Kirjoittaja Aihe: Öljyprosentin valinta ja teho  (Luettu 23784 kertaa)

Ramon

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 20
Öljyprosentin valinta ja teho
« : 24.05.2011 12:00 »
Tuosta öljyprosentista on jo pari topikkia kirjoitettukin mutta ajattelin lähestyä asiaa nyt hieman eri tavalla. Eli,

Voidaanko öljylaadun ja öljyprosentin oikealla valinnalla parantaa moottorin menohaluja?

Tässä vielä pari varikolla kuultua väitettä aiheesta omine spekulaatioineen.
1. Paksu öljykalvo tiivistää männänrenkaat paremmin vähentäen sylinterin ohivuotoja. --> mutta onko sitä ohivuotoa normaalistikaan niin paljon, että tällä olisi jotain käytännön merkitystä?

2. Korkealla öljyprosentilla on moottoria jäähdyttävä vaikutus. (eli korkeilla kierroksilla voi ajaa laihempana?) --> Eikö polttoaineen sylinteriä jäähdyttävä vaikutus perustu pääasiassa bensan höyrystyessä tarvittavaan lämpöön? Näin olleen mitä tekemistä öljyllä on bensan höyrystymiseen?

Tarkoitukseni ei siis ole väittää että asia olisi niin tai näin, koska en oikeastaan tunne asiaa kovin hyvin. Siksi olisikin mielenkiintoista kuulla mitä kokemuksia kenelläkin on aiheesta.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #1 : 24.05.2011 12:15 »
Tässä keskustelun herättämiseksi kuulemiani väitteitä korkean öljyprosentin tueksi. Osa lienee totta, osa ei.

Kun mennään oikein laihalla seoksella, korkeampi öljyprosentti vähentää kiinnileikkaamistodennäköisyyttä.
Parantaa puristuskestävyyttä eli tavallaan nostaa oktaanilukua (ei varmaankaan nosta, mutta näinkin olen kuullut väitettävän).
Vähentää (männän/renkaiden) kulumista


Kuulemiani vasta-argumenttejä liian suurta prosenttia vastaan

Karstoittaa
Likaa pakoputken nopeammin (esim. Rotaxin villat)
Tuhlaa rahaa

Lisäksi olen kuullut seuraavaa: prosentti riippuu myös siitä, onko öljy ns. "pesevä" vai "rasvainen". Pesevällä hitusen korkeampi prosentti, rasvaisella lähemmin normaaliprosentti.

(Edit 25.5. 9.40)
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011 09:39 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #2 : 24.05.2011 13:13 »
Suuren öljyprosentin hyödyllisyys paljolti riippuu käytettävästä moottorista, korkeasti viritetyilla vehkeillä liiasta öljystä saattaa olla suoranaista haittaa karstoittumisen takia.

Raketissa taas kiistaton seinään kirjoitettu fakta on se että valmistajan suosittelemalla seoksella kone käy liian kuumana ja kulku ei riitä vrt. autoihin jotka ajavat 6-8% seoksella. Suurempi öljyprosentti tavallaa "tiivistää konetta" joka auttaa myöskin kulkupuoleen, varsinkin Shell M-öljyä käytettäessä. Samalla männän ohivuodon määrästä näkee milloin mäntä on vaihtokunnossa.

Ja se euro tai pari per tankkaus on halpa vakuutus siitä että kone kestää paremmin vaikka seoksessa olisikin jotain hieman pielessä esim. kaasuttimen vian tai väärien säätöjen takia.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2011 13:15 kirjoittanut sirace »

Ramon

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 20
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #3 : 25.05.2011 09:28 »
Kuulemiani väitteitä korkean öljyprosentin tueksi:

Parantaa puristuskestävyyttä eli tavallaan nostaa oktaanilukua.


Mielenkiintoista. Mihinköhän tuo mahtaa perustua? Tällä foorumilla on muuten väitetty päinvastaistakin:
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,1595.30.html  (katso Kim:n pitkää selostusta)


Prosentti riippuu myös siitä, onko öljy ns. "pesevä" vai "rasvainen". Pesevällä hitusen korkeampi prosentti, rasvaisella lähemmin normaaliprosentti.


Mistä tietää mikä öljy on peseva ja mikä rasvainen?

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #4 : 25.05.2011 09:35 »
Mä kirjoitinkin, että tässä kuulemiani perusteluita. Oikeellisuudesta en mene takuuseen.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #5 : 15.06.2011 23:40 »
1,5 kautta ajettu nyt risiinillä raksuttajissa ja muuta öljyä ei tankkiin enää mene.
Tärkeimpänä syynä sen tiivistävyys. Puristukset ihan muuta kuin "liukkailla" öljyillä alhainen %,
mutta myös se että näin saadaan musta mäntäisiä moottoreita ja fysiikkaa lukeneet voivat tarkistaa kitkakertoimet metalli/metalli+voitelu ja metalli/hiili pareille.
PS:Jos suomen hinnat oljylle tuntuu kovilta niin tuolta tulee shell tavaraa kotiovelle alle 9€l http://www.opieoils.co.uk
PS2:Karstaa pitää toki poistaa useasti.


« Viimeksi muokattu: 20.06.2011 10:24 kirjoittanut vtuonone »

JariK

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
    • In-car videot
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #6 : 27.06.2011 21:16 »

PS:Jos suomen hinnat oljylle tuntuu kovilta niin tuolta tulee shell tavaraa kotiovelle alle 9€l http://www.opieoils.co.uk


Oliko pitkä toimitusaika kun tuolta tilasit? Vähiin käy ainakin keskisuomessa Shellit mistä tota ämmää löytyy hyllystä.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #7 : 27.06.2011 21:46 »
Nyt jussina 14 pv meni, joista Turku->Jkl matkalla 7 pv.

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #8 : 28.06.2011 00:20 »
mitkä öljyt on noita risiini pohjaisia?
ajetaan Motul KART GRAND PRIX 2T öljyllä. raket 120.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011 00:23 kirjoittanut Linksu »
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #9 : 28.06.2011 06:59 »
Ainakin Shellin "M", Xeramic, Silkolene KR2 ja Castrol A747 on sellaisia mitä saa suomesta.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #10 : 28.06.2011 09:52 »
Onko hajua että mistä noita kannattaisi lähtä metsästään Tampereelta?
Tuossa on kone rakennettu uusiksi ja jos sisäänajonkin suorittais risiinillä.
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

NI-TO

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 34
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #11 : 28.06.2011 09:58 »
Hyvämaan öjytukku on Nokialla Kankaantaan teollisuusalueella. Sieltä saa Shellin M:ää edullisesti.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #12 : 28.06.2011 13:59 »
Hyvämaan öjytukku on Nokialla Kankaantaan teollisuusalueella. Sieltä saa Shellin M:ää edullisesti.

Saako ? Siis muutakin kuin ei-oota ? ;)

No, vinkkinä kuitenkin Xoncuppia ajaville tai muuten sopivasti noutomatkan päässä majaileville, hädän sattuessa kannattaa kysellä vaikka allekirjoittaneen "hyllytilannetta"...löytyy, hakemalla tai vaikka seuraavaan Xonkisaan roudattuna, törpöittäin tai laatikoittain  ;)



« Viimeksi muokattu: 28.06.2011 17:03 kirjoittanut Jartsa »
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #13 : 28.06.2011 14:29 »
Hyvämaalla ei ole soitin ja kysyin.
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #14 : 28.06.2011 15:06 »
Xeramic:stä ei itsellä kokemusta, mutta tuolta näyttäis ko liukastetta saavan.
http://www.raceready.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=87&lang=fi

Varmaan muutama purnukka itseltäkin irtoaisi, kun ihan yhtä purkkia kerrallaan sentään ei noita aineita tilailla.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #15 : 28.06.2011 17:02 »
Hyvämaalla ei ole soitin ja kysyin.

Juu, niinhän mä yritin tossa ylempänä kertoo ;)

Tukkuri mitä todennäkösimmin kertoo kysymällä myös sen, ettei ole tiedossa edes sitä että koska mahdollisesti olis tulossa...




Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #16 : 28.06.2011 17:05 »
Joo ei osannut sanoa koska tulee lisää.
Tarvii varmaan mennä sitten motulilla kun ei tästä nurkista löydy öljyä :-[
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

AK47

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #17 : 28.06.2011 18:02 »
Voi olla että aika moni myyjä myy "eioota" Shellin racing öljyille kun niiden tuotanto on kuulemma lopetettu! (M ja X)
Sellaista kuulin juuri yhdeltä kauppiaalta...

PS: Onko Motulissa jotain vikaa?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011 18:04 kirjoittanut AK47 »

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #18 : 28.06.2011 19:32 »
Mitä olen noita testannut, niin risiinipitoisuus menee hanurituntumalta jotakuinkin seuraavasti:

1) Xeramic
2) "M"
3) A747
3) K2R

Xeramic tulee pullosta oikein klöntteinä, joten siinä kyllä on risiiniä reilusti. Ja haisee perässä ajettaessa myös, kuten myös A747, mukavasti valuu vesi silmistä. K2R:ssä on esteripohjainen synteettinen pääkomponentti (hyvä asia), mutta risiiniä tuntuu olevan lähinnä mausteeksi. Lisäksi on vielä Castrolin R40. Puhdasta risiiniä, mutta sillä ei saa ajettua edes tuntia ennen kuin on männänrenkaat jumineet karstasta.

Käsittääkseni myös A747:n valmistus on lopetettu. M kyllä toimii hyvin ja on noista halvin, harmi jos ei kauaa saa.

Motuli on omien kokemusten mukaan paras öljy jos "normi" 2T myllyistä puhutaan. Vinguttimet ja varsinkin ilmajäädytteiset tuntuu vaan olevan vähän eri juttu, vaikka synteettisten nimeen pitkään tuli vannottua.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011 19:38 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #19 : 28.06.2011 21:36 »
Mitä olen noita testannut, niin risiinipitoisuus menee hanurituntumalta jotakuinkin seuraavasti:

1) Xeramic
2) "M"
3) A747
3) K2R

Xeramic tulee pullosta oikein klöntteinä, joten siinä kyllä on risiiniä reilusti. Ja haisee perässä ajettaessa myös, kuten myös A747, mukavasti valuu vesi silmistä. K2R:ssä on esteripohjainen synteettinen pääkomponentti (hyvä asia), mutta risiiniä tuntuu olevan lähinnä mausteeksi. Lisäksi on vielä Castrolin R40. Puhdasta risiiniä, mutta sillä ei saa ajettua edes tuntia ennen kuin on männänrenkaat jumineet karstasta.

Käsittääkseni myös A747:n valmistus on lopetettu. M kyllä toimii hyvin ja on noista halvin, harmi jos ei kauaa saa.

Motuli on omien kokemusten mukaan paras öljy jos "normi" 2T myllyistä puhutaan. Vinguttimet ja varsinkin ilmajäädytteiset tuntuu vaan olevan vähän eri juttu, vaikka synteettisten nimeen pitkään tuli vannottua.
Ainakin vielä A747:aa löytyy hyllystä. En tiedä mihin hintaan muut noita myy mutta meillä Xeramic Castor Evolution 2T vaan on huomattavasti edullisempi kuin Castrol A747.
Tälläkin hetkellä tehdastiimissämme käytetään kahta eri öljyä. Toisella kuskilla on koneessa on Xeramic ja toisella Elf:n öljyä. Oli se öljy mikä tahansa, niin sekoitus pitää tapahtua erittäin hyvin ja aina ennen tankkausta. Eikä tee pahaksi sekoittaa silloinkaan jos on auto seissyt päivä tallissa. Mitä viileämpi keli, sen tärkeämpää sekoittaminen on.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #20 : 28.06.2011 22:00 »
Kertokaas fiksummat että näkyykö se moottorin tehoissa että käyttääkö motulia vai shellin m:ää. Moottorihan on Raket 120
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #21 : 28.06.2011 23:04 »


PS: Onko Motulissa jotain vikaa?

Ei motulissa ole mitään vikaa. sitä korkeampaa puristusta himoitsen mitä noi poijaat on kertoneet mitä noilla risiini pohjasilla saavuttaa.
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #22 : 29.06.2011 08:46 »
Kertokaas fiksummat että näkyykö se moottorin tehoissa että käyttääkö motulia vai shellin m:ää. Moottorihan on Raket 120
helsingissä vaihtu öljy kesken treenin Valvolinen 2T racing->Xeramic. pari kymppää putos kierros ajoistakin. se, että johtuuko se yksin öljystä on sitten eri juttu ;D .
.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #23 : 29.06.2011 09:56 »
Kertokaas fiksummat että näkyykö se moottorin tehoissa että käyttääkö motulia vai shellin m:ää. Moottorihan on Raket 120

Nomut näissä avaruusteknologian taidonnäytteissä taitaa olla ne tehot jo lähteissään sen verta pienet, et jos sieltä jotain muutosta haluu nähdä niin eipä just passaa ainakaan ikänäköä olla tutkijalla rasitteena ;)
Teoriatasolla joku professorinalku varmaan jotain desimaalien ja pilkkujen siirtoja saiskin lukemissa aikaseks, mut koska sitä tuskin kukaan radalla huomaa ni eiks ookkin aika turhaa mietiskelyä  ???

 
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #24 : 29.06.2011 10:26 »
Tärkeintä onkin varmaan se henkinen boosti, joka tuosta tulee kun treenailee eri bensalla ja sitten laittaa "kisabensan" tankkiin niin kulku paranee itsestään.
Se, että pääsikö samaan hiplaamalla sytytykset pikkaisen erikohtaan ja virittelemällä kaasarin&pakarin holkin toiselle öljyllä soppeliksi niin tiedä häntä.

Onhan tuolla rissalla leikkiessa ainakin enemmän puhdetöitä koneen kanssa radalla ajelun lisäksi, kun se hieman enemmän karstottaa ;D

Kimin viestissä aikoinaa keskustelua teknisemmin
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,1595.msg23001.html#msg23001

Mihinkä muuten perustuu se, että kuumalla pikkaisen suurempi%?
(Oma veikkaus olisi sytytyksen ajastuksen muutos)


AK47

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #25 : 29.06.2011 13:23 »

Mihinkä muuten perustuu se, että kuumalla pikkaisen suurempi%?
(Oma veikkaus olisi sytytyksen ajastuksen muutos)


Joku on väittänyt joskus että suurempi öljyprosentti jäähdyttää paremmin moottoria ja siksi sitä "tarvitaan" enemmän. En vain usko siihen koska polttoaineen moottoria jäähdyttävä vaikutus perustuu bensan höyrystymiseen. Ja koska öljy ei höyrysty, se ei ime lämpöä pois.

Eli siinä on yksi vastaus, joka ei vastaa mihinkään  :D

Mutta, kysymyksiä osaan esittää paremmin kuin antaa vastauksia. Tässä yksi:

Itseäni kiinnostaa myös miten öljyprosentti vaikuttaa kaasarin toimintaan? Bensahän on yksi juoksevimpia aineita mitä on ja hajoaa helposti ilmavirrassa pisaroiksi. 2T öljy on taas melkein tervaa juoksevuudeltaan ja lisäksi erittäin tarttuvaa joten pysyy varmaan ilmavirrassa enemmän klöntteinä.
Mitä suurempi öljyprosentti, sitä enemmän seoksen ominaisuudet muistuttavat öljyä (ainakin voisi kuvitella niin)  ::)
Usen puhutan, että kaasarin paineet pitäisi olla tietynlaiset, mutta eikö kaasarinpaineet riipu ollenkaan öljyn määrästä? Sitten vielä kaasarin suuttimen luulisi olevan herkkä öljyn määrälle.

Tämän lisäksi pitää vielä muistaa, että suuremmilla öljyiprosenteilla, seosta pitää periaatteessa saada vastaavasti enemmän sylinteriin. Muutenhän puhtaan bensan määrähän laskee.

« Viimeksi muokattu: 29.06.2011 19:09 kirjoittanut AK47 »

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #26 : 11.07.2011 09:12 »
Voi olla että aika moni myyjä myy "eioota" Shellin racing öljyille kun niiden tuotanto on kuulemma lopetettu! (M ja X)
Sellaista kuulin juuri yhdeltä kauppiaalta...

Nomutkun myös tämmöistä kuuluu ja ihan mustana valkoisella  ;D

Thank you for your e-mail.

Advance Racing M is still available. I have no information about the product to be removed from the range.

You are always welcome to contact us again if you have any questions.

Best regards,

Ewa Dahlén
Sales Support Lubricants

Univar AB
Box 15048
167 15 Bromma
T  +46 8 587 712 22
M +46 70 328 82 36
F  +46 8 587 712 10
ewa.dahlen@univareurope.com
www.univar.com

 


Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #27 : 11.07.2011 18:35 »
Hyvä homma. tarvii sitten tilata tukkurilta laatikko hyllyyn  ;D
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

AK47

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #28 : 12.07.2011 08:19 »
Voi olla että aika moni myyjä myy "eioota" Shellin racing öljyille kun niiden tuotanto on kuulemma lopetettu! (M ja X)
Sellaista kuulin juuri yhdeltä kauppiaalta...

Nomutkun myös tämmöistä kuuluu ja ihan mustana valkoisella  ;D

Thank you for your e-mail.

Advance Racing M is still available. I have no information about the product to be removed from the range.

You are always welcome to contact us again if you have any questions.

Best regards,

Ewa Dahlén
Sales Support Lubricants

Univar AB
Box 15048
167 15 Bromma
T  +46 8 587 712 22
M +46 70 328 82 36
F  +46 8 587 712 10
ewa.dahlen@univareurope.com
www.univar.com

 


Hyvä homma! Ostin itsekin juuri X:ää kahdeksan purkkia, kun yhdeltä kauppiaalta sitä sai halvalla. Siitähän on ihan hyvä jatkaa sitten M:llä, jos ei X:ää saa.

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Öljyprosentin valinta ja teho
« Vastaus #29 : 12.07.2011 14:19 »
Olin yhteydessä tukkurille ja elokuun puolessavälissä tulee M:ää maahan. valmistuksen lopetuksesta ei sielä tiedetty.
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi


 

Team Laine Verkkokauppa