee erien loputkin muistiin.

Lämppärit, startti ja alkukierroksia...
http://www.youtube.com/watch?v=KEo4knsK5Sw

muuten vaan vauhdikasta jatkoa edelliselle...
http://www.youtube.com/watch?v=JrDfqelYiRo

Sitä en vielä tiedä miksi tuo tarkkuus Yuotubessa on noinkin heikko, kun lähdemateriaali on kuitenkin parempi.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152

Sitä en vielä tiedä miksi tuo tarkkuus Yuotubessa on noinkin heikko, kun lähdemateriaali on kuitenkin parempi.


Kannattaa kokeilla Vimeota http://www.vimeo.com jos haluaa ettei kuvanlaatu kärsi paljoa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart

Sitä en vielä tiedä miksi tuo tarkkuus Yuotubessa on noinkin heikko, kun lähdemateriaali on kuitenkin parempi.


Kannattaa kokeilla Vimeota http://www.vimeo.com jos haluaa ettei kuvanlaatu kärsi paljoa
Katsoin tuotakin, mutta siihen pitäis maksaa, jos aikoo saada vähänkään isompia tiedostoja ladattua.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Kokeilin laittaa tuo pätkän Vimeoon, mutta näyttäisi konvertointi tapahtuvan aika samalla laadulla, koska vierekkäin vertailtuna en eroa havaitse. Myöskään kokoruudulla ei havaittavaa eroa. Täytyy siis jatkossakin käyttää tuota Youtubea. Tuo Vimeon ajastettu lataus oli kyllä hyvä niin ei ole koko netti jumissa päiväsaikaan.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Varsin siedettävähän tuo kuvanlaatu on, enemmän tuo olkapää tuossa häiritsee :)

Onhan tuossa vauhtia ja vähän jopa vaarallisia tilanteitakin. Ainakin viimeiseen mutkan ulostuloon meni kolmannen kierroksen lopussa kanttarin päällä vähän sen oloisesti, että onkohan enää kaikki langat hyppysissä...vauhtiakin jarrutukseen 200 ja ulostulossa 160. Saahan tuossa toki kanttarin ylittämällä paremman linjan  ;D
« Viimeksi muokattu: 28.06.2010 16:52 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Kyllä tuolla kanttareita joutuu käyttämään aika paljon ja Hockenheimissa on yksi mutka loppupuolella jossa mennään hieman vihreänkin puolelle kaasulta nostamatta.
Kisassa ei hirveitä tilanteita tullut, mutta vielä aika-ajoissa meinas kyllä rata loppua kesken. Positiivista on että joka kerta kun oli radalla niin kierrosaika parani.
Kyllähän tuossa varsin lähellä mennään täydellä kaasulla, joten tuolla on todellakin ymmärtänyt kuinka nopeasti tilanteet voivat tulla vastaan kun toinen painaa jarrua ennemmin kuin itse olet ajatellut. Assenissa niitä tilanteita tuli enemmän, mutta nyt osaa jo vetää rinnalle (ja ohi  ;D) ennen tiukkaa kurvia.

Kamera oli vielä takasiiven pystykiinnikkeessä, mutta seuraavaan kertaan laitetaan se päätylevyn sisäpuolelle eli hieman tulee ulospäin. Toisella puolella olisi parempi näkyvyys, mutta siellä kone antaa häiriöitä kuvaan niin paljoa että se ei onnistu.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2010 20:37 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa


 

Team Laine Verkkokauppa