Kirjoittaja Aihe: Eino-papalle terveisiä: voortillakkin voi ajjaa...  (Luettu 7516 kertaa)

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Aarni-vaarilta lohdutuksen sanoja kartingin alkuaikoina  menestyneelle Eino-papalle, joka kotimatkalla 4.8. Kangasalan Lentolasta Ouluun joutui vaihtamaan taunukseen renkaan - (eikun sen auton tyyppinimi taitaa nykyään olla joku Mondeo).
Mistä lie saanut fordin renkaaseen naulan
(ei kai vaan jonkun karting-radan läheisyydessä olevalta rakenteilla olevalta teollisuusalueelta;-),
mutta kotimatka oli sujunut rattoisasti nykyaikaisen pienen varapyörän varassa.  (muistakaa laittaa kartingkärriin yksi oikeankin kokoinen varapyörä vetoautoa varten!)

Mutta tässä ne jo puhelimessa lausumani lohdutuksen sanat ja niiden syntyhistoria:

eli muistanette muutkin nämä kansanviisaudet

Voi on aina voita / margariini  ei ole voita
Piika ei ole ihminen
Ford ei ole auto

Jouduin aikanaan (1960 - 80-luvuilla) itsekin ajelemaan suurimman osan työmatka-ajoista  anglioilla, cortinoilla, taunuksilla ja sierroilla.  Erilaisissa tilanteissa muotoutui noista kansanviisauksista hokema:
"juu, juu, Foortti ei ole auto, mutta
jos on margariinia syöny ja piikoja nainu, nii voi voortillakkin ajjaaa...

p.s.

kun tuolla Suomi 24 palstalla jo jotkut vellihousut nimimerkin takaa ovat kehottaneet minua katselemaan loppusijoituspaikkaa,
niin olen ilmoittanut, että minulla se on jo katsottuna - ja kysynyt samalla, että joko kysyjällä on loppusijoitusasia selvillä?
hyvillä mielin menen aikanaan Pietarin pakeille
- maanpäällinen helvetti on tullut koettua jo foorteilla ja sitä on täydentänyt hurahtaminen lyhyen mersu-höyrähdyksen jälkeen historic-volvoihin ja nykyiset arkiajot fiiatilla...
sekä sekaantuminen kartingkeskusteluihin!

mutta tavoite on nauttia tiekilometreistäkin vielä pari- kolme vuosikymmentä, jotta pitäkäähän varanne...

« Viimeksi muokattu: 06.08.2012 22:24 kirjoittanut paljakka »


 

Team Laine Verkkokauppa