Tarkoituksena olisi lähinnä sitä sisätakasta nostaa, tai keventää. Eturenkaan noustessa R85 koneella, tai vaikka KF6 tai millä nyt tahansa, ei toimi...älä ota mallia siitä kaverista!!
Takarenkaan nousemista ei säädetä olka-akselin valinnalla, joten pidä autossa kiinni ne osat mitkä siinä on. Olettaen, että osat ovat ehjiä...
Tarvitset joko lainaan tai omaksi jonkun apuvälineen jolla voit mitata etupään camper ja caster kulmat. Tällainen laite on joko kiekot tai modernimmin laser. Aseta autoon perussäädöksi camper nollaan (eli edestäpäin katsottuna eturenkaat pystyyn) ja caster niin, että olkatapit ovat myös pystyssä (eli kuningaspultti sivustapäin katsottuna pystyyn). Haritusta vaikkapa milli puolelleen, eli ylhäältä päin eturenkaita katsottaessa niiden etureunat ovat kauempana toisistaan kuin takareunat...
Myös etupään leveydellä vaikutat takapään käyttäytymiseen. Etupään leventäminen lisää pitoa keulaan. Liika levennys tekee yliohjaavan...
Jos ei nosta tarpeeksi takarengasta, kallista aluksi tappeja taaksepäin, eli lisää casteria.
Forumilta löydät jonkun oikeasti asiaan perehtyneen kirjoituksen aiheesta, otsikko on muistaakseni 'auton pikasäätöohje' ja krjoittajana Kimi. Ei muuta kuin haku päälle ja pää sekaisin!