Kirjoittaja Aihe: Harrastaja-mini  (Luettu 15573 kertaa)

oripää

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Harrastaja-mini
« : 19.08.2011 19:57 »
  Tässä kesän aikana on tullut seurattua harrastaja-mini kisoja ja samalla olen kiinnittänyt huomiota kuljettajien koko eroihin. Palkintojen jaon aikana huomaa parhaiten miten erikokoista kuskia on viivalla. Varikolla vastaavasti tulee katseltua lyijymääriä ko.kuskien autoissa,jollain on 20kg lyijyä kun taas toisella on ilman lyijyäkin 10kg ylimääräistä kokonsa vuoksi. Ikähaarukan ollessa 8-12v. on päivänselvää,että koko eroja löytyy. Moottorin suorituskyky huomioon ottaen on selvää,että painavemmat kärsivät siitä(huomaa selvästi varsinkin kiihdytyksissä). Luokan min.painon ollessa 98kg(on ihan OK) ratkaisuna voisi olla esim. seuraavanlainen juttu:  -ylipainon ollessa yli 5kg sallittaisiin prikan olevan 1mm suurempi halkaisijaltaan, yli 10kg 2mm jne.       Toisaalta kyseessä on ihan puhtaasti luokka missä olisi tarkoitus harrastaa,mutta  sijoituksista kuitenkin taistellaan ja palkinnot jaetaan maaliintulo järjestyksessä,joten oikeutettua olisi antaa kaikille samat mahdollisuudet hyviin sijoituksiin. En todellakaan tiedä miten paljon suurempi reikä tasoittaisi kisaa,mutta olisi paljon vaivattomampi ratkaisu kuin min.painon nosto. Tälläisiä tuli mietittyä ja olisi mukava saada tietoa miten isompi prikka vaikuttaa? Kenties joku on testaillut? ;D

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #1 : 22.08.2011 20:42 »
Samaa mieltä, että jottain tarttis tehrä.

Vaikka onkin oma lehmä ojassa tässä mielipiteessä. Meillä auto ja kuski varusteineen painaa 105 kiloa.

Rami

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #2 : 22.08.2011 20:47 »
KF6 luokkaan pääsee ajamaan hyvinkin nuoret kuljettajat joilla tuo minimipaino on huomattavasti korkeampi.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

oripää

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #3 : 22.08.2011 21:58 »
  Joo,kyllä KF6 tai Raket jun. on hyvä vaihtoehto,mutta jos on tarkoitus vain harrastaa tai on aloittanut harrastamisen esim.10-11v. niin mini tarjoaa sen halvimman vaihtoehdon olla mukana/tutustua lajiin ja sopivimmat lähdöt. Oikeastaan mun pointti on toi sääntöjen ikähaarukka,silloin pitäisi olla jokaisella joka sopii iältään luokkaan myös mahdollisuus tavoitella hyvää sijoitusta ilman,että antaa jo viivalla muille etumatkaa 10kg. Tokaluokkalaisen ja viitosluokkalaisen koko ero on kuitenkin sen verran iso,että nykyinen min.paino 98kg on siellä vanhemmassa/isommassa porukassa liian pieni. Taas vastaavasti nuoremmille/pienemmille kavereille olisi taas hankalaa min.painon nosto,koska punttia tarvis iskeä muutama kilo lisää jo muutenkin lyijyllä vuorattuun autoon.(Raket jun. näkee muutamia missä on vaadittu mekaanikolta mielikuvitusta ja avaruudellista hahmotuskykyä auton painoon saamisessa).Se reiän sorvaaminen on todella helppo juttu. Mikä olisi sopiva esim. 5kg-1mm ,10kg-2mm onkin taas erijuttu. Meidän perheen kuljettajia asia ei oikeastaan kosketa,tyttö ajelee harrastaja-miniä ylipainoisena toista kautta ja siirtyy Raket jun. ens kaudella(vaatteilla lahjottuna). Poika ajaa ko.luokkaa ens kaudella 15kg lyijyä kyydissä(jos jaksan pakottaa). Mutta kuitenkin on tänäkin kesänä pikkuisen joskus harmittanu noiden isojen puolesta,mutta säännöt on sääntöjä ja piste.

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #4 : 22.08.2011 22:08 »
Moi,

Meillä sama tilanne 8 vuotiaalla edessä. Eli, ajetaan vielä cadettia ja menee painot siinä noin 7 kiloa yli. Mietitty että ajetaanko ensi vuonna sitten harrastaja miniä - mutta en oikein tiedä onko siinäkään mitään järkeä kun vaihdetaan vähän painavampi kone ja runko niin ollaan ainakin saman verran yli sitten siinäkin.

KF6 on aivan liian tehokas vielä tässä vaiheessa kun opetellaan niitä ajolinjoja, lähtöjä, erilaisia tapahtimia radalla ja varikolla - eikä siihen päästäisikään kisaamaan kun vasta vuouden päästä. Toi mini-60 tyyppinen ratkaisu (esim. Keimola cup:ssa) olisi kyllä tosi hyvä jos siinä olisi ihan maanlaajuiset säännöt niin osallistujiakin voisi tulla.

Että mitä tässä pitäisi tehdä kun kuskilla olisi tässä vaiheessa kaikki paras potentiaali oppia ajamista ja ajotilanteita niin pitäisi pitää jotain välivuotta? Kyllähän noila ylipainoillakin voi ajaa, mutta käy se kuskin motivaatiolle kun kaverit menee ylämäessä heittämällä ohi ja kerro sitten että minkä virheen siinä teki. Siinä loppuu helposti koko harrastus sitten. Näillä pienillä koneilla tuntuu toi paino oleva vielä enemmän myrkkyä kun edes vähän isommilla.

Hassu juttu sinänsä että harrastaja-mini ja raket 85 on periaatteessa samat vehkeet, mutta toisessa painoraja on 114kg ja toisessa 98kg... KF6 ja mini 60 taas vastaavasti molemmissa 114kg. Ja logiikka oli?

Jos jotain tarttis tehdä, niin mielestäni se olisi tuon harrastaja 85:sen minimipainojen nosto esim. 105kg. Ei sekään tietysi ole kauhean kaunista että toisten autoissa on sitten sitä lyijyä se 30kg - mutta sen pystyy laittamaan. Painosta ei pojalta saa pois ilman laihdutuskuureja ja en koe että se olisi kovin tervettä kasvavalla lapsella.

Vai ollaanko me vaan läskejä? Hyviä vinkkejä vastaanotetaan varsinkin ensi kautta koskien.

T.,
--Jani

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #5 : 01.09.2011 11:28 »
Nykylapset ovat painavampia kuin aiemmin johtuen myös siitä, että keskipituus kasvaa. Kasvanut keskipituus tuo liki väistämättä enemmän peruspainoa normaalivartaloisellekin. Kasvanut keskikoko pitäisi huomioida jotenkin junnuluokkien painoissa.

Neuvolatilastoja ei ole nyt käsillä, mutta esimerkiksi armeijaan tulevien miesten keskipituus on nyt 181 cm ja keskipaino 76,7 kg, 1980-luvun alussa taisi olla siinä 177-178 cm ja 1940-luvun taitteessa 171,5 cm, keskipaino 68,3 kg.

Lisäksi autot ovat aiempaa varustellumpia, on ponttoonia, mittaristoa ja muuta lisäelektroniikkaa, e-bokseja sunmuuta. Toki sitä on huomioitu painorajoissa, mutta minusta kokonaisuuden painonnousua ei huomioida tarpeeksi.

« Viimeksi muokattu: 01.09.2011 11:32 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #6 : 02.09.2011 10:13 »
Millä motivoi 9-12 vuotiaan kuskin vain harrastamaan, jos harrastettu on jo 5-7 vuotta? 5 kiloa ei välttämättä kauheasti vaikuta, kymmenen jo vaikuttaa. Jos painoa 5-10 kiloa yli ja kalustokaan ei ole vimpan päälle, niin esim tänä vuonna on kaukana kärjestä pikkuluokissakin, kun taso on todella kova, olisi kuski kuinka hyvä tahansa.
Kuinka moni meistä aikuisista jaksaisi harrastaa esim.kartingia jos jo useita vuosia lähtiessä kotoa on tiennyt, että tämä peli on menetetty?


MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #7 : 03.09.2011 00:43 »
HÄH !!!  :o
Kyllä nyt on jotain pielessä. Suosittelen tuolla asenteella katsomaan peiliin.
Karting on mukava harrastus, jossa pääsee ulkosalle vauhdin ja tekniikan pariin näpertelemään, muiden samanhenkisten ihmisten pariin.

Terveisin: 10 vuotta siellä keskijoukossa. (ykkösenä ajaminen on kuskille järjettömän tylsää)
Homman Pitää Olla Hauskaa

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #8 : 03.09.2011 07:02 »
Nyt Markku heitit huonon kommentin ikinä.

Mitenkään ei voi verrata vanhan harrasteajajan ja itsetunnon kanssa tappelevan juniorin ajomotivaatiota.
Huoli on varmasti todellinen näillä huoltajilla.

Mun mielestä ei kannata mitään välivuosia pitää.
Kertoo lapselle todellisen syyn miksi kaverit menee kovempaa ja koittaa kannustaa jaksamaan, niin kauan kun ollaan samassa painoissa.
Toki jos kyse on oikeasti terveydellisesti oikeasta ylipainosta, niin sillo voi vilkaista peiliin. Te huoltajat ne kokikset ja karkit varmaan joka tapauksessa maksatte.

Tsemppiä vaan! Varmasti jollain on kokemusta vastaavista ongelmista ja niiden yli on selvitty. Kertookaa näille huoltajille hyviä vinkkejä.

PS. Hyvä mun on huudella, kun ei lapsen kasvatuksesta mitään kokemusta ole  :) (ärsytti vaan toi Markun kommentti)
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011 07:03 kirjoittanut olpe78 »

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #9 : 03.09.2011 22:19 »
Kyllä mä vähän peesaan Markkua tuossa kommentissa. Kun kaikki ei kuitenkaan voi olla ensimmäisenä pitää jokaisen muun löytää joku selitys/perustelu omalle sijoitukselleen.

Jos kaverilla on hyvä auto ja hyvä kone aikä yhtään liikaa painoa ja jos ei sitten olekaan kärjessä niin sanotko sille että sä oot vaan huono? Ei se niin mene. Kyllä harrasteluokissa pitää löytä motivatio oman suorituksen kautta. Parantaa sitä kaikilla osa-alueilla sen minkä rahkeet antaa myöden (ajotaito, kalusto, resurssit) ja katsoa mihin se  riittää. Sitä voi sitten aina kuskin kanssa spekuloida missä annetaan "tasoitusta" muille.

Just my 2 cents.
eksyvä ei tietä kysy

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #10 : 04.09.2011 12:29 »
Olpe:
Ajatteleppa vähän: Mini luokka ja lähdössä 33 kuskia jotka pettyvät, kun eivät voittaneet. VÄÄRIN !!

Vaihtoehto: Lähdössä 34 kuskia, joilla oli kaikilla hauskaa.

Kun jokainen ei kuitenkaan voi voittaa, niin on todella väärin asettaa lapselle vanhempien puolelta niin kovat paineet ettei lapsi halua enään ajaa, koska tuntee pettävänsä vanhempiensa odotukset. Aina KF3:seen asti ajamisen pitäisi perustua hauskanpitoon, elämyksiin, yhteisiin reissuihun, jne... (Ja miksei myös KF3:ssa, ja sen jälkeenkin.  :D ) Ja aivan taatusti myös lapsen ajotaidot kehittyvät parhaiten silloin kun on mukavaa ja pääsee miekkailemaan jonkun kanssa sijoituksista, ei ylivoimaisella kalustolla kärjessä ajamalla.

(kiva että Olpe reagoit. Oli tarkoituskin nostaa vähän karvoja pystyyn  ;) )
Homman Pitää Olla Hauskaa

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #11 : 04.09.2011 12:45 »
Kyllähän minin painoja voidaan nostaa mutta silloin on myös prikan reikää suurennettava. Nytkin cadetin ja minin ero on pieni, kymmenen kiloa lisää miniin niin cadetti menee ohi niin että heilahtaa..

Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #12 : 04.09.2011 19:31 »
Itse en määrittele pärjäämistä voittamisena. Jos on kymmenen kiloa ylipainoa, eikä vehkeetkään ole parasta A-ryhmää onko missään kisoissa mahdollista olla edes keskikastissa p-minissä tai cadetissa? Tänä vuonna Vammalan tiistai-kisoissa tai Hämeenharrastajakiertueella on ainakin ollut niin kova taso, että kaukana kärjestä on saanut yksin ajaa. Vaikka ajotaidotkin olisi vähintään kohtuullisella tasolla.

Poika on ajanut kahden vuoden aikana noin 5 tuhatta kilometriä eikä yhtään 'virallista' kisaa ole takana. Olen aika varma, että jos kalusto ei kulje tarpeeksi (johtuen painoista tai rahan puutteesta) ja kisoissa ollaan viimeisillä sijoilla niin pojan kiinnostus loppuu siihen. Eikä se haittaa mitään. Elämä ei ole reilua eikä tasapuolista. Sitä on kiva opettaa 6 vuotiaalle.

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #13 : 04.09.2011 19:58 »
Nuorena se on vitsa väännettävänä - vai miten se nyt menikään :)

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #14 : 04.09.2011 20:39 »
MKR: Onhan sulla ihan hyvä pointti. Jotenkin se vertaus vaan ahisti.



MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #15 : 04.09.2011 21:11 »
Vertaus tuli tästä:
Lainaus
Kuinka moni meistä aikuisista jaksaisi harrastaa esim.kartingia jos jo useita vuosia lähtiessä kotoa on tiennyt, että tämä peli on menetetty?

Keskiviikkona Malmin Tattarisuolla noita pelinsä menettäneitä aikuisia voi taas käydä pällistelemässä. Niitä on siellä reilusti yli 100.   ;D

Joo. On totta ettei kaikista kuskeista voi tulla nopeita, sille ei vaan voi mitään. Vielä pahempi tilanne on esim koripallossa, koska siihen tarvitaan hoikan ruumiinrakenteen lisäksi pituuttakin...  :'(
Kartingissa sentään pystyy jotenkin kaikki mukaan hauskaan lajiin.
Homman Pitää Olla Hauskaa

oripää

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #16 : 04.09.2011 23:52 »
  Lukekaa uudelleen se mun ensimmäinen kirjoitus,jolla aloitin tämän aiheen ja verratkaa näitä vastauksianne siihen.Ainakin nämä loppupään vastaukset alkavat olla jo aivan pihalla.   Mistä siis kirjoitin? Vain ja ainoastaan pikku-mini luokan saamiseksi tasapuolisemmaksi kaikille niille joilla on mahdollisuus osallistua ikänsä puolesta luokkaan. Jos säännöt sallivat niin suuren ikähaarukan ajavan luokassa niin silloin mielestäni sääntöjen tulisi myös huomioida tämän ikäisten lasten koko,tässä tapauksessa paino.  Miksi pitäisi huomioida? Sillä saataisiin kilpailuista tasaväkisempiä.  Kuka siitä hyötyy?  Nähdäkseni jokainen joka ajaa luokassa.  Kukaan ei muuten ole vastannut siihen isompi prikka kysymykseen jonka heitin siinä ekas kirjoituksessa.

tounison

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 26
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #17 : 06.09.2011 21:15 »
Nykylapset ovat painavampia kuin aiemmin johtuen myös siitä, että keskipituus kasvaa. Kasvanut keskipituus tuo liki väistämättä enemmän peruspainoa normaalivartaloisellekin.
Kasvanut keskikoko pitäisi huomioida jotenkin junnuluokkien painoissa.
Toki sitä on huomioitu painorajoissa, mutta minusta kokonaisuuden painonnousua ei huomioida tarpeeksi.
Tuossa varmaan on paljon perää... Katsonut sivusta noita junnuja ja moni on todella paljon  ylipainoinen. Tämän pitäisi olla urheiluja (jossain muodossa:) ), mutta porukka joutuu ahtautumaan autoihinsa ja pois tullessaan ovat hiestä märkänä, peruskunto aivan rapana. Monen lapsen painoa tuntuu olevat 10-20 kiloa liikaa.

Varmaan tästä kommentista moni loukkaantuu, mutta kokikset ja sipsit tulee varikkoautosta.

piku

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 133
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #18 : 06.09.2011 21:57 »
Meillä ollaan oltu kokoajan 15-20kg yli luokan cadetista lähtien. Cadeteissa oltiin keskikastissa  mutta sateella kärkeä kiusattiin.
Harrastaja minissä oli silloin vielä min85kg silloin oltiin painoissa100-102kg ja vei kokoporukkaa kuin pässejä narussa voitettiin kaikki kisat mitä ajettiin
Minissä ei sit mentykkään kun keski kastin vauhtia joskus käressä.
Nyt raketti kaudella vaaka on näyttänyt 130kg lopputuloksissa keskikasti tai huonompi. Välillä erissä näyttänyt et nopeutta riittää kären hätyyttämiseen mut ne kolarit on sit vienyt sijoituksia
Tuossa harrastaja minissä vaan pitää olla koneet kunnossa et kulkevat ja ajotaitoa tulee kun vain kiertää rataa silloin kun radalla on nopeampia ja hitaampia.
Meillä on ollut aina kaksi autoa et on edes joku kiertämässä rataa et saa tilanteita sinne. ;) Joskus tullu romuakin ::)
Kovasti harjotellaan/huolletaan

-HH-

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #19 : 06.09.2011 22:36 »
Niin erikokoisia prikkoja et saatatais katsastusmiehille vähän lisää hommaa...  ::) Oikeesti, noilla kuskeilla on niin paljon kokemuseroa että millään noista ei saa tasaisia vaan aina löytyy jokaiselle kilpakumppani. Ja jos tuntuu että on paljon ylipainoa niin sitten vaan enemmän reenaamaan - myös niitä kisoja. Hanskalla tuossa porukassa paikkaa niin paljon enemmän kuin ylisuurella prikalla - ja kun se ajo on kunnossa voi siirtyä hyvin sinne raksujunnuun jossa se painoraja onkin taas ihan muuta joten ei pitäisi ylipainostakaan olla ainakaan heti ongelmaa jos kuski on about normikokoinen...
-Harri-

team noukas

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #20 : 02.11.2011 09:03 »
no niiiin ministä tuli painavampi >:(  voi kun vois vielä jatkaa cadetilla, keskenkasvuisia kun ollaan eikä kilpailu kokemuskaan päätä huimaa, eli cadetin ikärajaa ylemmäs, niin ois vaihtoehto keskenkasvuisille ettei tarttis lyijjymöykyllä ajaa,vauhtihan on luokissa sama
oppia ikä kaikki

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #21 : 02.11.2011 11:17 »
Katos, minit onkin tosiaan ensi vuonna painavampia. Hyvä homma :)

Multakin ääni että cadettia vois vetää vaikka vuoden pidempään kun toi 9v mitä säännöissä sanotaan - jos vaan kuskilla riiittää kiinnostus. Miksi ei?

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #22 : 02.11.2011 18:14 »
Painojen nosto on ihan hyvä mutta... vauhdillisesti cadetti ja mini ovat jo ennestäänkin liian lähellä toisiaan. Joillakin radoilla cadetit ovat olleet ihan samassa vauhdissa kuin minitkin.
Alkaa syödä minikuskien motivaatiota kun cadetit menevät treeneissä ohi.    ;)
Ehkäpä mini voisi olla hieman lähempänä raksua, nyt vauhtiero minin ja cadetin välillä on paljon pienempi kuin minin ja raksun..

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #23 : 02.11.2011 19:51 »
Painosyistä me aloitamme karttitouhun ensi vuonna raksujunnuista. Poitsu täyttää vaadittavan 10v. keskikesällä, eikä tällä hetkellä olla kuin 5-6kg ylipainoisia raksuun (toki tässä on puolivuotta taas aikaa venähtää pituutta), joten ollaan mielestäni vielä kilpailukykyisiä ainakin painon suhteen. Muuten onkin sitten kiinnikuromista.

Tämä on hiukan hankalahko laji nuorelle miehelle, jolla on ojankaivajan kädet, kengännumero 40 ja 194cm ennusteena neuvolan kasvukäyrältä. Sählytouhuissa poitsu pelaa pari vuotta vanhempiensa joukkueessa ja se tuntuu olevan varsin mainio järjestely tulevaisuuttakin ajatellen. Mikroautotouhuissa ei sen sijaan kovin lupaavalta seuraavat vuodet näytä... Täällä ei isokokoiset pärjää ja se me pojan kanssa tiedostetaan jo tässä alkuvaiheessa. Kuhan nyt mennään vuosi kerrallaan ja koetetaan pitää hauskaa se aika kun pystytään.

Itse kannattaisin minimipainojen nostamista, koska nykynuorison trendinä on selvästi kasvaa vanhempiansa pidemmiksi. Toisaalta minun kokemukseni ei ainakaan toistaiseksi riitä sanomaan oikeastaan mitään lajin sääntöjen parantamiseksi, mutta ymmärrän ketjun aloittaneen tuskan. :)

"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #24 : 17.12.2011 12:03 »
Ohan tuon cadetin ja harrastaja luokan autoissa yks aikasta iso ero. Kytkin. Ajollisesti suuri osa sanoo, että tuo suoravetoinen auto on paljon opettavampi, kuin noi kytkin laitteet.

Kundi kairannu nyt pari vuotta opetellen ajamaan lavinnon rataa ympäri ja ensi vuonna jo riittää ikä tuohon kilpailu touhuihinkin. Pikku kuskeille sit taas on hankalaa penkin ja painojen saaminen oikeaan paikkaan. Esim CRG n penkin sijoitus kohta asennusohjeiden mukaan olisi vaatinut varmaankin 15 cm pidemmän rattiakselin ja jarrupolkimen ois voinu asentaa suoraa jarrusylinteriin.

Epäkohtiahan löytyy säännöistä joitakin kuljettajia kohtaan, mutta jotkut säännöt pitää olla, jotka koskee kaikkia luokassa ajavia. Prikkaan ei mitään muutoksia! Luokan nimi on harrastaja mini, jonka kuuluisi jo kuljettajelle kertoa jotain. Ite oon tehnyt pojalle selväks että ei sinne kärkeen ole mikään kiire. Hauskan pitoon me mennään ajeleen.

Tähän voisin laittaa nyt lisäkysymyksen. Missäs noita harrastaja luokan kilpailuja ajetaan kaudella 2012? Asun itse lavinnon vieressä, joten siellä on ajettu lähes poikkeuksetta, mutta ensi kaudelta odotan, että kundi innostuis käymään muillakin radoilla. Ainakin kaks kisaa ajetaan näillä näkyminen muualla, mutta missä? Se on vielä iso kysymysmerkki.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #25 : 17.12.2011 12:17 »
Malmilla on kisoja harrastajille Keimola Cupissa. Espoon Bembölessä ajettaneen edelleen tiistaiturnausta ja Hämeessä Harrastajakiertuetta radoilla Toijala-Forssa-Lentola?

Eiköhän niissä ole tarpeeksi vaihtoehtoja Lavinto Cupin ohella... :)
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

oripää

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Harrastaja-mini
« Vastaus #26 : 17.12.2011 17:32 »
  Mä suosittelen Hämeen harrastajakiertuetta. Osanottajia ollut mukavasti,ajettu neljällä eri radalla,aikataulut toimineet mukavasti(vain kaksi luokkaa:cadet ja pikku-mini) ja porukka ollut mukavaa.


 

Team Laine Verkkokauppa