Kirjoittaja Aihe: rotax max kiihtyvyys!  (Luettu 14178 kertaa)

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
rotax max kiihtyvyys!
« : 01.07.2010 23:01 »
mistä mahtaa johtua ettei rotax lähde kiihtymään ala kierroksilla?noin 8000-9000 rmp tulee sellainen kunnon potku.olen vaihtanut suuttimia,ei muutosta.auto ja kone on 09 noin 20h ajettu.ollut mielestäni aina samanlainen.lämpimänä toimii hiukan paremmin,vastaava auto jota koitin lähtee todella tasaisesti ilman huomattavaa potkaisua.ero 10-15m kiihdytyksessä,samoilla välityksillä.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #1 : 02.07.2010 00:52 »
Löytyisikö tuosta kuvasta mitään selitystä?  ??? Eli onko pakoaukon säädin putsattu tai muuten kunnossa?

« Viimeksi muokattu: 02.07.2010 00:53 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JH2003

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 133
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #2 : 02.07.2010 09:22 »
Meillä on kahdessa koneessa ollut samat oireet kun kampuran stefa on pompannut pois paikaltaan. Katso onko vaihteisto-öljyn määrä vähentynyt.

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #3 : 04.07.2010 21:33 »
vaihteisto öljyn määrä ei ollut vähentynyt,pakoaukon toimivuudesta en osaa muuta sanoa ,että kalvo on ehjä ja luisti on putsattu rasvasta.liikkuu mielestäni aika kevyesti.esitetyistä käyröistä en paljoakaan ymmärrä.MPT racing epäilee kaasutin peräiseksi.onko kytkimessä mitään mikä vois aiheuttaa moisen?

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #4 : 11.07.2010 22:57 »
eikö tosiaan kellään ole ollut vastaavaa ongelmaa?"taitaa tarvita vaihtaa koko vehje".montako napsua pakoaukon säädin tulee olla auki noin suurin piirtein,ihanne kierrosalueen löytämiseksi?jos jollain kisa kuskilla sattuis olemaan sopivia renkaita jäänyt nurkkiin pyörimään,jotka menis harrastus käytössä "ilmoittele" sovitaan kohtuullinen hinta. kiihtyvyys ongelma on numero 1. auttakaa kiitos.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #5 : 12.07.2010 06:49 »
Vaikea täältä käsin mitään ihmeellistä yksityiskohtaista vinkkiä on antaa, kun mahdollisia asiaan vaikuttavia tekiöitä on useita.

-Luistinkaasarilla ei voi lyödä samantien kaasua pohjaan(ero kalvokaasariin merkittävä).
-Tiedätkö varmuudella mitkä kaasarin setupit oli toisessa kokeilemassasi rotaxissa?
(esim.neula tai sen korkeus)
-Rungossa ongelma?(esim. oman autosi jarru laahaa mutkissa)
-Milloin on vaihdettu bensapumpun kalvot?
-Onko pakoputken sisäpilli ehjä tai villat vaihdettu?

Se kunnon potku tulee, kun rave aukea. Ja niinkuin tuo kaavio ilmoittaa sen tulisi aueta 7500kierroksien kohdalla ja jos sulla aukeaa se vasta 8000-9000 kierroksilla on se liian myöhään-->ruuvaa auki päin.
-Kokeile vielä niin isolla rattaalla, että se todellakin lähtee. Välittämättä mitä muilla on kiinni. Jos se alkaa lähtemään, niin todennäköisesti kyse on kaasarinsäädöistä. Alavääntöihin ei vaikuta pääsuuttimen vaihdot. Neula ja sen korkeus ennemminkin.

Tsemppiä testailuun. Kyllä se sieltä vielä löytyy :)
« Viimeksi muokattu: 12.07.2010 09:17 kirjoittanut olpe78 »

ykc

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #6 : 12.07.2010 09:02 »

Se kunnon potku tulee, kun rave aukea. Ja niinkuin tuo kaavio ilmoittaa sen tulisi aueta 7500kierroksien kohdalla ja jos sulla aukeaa se vasta 8000-9000 kierroksilla on se liian myöhään-->ruuvaa kiinni päin.


Eix tällöin pitäisi ruuvata aukipäin, vai olenko ymmärtänyt väärin ?

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #7 : 12.07.2010 09:22 »
Sekoilin. Korjattu.
Sen voi yrittää säätää niin, että aloitat sen vaikka 3 naksusta auki ja jos kädet ja silmät riittää, niin katselee mittaria ja seuraa millo se rave "potkasee" availee niin kauan kunnes se optimaalinen 7500 kiekkaa on mittarissa "potkaisu hetkellä". Paljoa yli 10 naksua ei tarttis mennä.

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #8 : 12.07.2010 10:28 »
kiitos vastauksista!toisen auton vertailusta:kaasun voi painaa heti pohjaan, toimi hyvin.kaasarin säädöt samat omassani,mutta neulasta ei tietoa.olen korkeuksia muutellut.rave oli 15 napsua toisessa auki.hänellä 85 ratas omassani 86.jarrut tuskin laahaa "kelluva levy".ihmettelen vain auto oli vajaa 5h ajettu kun ostin,joten voiko pumpun kalvot tai pakoputki jo siinä vaiheessa 5h olla sökönä nyt n.20h ajettu.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #9 : 12.07.2010 11:39 »
Kaikki on mahdollista. Jotainhan siellä on pielessä jos se ei toimi. Jos se on 20 tuntia ajettu, niin se kaipaa jo huoltoa. Vie se esim. MPT-racingiin tai TKkartingiin perus männänvaihtohuoltoon kaasareineen ja pakoputkineen, niin siinäpä ne tsekkaa samalla kaikki mahdolliset perusasiat kuntoon.

Ei sitä päätä kannata väkisin seinään hakata.

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #10 : 14.07.2010 21:18 »
no niin!tuli jälleen käytyä radalla painimassa,kun mpt racing en ole 3 päivään saanut yhteyttä varatakseni huoltoa tai viisaita neuvoja.eli ensiksi ajaessa rave potkaisi noin 10000 kierr.lämmetessään 7700kierr.rave oli auki 14 napsua.jälleen 10min.tauvon jälkeen sama homma.raven potkaisuun vaikutti suoralle tullessa myös paljon edellisen mutkan moot.kierr.jos ajoi hiukan hiljenpaa esim.3500-4000kierr.potku tuli todella myöhään,5500kierr.tullessa potku tuli 7700 kierr.suurin ongelma on ennen raven potkua,kun ei lähde niin ei lähde.hyvä kun 85 raketille pärjää.neulan korkeuksia tuli muutettua ilman tulosta.

K.Pessala

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 114
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #11 : 14.07.2010 21:44 »
se on normaalia että rotax ei lähde alhaalta mihinkään, varsinkin jos putoo alle 6000 kierrokset. mpt ei varmaan vastannut kun oli oulussa kisat.
koita pienempää suutinta tai pienempi ratas ettei kierrokset putoo niin alas.
ja tuli muuten viellä mielee jos rave on tehty liian pitkäksi voiko ala lähtö kadota paljon?!

Velociraptor

  • Vieras
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #12 : 27.07.2010 21:42 »
Aloita vaikka niin että, laita 165 suutin ja neula keskimmäiseen pykälään, sitten kierrä ilmaruuvi täysin kiinni laita rave seitsemän napsua auki, jos on mittari niin mittaa paljonko kiertää, pitäs ottaa 13500 kierrosta jos ei ota niin katso keskustelu "Rotax ei kierrä". ilmoittele kun olet saanut tuloksia.

niksu 11

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #13 : 28.07.2010 07:57 »
tuli eilen käytyä ajelemassa:nyt tuntuis kiihtyvyys suht hyvältä,suutin 160,ilmaruuvi n.kierros auki,seos n.2 kierrosta.rave 13 napsua.moottorin kierrokset myös kadoksissa,kuten tuossa edellisessäkin keskustelussa.kiertää noin 12700-13000.pitää varmaan tarkastaa noi johdot.ensi kerralla kokeilen noita ehdotettuja kaasarin säätöjä+ravea.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: rotax max kiihtyvyys!
« Vastaus #14 : 28.07.2010 16:09 »
No eipä noi paskat toimi näköjään näillä keleillä ollenkaa. Heti kun lämmöt nousi n.60 ja yli, niin hyytyy totaalisesti.(vihdissä tänään +35)


 

Team Laine Verkkokauppa