Noniin...
Autoa on hellitty uusilla laakereilla ja suoralla taka-akselilla. Meno muuttui huomattavasti tasaisemmaksi.
Mutta ei ollut tärinällä vaikutusta pätkimiseen.
Irroitin em neuvotut maadoitukset ja liitin puolan mustan ja sytyksen ajoittimen mustat yhteen. Ei vaikutusta, pätki 11800 ajossa ja pukilla otti edelleen 15000.
Suutin oli 162 ja neulan sokka ylhäällä eli neula alhaalla.
Vaihdoin suuttimen pienimpään mitä pussista löytyi, koska keli oli melko kuuma. Eli 160 kehiin. Nyt pätki 11450 nurkilla.
Laitoin neulan keskiasentoon. Sama 11500, tosin ehkä pätki vielä enemmän neulansilmämutkasta lähdettäessä. Pukilla taas 15000.
Sitten meinasin potkia koko romun päreiksi koska hermot oli jo...
No, keräsin itseni ja ajattelin että kerran vielä:
Laitoin suurimman suuttimen 172. Ja pätkiminen loppui siihen!
Eli kääntäen verrannollisesti Rotaxini toimii täysin nurin niskoin kuin kaikki saamani ehdottomat neuvot että kuumalla pientä suutinta.
No, tosin olin Orikedolla lyhyellä radalla testaamassa ja pääsuoran päähän ehti kelata vain 12500, koska en ruvennut välityksiä muuttamaan.
Mutta kuitenkin suuttimen suurentaminen toi ihan eri meiningin moottoriin.
Täytyy pian päästä pidemmälle radalle jossa oikeasti pääsee kokeilemaan yläkierroksia.
Ja seuraavaksi kaupasta vielä isompia suuttimia.