Kirjoittaja Aihe: Rotax Tech Regulation 2011  (Luettu 7111 kertaa)

jarit

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Rotax Tech Regulation 2011
« : 09.01.2011 15:00 »
Muutamilta weppisaiteilta löytyy jo Rotaxin 2011 tekniset säännöt. Tehtaan sivuilta en ainakaan vielä huomannut niitä.
Linkki esimerkiksi tässä:
http://www.kartmoreracing.com/misc/files/rotax_technical_2011.pdf

Nopeasti selaamalla en löytänyt isoja muutoksia verrattuna 2010 sääntöihin. Pari pientä muutosta oli tullut:
-Kampiakselin runkolaakerit ovat nyt määritelty osanumerolleen: FAG 579165BA
-Kaasarissa sallitaan pääsuuttimen neulana ainoastaan K98.
...ja eikun hanaa...

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #1 : 11.01.2011 10:42 »
Olihan tuolla muuttunut rengassääntö junnuissa! D2 on sitten historiaa D1:llä sitten mennään. Itse olin tuota muutosta vastaan viellä -09 kaudella mutta viime kausi kyllä näytti mitä tapahtuu kun juuri harrastuksen aloittaneeelle annetaan "aikuisten vehkeet" :'( Kuljettajista tuli "ihmiskuulia" ja kanssakilpailijoista liikkuvia maalitauluja...
D2 etuna olisi ollut se että pito oli lähestulkoon brikkarin luokkaa ja näon ollen vierailut kf 3 luokassa olisivat olleet helpompia ;D

jarit

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #2 : 11.01.2011 13:25 »
Olihan tuolla muuttunut rengassääntö junnuissa! D2 on sitten historiaa D1:llä sitten mennään. Itse olin tuota muutosta vastaan viellä -09 kaudella mutta viime kausi kyllä näytti mitä tapahtuu kun juuri harrastuksen aloittaneeelle annetaan "aikuisten vehkeet" :'( Kuljettajista tuli "ihmiskuulia" ja kanssakilpailijoista liikkuvia maalitauluja...
D2 etuna olisi ollut se että pito oli lähestulkoon brikkarin luokkaa ja näon ollen vierailut kf 3 luokassa olisivat olleet helpompia ;D

Vertailun vuoksi Tech Regulations 2010:
http://www.thailandrmc.com/images/column_1259419583/Pages%20from%20RMC-RMCGF%20Technical%20Regulations%202010_19112009%20Part%201-3.pdf
...ja eikun hanaa...

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #3 : 11.01.2011 13:56 »
Jaa, D1 siellä seisoo :o Eli päättääkö maahantuoja, siis sarjan järjestävä taho sen millä rinkulalla ajetaan?
« Viimeksi muokattu: 11.01.2011 14:04 kirjoittanut AHAH »

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #4 : 11.01.2011 14:03 »
Noilla Tech Regulationsilla ei ole mitään sanomista siihen millä renkaalla suomessa ajetaan ts. Tiikkanen päättää sarjaa ajattaa.
Koskettaa vain Rotax Grand Finals kisaan osallistujia.

aksueikka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #5 : 11.01.2011 14:09 »
D1

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #6 : 11.01.2011 15:40 »
Mikähän mahtaa olla peruste D2:n vaihtoon D1:een? Onko eroista kokemusta, miten paljon liukkaampi D1 on verrattuna D2:een?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

melkkis

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 190
    • mKartTeam
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #7 : 11.01.2011 16:44 »
d1 on yli sekunnin ainakin hitaampi. Perusteena varmaan se, että ku junnut meni kovempaa ku maxit ni oli varmaan hyvä tehdä selkeä luokkajako :) Ja tosiasiahan on se, mitä aikaisemminkin jo mainittiin, että monissa ohjaamoissa on näytttänyt tämän parin kauden ajan olevan ohjaajana itse auto eikä kuski.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #8 : 11.01.2011 19:17 »
On niissä ainakin sekunti eroa, ellei kaksikin. Turvallisuussyistä palattiin junnuissa ykkösiin. Ainakin 2010 oli junnuissa kuskeja joilla ei ollut minkäänlaista kartingtaustaa, joten ei ollut aina ihan turvallista kun  kuten mainittiin, junnut menivät joillain radoilla maxia kovempaa. Lisäksi ei ole varmaankaan mielekästä ajaa vuosia ensin junnu maxia ja siirtyä iän myötä maxiin jossa kierrosajat radasta riippuen saattoivat olla hitaampia.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #9 : 12.01.2011 09:14 »
Pitäisikö Rotaxissakin vaatia kilpaluokassa yleistä lisenssiä vastaavaa kokemustasoa ja luokittaa ihan aloittelijat omaan ryhmäänsä kokemusta ja vaikkapa kokemustasoa mittaavia pisteitä keräämään? Tiedän, että osaa Rotaxia harkitsevista häiritsee mm. se, ettei luokassa vaadita yleistä lisenssiä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

AHAH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #10 : 12.01.2011 11:34 »
Pitäisikö Rotaxissakin vaatia kilpaluokassa yleistä lisenssiä vastaavaa kokemustasoa ja luokittaa ihan aloittelijat omaan ryhmäänsä kokemusta ja vaikkapa kokemustasoa mittaavia pisteitä keräämään? Tiedän, että osaa Rotaxia harkitsevista häiritsee mm. se, ettei luokassa vaadita yleistä lisenssiä.
Ei ole järjestävän tahon etujen mukaista! Myynti kärsii...

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #11 : 12.01.2011 12:11 »
Aikataulujen kans ainakin tulee ongelmaa kun tiukkaa on jo nyt, jos siis erikseen ajatettais junnu ja yleisen lisenssin kuskeja, kun luokkia on nyt jo neljä.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Rotax Tech Regulation 2011
« Vastaus #12 : 12.01.2011 12:45 »

Ei ole järjestävän tahon etujen mukaista! Myynti kärsii...

Tarkoitatko, että etu- ja taka-akselien myynti kärsii ;)

Toisaalta moottorien myynti kasvaisi, jos arvostus luokkaa kohti lisääntyisi. Moni pienen budjetin koffikuski saattaisi innostua Rotax junnusta...


 

Team Laine Verkkokauppa