Kirjoittaja Aihe: Gran Turismo 5 - Karting  (Luettu 37556 kertaa)

wannabe75

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 171
Gran Turismo 5 - Karting
« : 15.01.2011 08:56 »
Moikka!

Joulupukilta toivoin sukkia, fleesen ja GT5-pelin. Pukki jätti pelin tuomatta, joten piti se hankkia itse vuodenvaihteen jälkeen. Yleensä autopelit ei kiinnosta paljoakaan, mutta tässäpä onkin karting-osio mukana. Yleisesti ottaen peli on hieno ja hyvin toteutettu. Pelissä edetään ura-moodilla, eli ajellaan kisoja ja kokemupisteitä/rahaa karttuu. Kun menestyy kisoissa pääsee uusiin autoluokkiin ja saa palkkioina kulkevampia menopelejä. Autoja pystyy virittämään ja hankkimaan uusia osia ihan riittävän vapaasti.

Heti muutaman kisan jälkeen avautui ensimmäinen karting kilpailu. Mie ajattelin, että helppo homma voittaa kisat heti alkuunsa. Rata oli lyhyt ja mutkat vain oikealle. Kaiteet tuli tutuiksi ensimmäisessä, toisessa ja kolmannessa mutkassa jne... Aikansa opeteltua sain auton pysymään tiellä. Hiljalleen nopeutta lisää ja voittokin napsahti saman illan aikana. Seuraavassa radassa oli nurmikkoa reunoilla ja niitä kynnettiin sitten seuraavaksi pitkään. Ajan myötä alkoi tämäkin sujumaan ihan mallikkaasti. Kokeiltiin kaverin kanssa kaksinpeliä ihan oikeilla formula radoilla. Ne on vähän liian pitkiä kartingilla ajettaviksi.

Pelissä on mukana helppokäyttöinen rataeditori. Kaikkea ei pääse muuttamaan, mutta ratoja saa ainankin nopeasti lisää. Itse olen ajellut padi-ohjaimella, mutta ratinhan tämä vaatii. Ei meinaa peukalo-ohjauksella saada autoa hallintaan, kun perä lähtee alta. Ratti on sitten vähintään 100€:n lisäinvestointi pelin lisäksi. Jos ei olisi euroista kiinni niin löytyy 500€ hintainen deluxe-ratti joka on kehitelty juuri tälle pelille. Peliä kannattaa kokeilla, että sopiiko se juuri siun makuun. Mie ainankin tykkäsin, mutta varmasti tämä ei ole kaikille. Laittakaa muutkin mielipiteitä, että sopiiko tämä mitenkään leikkimieliseen/vakavaan harjoitteluun vai onko kyseessä pelkästään peli.

Mielessä kävi, että olisi kiva laittaa vanhaan kart-runkoon ratti ja säädettävä penkki kiinni. Voisi olla aika hauskaa ajella olohuoneessa autossa istuen. Olen ihan varma, että vaimokin innostuu ajatuksesta.  ;) 
-=)" Olli Koskinen "(=-

Kun karttinkimiehen koiraa alkaa pelottaa niin sillä menee mäntä koipien väliin...

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #1 : 15.01.2011 09:28 »
Itse en ole ehtinyt vielä tuota hirveästi kokeilla, mutta kyllähän se ihan eri fiiliksen on tuonut kun on päässyt ajamaan ihan samoja ratoja kuin oikeastikin. On ollut kiva verrata miten esim. Le Mans:n ensimmäinen mutka ajetaan eri autoilla, verrattuna sitten esim. kun sitä oikeasti ajoi Superkartilla. Yllättävää kyllä oikeasti sen pystyi ajamaan kovempaa kun pelissä. Pelissä meinaa lähteä perä alta. Kai toikin paranee kun saa kerättyä parempia autoja ja säätöjä kohdalleen.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Beni

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 20
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #2 : 15.01.2011 20:42 »
On tullut pelattua Gt:tä nyt pian kk päivät ja on kyllä loistava peli kaikin puolin.

Jos omistatte pelin niin ostakaa ratti!!! Itse pelailin ensimmäiset 2 viikkoa ohjaimella ja nyt pari viikkoa ratin kanssa. Ero on aivan valtava!! Siis kokemus muuttuu aivan täysin. Sain siis pukilta Logitech drivig force gt ratin ja sen laadukkuus kyllä yllätti. Maksaa vissiin siinä satasen nurkilla ja suosittelen kyllä kaikille. 

 

wannabe75

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 171
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #3 : 18.01.2011 13:42 »
Nyt on kaikki karting-radat saatu auki. Viimeisestä puuttuu kultainen pokaali eli ajettavaa piisaa. Ratti helpottaisi kovasti.
-=)" Olli Koskinen "(=-

Kun karttinkimiehen koiraa alkaa pelottaa niin sillä menee mäntä koipien väliin...

kk

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 24
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #4 : 10.03.2011 14:41 »
Meiltä löytyy ko. peli ja sitä on tahkottu ankarasti. Mukuloille laitoin pienet tavoitteetkin, jotta radalle ei mennä ennen kuin on niihin päästy, no ovat tainneet kaikki jo saavuttaa. ;)

Muistaakseni olen nähnyt PS:n news:eissä mainoksen jopa penkistä, jossa on ratti, polkimet ja jonkin lainen kuppituoli. Onko kenelläkään kokemuksia semmoisesta?
"Miksi rakentaa kalliita ydinvoimaloita, kun yhdellä tällaisella tuulivoimapuistolla voi lämmittää kokonaisen omakotitalon!"

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #5 : 10.03.2011 15:18 »
Meinasitko tollasta? :)

« Viimeksi muokattu: 10.03.2011 15:20 kirjoittanut Reima »

Beni

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 20
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #6 : 10.03.2011 17:09 »
Noita oon itse kuolannut....www.playseat.com

On vaan vähän tyyriitä

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #7 : 10.03.2011 17:37 »
Noita oon itse kuolannut....www.playseat.com

On vaan vähän tyyriitä
Tuollainen Playseat rallimalli löytyy, mutta kohta varmaan pitää päivittää noita Formulapelejä varten tuo uusi malli rinnalle. Alkaa olla ajoasentokin kohdallaan...
« Viimeksi muokattu: 02.04.2012 16:08 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #8 : 10.03.2011 17:45 »
Ei kun kartingauto keskelle olohuonetta, piuhat ja laitteet siihen kiinni niin johan on ajoasento realistinen kartingpeleihin! Vastaavaa konsepia formulalla on tullut koitettua monilla messuilla ja tapahtumissa.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

wannabe75

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 171
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #9 : 10.03.2011 17:59 »
Mie olen samaa mieltä, että karting-runkoon vaan ratti kiinni. Pientä säätöä ja aidot polkimetkin saa käyttöön. Vaimon kanssa saattaa tulla keskustelua, jos FinnKartti tulisi olohuoneeseenkin.
-=)" Olli Koskinen "(=-

Kun karttinkimiehen koiraa alkaa pelottaa niin sillä menee mäntä koipien väliin...

kk

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 24
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #10 : 10.03.2011 23:54 »
No siinähän niitä on malleja vaikka muille jakaa. Tosiaan sen mainoksen näin GT5 news-osiossa, eikä noista mikään näytä samalta kuin siinä oli, mutta en ole ihan varma. Oli kyllä aika veikee peli tohon olohuoneen lattialle. Vaimo varmaan tykkäis. :P
"Miksi rakentaa kalliita ydinvoimaloita, kun yhdellä tällaisella tuulivoimapuistolla voi lämmittää kokonaisen omakotitalon!"

wannabe75

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 171
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #11 : 10.12.2011 11:57 »
Nyt on tullut lisäosaa GT5-peliin jossa tulee lisää kartteja.

http://eu.gran-turismo.com/fi/products/gt5/dlc/cars/
-=)" Olli Koskinen "(=-

Kun karttinkimiehen koiraa alkaa pelottaa niin sillä menee mäntä koipien väliin...

SeppänenMotorsport

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #12 : 29.03.2012 02:47 »

Suosittelen lämpimästi tuota lisäosaa kaikille kartingista kiinnostuneille, olen innostunut taas pitkästä aikaa pelailemaan taas tuota GT5:sta.
Ihan mukava että on taas käyttöä tuolle Playseatille ja G27:lle, jotka tuli hankittua noin vuosi sitten.
Niillä saa ihan eri fiiliksen auto peleihin, aikaisemmin tuli vain ps3:n tatilla väännettyä.

Lisäosassa tulee uusia ratoja, pari karting sisärataa ja spa formularata.
Iso kasa uusia autoja, Red Bull super kilpuri, karteista uusina tulee mm. Rotax Max 125 ja junior karttia yms. Näitä ei saa ostettua pelistä tienaamilla rahoilla.

Miinustahan tuossa on että päivitys maksaa hieman.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #13 : 29.03.2012 19:45 »

Iso kasa uusia autoja, Red Bull super kilpuri, karteista uusina tulee mm. Rotax Max 125 ja junior karttia yms. Näitä ei saa ostettua pelistä tienaamilla rahoilla.
Eiks toi Maxi oo pelissä automaattisesti? Tai ainakin muistelin et ois ollu GT5 mitä kaverilla kokeilin ja siin oli Rotax Max.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

SeppänenMotorsport

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #14 : 30.03.2012 17:03 »

Iso kasa uusia autoja, Red Bull super kilpuri, karteista uusina tulee mm. Rotax Max 125 ja junior karttia yms. Näitä ei saa ostettua pelistä tienaamilla rahoilla.
Eiks toi Maxi oo pelissä automaattisesti? Tai ainakin muistelin et ois ollu GT5 mitä kaverilla kokeilin ja siin oli Rotax Max.

Alunperin mulla ainakin oli tuossa vain 100cc karting auto ja tuo Rotax Max ilmestyi vasta tuon lisäosan mukana.
Voihan olla että kaverisi oli ladannut siihen tuon uuden lisäosan.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012 17:11 kirjoittanut SeppänenMotorsport »

wannabe75

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 171
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #15 : 02.04.2012 15:00 »
Mie ostin ratapaketin( kart space jne.) ja siinä tuli kaupan päälle 125cc kartti. Ihan hyvä auto alle 5€ hintaluokassa. Suosittelen tuon lisäradan hankkimista jos tykkäät muutenkin ajella GT5:lla.
-=)" Olli Koskinen "(=-

Kun karttinkimiehen koiraa alkaa pelottaa niin sillä menee mäntä koipien väliin...

SeppänenMotorsport

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #16 : 03.04.2012 10:31 »
Tuo GT5:n rataeditori oli muuten aikamoinen pettymys, vaikka sitä etukäteen hehkuteltiin.
Ajattelin että sillä voisi vääntää muutaman tutun kartingradan, mutta en kyllä onnistunut.
Onko joku muu?
Siinä annetaan valmis ratapohja jonka mutkien leveyttä, kallistusta ja muotoa voi hieman hioa, mutta ei niistä radoista sellaisia saa tehtyä mitä oli hakusessa.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Gran Turismo 5 - Karting
« Vastaus #17 : 01.12.2014 18:28 »


Tuommosen jos jostaki löytäis vähänajettuna, ni vois siitä varapunkkaa itellekin aatella  ;D
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.


 

Team Laine Verkkokauppa