Kirjoittaja Aihe: KF6 kaasuttimen säätö  (Luettu 8184 kertaa)

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
KF6 kaasuttimen säätö
« : 10.09.2011 22:04 »
Eli ongelmana on lähinna kuski. Kuski sen verta nuori, ettei kykene antamaan informaatiota varikolla. Ja varikolla on Mokaanikko, joka harjoittelee vielä alkeita koko lajiin.

Lähtö kohtia hakisin näin syksyisille säille. Suutin kauppaan painun ens viikolla, joten tarttis saada selville arvioita millä kuuluisi ajaa näillä keleillä, tai ylipäätänsä millä alueella suuttimet on milläkin säällä.

1. Missä kohtaa aletaan säätelemään neulaa?
2. Paljonko ruuvit on auki?
3. Kaikki informaatio on tervetullutta, joko tähän topicciin tai privaviestinä.

Koneena toimii Vortex minirok ja kaasutin dellorto (taitaa kyl olla kaikissa kf6 luokan autoissa)
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF6 kaasuttimen säätö
« Vastaus #1 : 11.09.2011 08:58 »
Kokemukset ja tiedot perustuu Parillaan.
Kaasari on sama kaikille PHBG 18 BS.

Parilla menee periaatteessa näin: Vuosien saatossa kun on tullut vääntävämpiä koneita on pääsuutin pienentynyt. Olisiko tuo Vortex lähellä Parilla 2010? Parilla 2010:ä ollaan ajettu suuttimilla 90-100. Monet sanoo että 96 on maksimi ja sen yli kone hyytyy tietyillä keleillä.
Tyhkäkäyntisuuttimen vaikutuksesta on todella eri näkemyksiä. On tullut vastaa kaikkea 42-60. Taitaa olla niin että varma valinta on 55.

Ruuvissa on pidetty perussäätönä 1,5 auki ja siitä tarpeen mukaan justeerausta.

Syksyn kelit on sitten oma haasteensa. Lämpötila vaihtelee päivän mittaan paljon ja pilvisyys voi muuttaa olosuhteita nopeasti. Aamun eka vedon iso suutin helposti hyydyttää koneen auringonpaiste päivänä.

Säätämisessä on kaikkien kuskien kanssa niin että perusasiat kannattaa tehdä kotiradalla jossa kuski saa kierroksiin varmimman toistettavuuden.

Oisko niin että neulakorkoa säädetään sitten kun kaikki muut säädöt on pielessä :)





Turtle

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: KF6 kaasuttimen säätö
« Vastaus #2 : 05.06.2012 20:07 »
Mitäs tuolla ruuvilla säädetään / mihin vaikuttaa?
Meillä taitaa olla kierroksen auki!
Mielestäni nykyinen parilla 2011 ei lähde alhaalta niin puhtaasti kuin 2009 maxter!
Maxterissa 97 ja parillassa 92 pääsuutin! Eli alakierrosten säädöt pielessä -> mitä pitäs ruuvata: suutin vaihtoon, neulan korkeus pielessä vai ruuvaanko tuota ruuvia puoli kierrosta auki?

75 JJ

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
Vs: KF6 kaasuttimen säätö
« Vastaus #3 : 05.06.2012 22:12 »
Jouko Pärssinen täällä, omien räpellyksien aikana olen oppinut että joka moottorilla on omat kaasutin säädöt: minun pojan Parilla 2011 ei toimi ollenkaan jos on samanlaisia suuttimia kuin muilla keväällä ajettiin 60 tyhjäkäynti ja 94 pääsuutin  kun tuli lämpimämmät kelit niin ruvettiin menemään alaspäin ja nykyään ajetaan 55 pääsuutin 86 muut ajavat 60 ja pääsuutin 90-96.

Tätä on tuhrattu monet kerrat ennenkuin saatiin se vetämään kunnolla, ai niin se neula on toinen lovi ylhäältä niistä bensan korkeuksista kulhossa ei ole puututtu,neulaa räpläiltiin alaspäin kun aina vaan oli tulppa mustana mutta ei se siitä ainakaan meillä parantunut mutta kun pienenettiin pääsuutinta niin rupes menemään. Taitaa olla semmonen luonto ystävän moottori ;D ;D

Ilmaruuvi on 2,5 kierrosta ja pienempi siinä vieressä 1 kierros, täällä neuvoksi ovat kaikki antaneet että niin pieni tyhjäkäynti suutin että jaksaa justiinsa käydä  ja vaan senjälkeen pääsuutinta muuttamalla että jaksaa vetää katkeamatta kierrosrajoittimeen asti

Tämäkin on niitä hevosmiesten tallitipsejä että mieti tarkkaan minkä arvoisia ne ovat ;)






 

Team Laine Verkkokauppa