Kirjoittaja Aihe: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa  (Luettu 6875 kertaa)

Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« : 04.10.2010 12:20 »
Taas yksi mystinen ongelma. Moottorina cadet ja kaasarina HS205.

Eli ongelma on ettei kaasari edes yritä nostaa bensaa. Kaasariin vaihdettu kaikki muut paitsi plommin alla oleva sihti. Voiko sen tukkiutuminen vaikuttaa, ettei kaasari ala nostamaan bensaa?
Impulssireikä putsattu ja tarkistettu. Pumppukalvo vaihdettu pariin kertaan ja joka kerta pumpattu ja tarkistettu, että venttiili toimii. Samassa moottorissa koitettu toisella kaasarilla ja toimii. Tätä epäkuntoista kaasaria koitettu toisessakin koneessa ei vaikutusta.

Eli mitämitä? ???

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #1 : 04.10.2010 13:08 »
Onko pumppukalvo oikein ja oikealla puolella kannen tiivistettä? Onko kalvoja varmasti vain yksi? Avautuuko venttiilineula varmasti?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #2 : 04.10.2010 16:42 »
On ja on. On. Avautuu.

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #3 : 04.10.2010 16:53 »
Kannattaa tarkistaa koko letku/putki kaasarista tankkiin.. ettei vain vuoda mistään välistä tai ole halkeamaa..  :)
Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #4 : 04.10.2010 17:14 »
Nostaa bensaa toisella kaasarilla, niin en usko vian olevan muualla kuin kaasarissa. Kaasari ollut kiinni kahdessa eri autossakin ja sama ongelma. Tämän kaasarin sai toimimaan kun imi bensaa letkun täytee ja laittoi ruiskulla bensaa suoraan sylinteriin.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #5 : 04.10.2010 17:45 »
Kauheesti ei huonon kaasuttimen kanssa kannata tapella, ellei ole joku aiemmin todistetusti superhyvä kaasari...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

piku

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 133
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #6 : 05.10.2010 12:33 »
Onko impulssi reikä varmasti auki ???
Kovasti harjotellaan/huolletaan

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #7 : 05.10.2010 12:57 »
Onko impulssi reikä varmasti auki ???
Itellä oli kerran juurikin prikka väärinpäin ni ei nostanut... Suuria vikoja noihin ei pääse tulemaan. Siel on vaan joku vituillaan tai sit kaasari palasiks ja ultraääni kylpyyn...
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #8 : 05.10.2010 16:57 »
Moi,

Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää  taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä  H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.

Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

WEBERMAN

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 89
  • Nothing beats the sound of WEBER`s
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #9 : 09.10.2010 10:31 »
Moi,

Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää  taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä  H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.



Niinpä. Nämä ovat niin yksinkertaisia rakenteeltaan, että isoja vikoja niihin ei pääse tulemaan, jos mitään ei ole koottu väärin ja kaikki paikat ovat puhtaat. Kuitenkin on aiheellista purkaa ja koota tarpeen vaatiessa uusilla osilla koko kaasutin. Tai vaihtaa se kokonaan uuteen, jos siellä on hiushalkeama. Se ei varmasti ole kovin kallistakaan. ;)
« Viimeksi muokattu: 09.10.2010 10:45 kirjoittanut WEBERMAN »

WEBERMAN

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 89
  • Nothing beats the sound of WEBER`s
Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
« Vastaus #10 : 09.10.2010 10:55 »
Moi,

Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää  taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä  H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.



Niinpä. Nämä ovat niin yksinkertaisia rakenteeltaan, että isoja vikoja niihin ei pääse tulemaan, jos mitään ei ole koottu väärin ja kaikki paikat ovat puhtaat. Kuitenkin on aiheellista purkaa ja koota tarpeen vaatiessa uusilla osilla koko kaasutin, jollei se ole loppuunkulunut. Tai vaihtaa se kokonaan uuteen, jos siellä on hiushalkeama. Se ei varmasti ole kovin kallistakaan. ;)


 

Team Laine Verkkokauppa