Tänään kävin ostamassa 2mm vaijeria jarruihin 4 metriä. Iltasella pitäisi alkaa virittelemään paikoilleen, ellei tule muuta touhua perheen suunnalta. Penkin asentaminen ei oikein luonnistunut. Jotenkin en saanut menemään kohdalleen, joten kaveria pitää pyydellä avuksi joku päivä. Raidetangoista tuli aika onnistuneet ainankin omasta mielestä. Kierretangon päälle kirkasta muoviputkea ja valmista tuli.
Moottoriasiakin selvisi ja kyseessä ei ole Partner. McCULLOCH on moottorin merkki ja kuulemma isokokoinen. Tarkempia tietoja ei näkynyt ja kuulemma palautusoikeutta ei ole. Ei ole jumissa ja puristuksia löytyy. Mielenkiinnolla odottelen, kunhan saan sahan Lappeenrannasta Nilsiään. Nyt pitää vaan näperrellä sitä, mitä pystyy siihen saakka.
Illan työn tulosta...
Eipä sitä paljon näkyvää tullut, mutta jotain kuitenkin. Oli todella lohdullista huomata, että taka-akseli oli edelleenkin väärin päin. Kaikki oli jo laitettu kiinni ja sitten mietin, että kuinkas jarrukeskiön kiila laitetaan. Tässä on todellakin opeteltu laakerien irroitusta ja akselin kanssa temuamista. Etumaskille taivuttelin pohjalevyyn kiinnikettä 1,5mm alumiinistä. Taittelin sen kaksin kerroin, että tulee riittävästi jäykkyyttä. Jarrut, kun saan asennettua niin pääsee ihmettelemään penkin paikkaa.
Poika on käynyt autossa istuskelemassa muutamaan otteeseen ja kyselee, että saako ajaa sillä ens kesänä. Taitaa kuitenkin ajella Kadetilla syksyyn saakka. Joku muukin siis odottelee auton valmistumista.
Mie kyselin venttiilityökalin hintaa ja se oli 20€. Ei se paha olisi ollut, mutta rahalle oli muutakin käyttöä, joten taas omat patentit käyttöön. Lyhykäinen 10mm pultti ja venttiilin hattu vai mikä tuo nyt onkaan. Hieman epoxy-liimaa väliin ja kierrä kiinni. Tässä 0,4€ hintainen venttiilityökali, joka sopii vanteen sisälle käden kanssa.