Kirjoittaja Aihe: ajat ja rattaat  (Luettu 4405 kertaa)

Piston

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 18
ajat ja rattaat
« : 04.05.2011 19:34 »
oisko jossain tietoa mitä aikoja pitäs kotkassa saada ajettua? ratas kokoa tuskin kukaan kertoo...  ;D
Kyseesä siis H85 eli prikka luokka...


tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: ajat ja rattaat
« Vastaus #1 : 05.05.2011 10:03 »
On se aika vaikea kenenkään sanoa toisen kuskia ja koneita tuntematta, että millä rattaalla kannattaa ajaa...yksi kuski ajaa nätisti ja pyöreää linjaa, pystyy pitämään vauhdin yllä ja koneessa on alavääntöä, niin sen ratas voi olla kolme, tai vaikka kymmenen piikkiä erilainen kuin kierroskoneella ajavan kaverin...

Kannattanee mennä radalle ja aloittaa pienestä. Katselee sitten vaikka mittarista että kuinka alhaalla kierrokset käy. Ja kun tuntee oman koneen niin hakee sen alarajan sieltä.

Koneet ei taida toimia juurikaan alle 6000 rpm, ja minin paras teho taitaa rajoittua jonnekin 10000 tienoille. Jos menee niinkään ylös. Kone kyllä kiertää varmaan sen 11000, mutta onko ylhäällä enää ketään kotona? Kaikissa koneissa ei ole. Tuohon väliin pitäisi suurin osa ratakierroksesta saada mahtumaan.

Forumillakin on joskus julkaistu kirjoitus, jossa oli aika kattavasti rataenkkoja ympäri Suomea, mutta Kotka ei ollut siinä mukana.

Kotkan radalla en ole ikinä käynyt, joten oikeaa tietoa ei ole mistään ;)


teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: ajat ja rattaat
« Vastaus #2 : 05.05.2011 11:54 »
Samat välitykset tain piikin isompi takaratas kuin Porissa.
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com


 

Team Laine Verkkokauppa