Kirjoittaja Aihe: raket 85 tunnistus  (Luettu 6992 kertaa)

brteam

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
raket 85 tunnistus
« : 29.10.2010 21:08 »
eli missä tunnisteet ja mikä on mikäkin?
sylinterissä  jäähdytys ripojen välissä on jotain mutta se ei asiaan perehtymättömälle paljoa kerro vielä.

eli jos joku viitsis valaista asiaa niin olisin kiitollinen ;)

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #1 : 29.10.2010 21:59 »
Tässä näkyy G tunniste pytyn kyljestä.

Eli se on Tuuletuskopan puolella, Puolan takana.
Tunnistus voi onnistua tuuletuskopan poiston jälkeen..
tiirailemalla jonnekkin sinne pimeyteen lampun avulla.

Mutta tälläiset puolisokeat vanhukset joutuvat ottamaan pytyn käteen,
kuten kuvassa, jotta jotain näkyisi.

Esa
Minä mitään tiedä.

brteam

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #2 : 03.11.2010 22:31 »
jees eli mullakin on G ja sen vasemmalla puolella tosin aika pitkällä on mielestäni pieni 8

kuinka vanhoja nämä pelkät G:t on? entäs 8G?
tämä moottori on seissyt yli 10 vuotta tallissa ja sitä ennen ajettu jotain eli tod näk joku 90-95 mallinen??

vaarni

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #3 : 05.11.2010 08:19 »
Moi,

Oma 8G2 sylinteri on vuodelta 89, tuo puhdas G on (kai) muutaman vuoden vanhempi, ilmeisesti 85 tai 86?

-Ville

brteam

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #4 : 05.11.2010 08:47 »
Moi,

Oma 8G2 sylinteri on vuodelta 89, tuo puhdas G on (kai) muutaman vuoden vanhempi, ilmeisesti 85 tai 86?

-Ville
kiitti
putsailin vähän niin siel oli 2 pistettä tuon G:n jälkeen eli onko tämä sitten se 8g2?
jos niin millainen sylkkä kisakäytössä
arvasin että jotain vanhempaa tuotantoa on kun on niin kauan seissyt (no eipä ole ainakaan niin hirveän kulunut) ja oli niin vanhan näköinen toi puhallin koppakin että sekin selittää asian

vaarni

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #5 : 05.11.2010 10:19 »
Tyypillisesti minisylinteri... Useimmiten hyväkin.
Me ajettiin (osittain) tuolla menneenä ja toissa vuonna...
-Ville
« Viimeksi muokattu: 05.11.2010 10:26 kirjoittanut vaarni »

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #6 : 29.05.2011 12:28 »
Onko jossain olemassa edes jonkin asteista taulukkoa noista pyttyjen "nimistä" ja niiden asteista? Hiukan hämärän peitossa noi nimitykset muutenkin että mitä on olemassa, kun en osaa tarkkaan aina katsoa mikä kyseinen pytty on?

Voisiko joku tietävämpi lisäillä omia tottumuksia eri pyttyjen toimintoja tänne? Esim, mitkä toimii prikoilla paremmin ja mitkä on vääntäviä ja mitkä tykkää kierroksista.
Täällä kun myydään aina parhaita moottoreita oli sit kyseessä kuinka paska moottori tahansa, mutta onhan asia sit niinkin että toisella toimii hyvin toisen paska.
Sitten jos vielä saisi listaan mitkä menevät automaattisesti jo asteista yli nykysäännösten puitteissa
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

vaarni

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #7 : 30.05.2011 10:44 »
Mulla on sellanen käsitys että ihan 1:1 listaa vuosimalleista / sylinerityypeistä ei voi tehdä
joskin yleensä kai parin vuoden haarukkaan menee tietyt valut... Sitten tietääkseni pytyissä
taas ei ole automaattisesti sitä taikka tätä vaan kaikki on enmmän taikka vähemmän yksilöitä.
Luonne on yleensä samanlainen valusarjassa mutta taas on yksilöitä...

Esim R.. osa menee heittämällä yli pakopulelta ja jotkut menee luokkariin ja on yleensä kiertävää
sorttia...

-Ville


DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: raket 85 tunnistus
« Vastaus #8 : 30.05.2011 12:11 »
Kattele jostain kartingin vuosikirja 2009 käsiisi, siellä on juttua aiheesta. Mattsonin Kimi, Kuortti, Lind, Ahon Eero ja kumppanit varmaan osaa valistaa oikeinkin tarkasti.

Raksussa hyviä ovat

M
D., D..
N, jos saa asteisiin



Minissä

OD., OD.. kiertopuolen koneita

vääntäviä

8G..
G


Jotkut mortit saa toimimaan minissäkin?
 
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti


 

Team Laine Verkkokauppa