Kirjoittaja Aihe: KF6 huoltoväli  (Luettu 4234 kertaa)

Turtle

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 67
KF6 huoltoväli
« : 22.03.2011 21:39 »
Juniorilla 20 - 25 h ajettu kf6 maxter. Autossa pakoaukon kuristin ( 8 -vuotias kuski ).
Minkälaisen huollon kaipaa?

Jaatisen kanssa juttelin -> kannattas laittaa alakerta / yläkerta kaikkiaan.
laakerit, stefat, mäntä.

Onko näin?

edit: tämä löytyi....Löytyykö maxterin räjäytyskuvia

huolto-ohjeita?


-Jorkki
« Viimeksi muokattu: 22.03.2011 22:20 kirjoittanut Turtle »

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: KF6 huoltoväli
« Vastaus #1 : 23.03.2011 07:11 »
Tässä jotain ohjeita IAME:n sivuilta. ;)

Samalla pieni mainos ;D
http://www.teamsamipensala.com/?page=articles&id=50


MAIN ENGINE COMPONENTS AVERAGE ESTIMATED LIFE:
Piston = 60 lt.
Main bearings = 120 lt.
Con-rod big end cage= 120 lt.
Con-rod little end cage = 120 lt.
Conrod = 240 lt. It has anyway to be replaced whenever the big end hole ovalisation exceeds 0.01mm (difference between the diameter measured in “A” and “B”, as shown on the Fig.).

Jotkut vaihtaa usein, toiset harvemmin... Esimerkkinä KF6 no 16:lle vaihdettiin kaudella 2010 yksi mäntä ja kaksi rengasta. Nyt vasta talvihuollossa laakerit ja stefat. Uskon, että Jaatisella osataan kertoa, kun laakerit ja muut osat kaipaavat vaihtoa... :)

« Viimeksi muokattu: 23.03.2011 07:20 kirjoittanut 1104 »
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

Turtle

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: KF6 huoltoväli
« Vastaus #2 : 23.03.2011 21:45 »
Mitäs tuo 60 lt. tarkoittaa ::)
Onko jokin aikayksikkö?
Ei ole ennen tullut vastaan...

edit: Jaa tarkoittaakos tuo että männän vaihtoväli ois 60 bensa litran välein?


Sittenhän saadaan ajaa vielä toinen kesä....
« Viimeksi muokattu: 23.03.2011 21:54 kirjoittanut Turtle »

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: KF6 huoltoväli
« Vastaus #3 : 23.03.2011 22:14 »
Niin se varmaan on  ;)  Ei noin pieni moottori, pienellä kaasarilla ja 93:lla suuttimella kovin runsaasti menovettä kuluta per kierros.
Italialaisilla on mukava tapa ilmoittaa tuo Litra (l) =>Litri (lt)  :D
Joku varmaan korjaa, jos on tulkittu lyhenne väärin ;)
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D


 

Team Laine Verkkokauppa