kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Aloittelijoiden kysymykset => : ratia69 28.06.2019 18:30
-
Sähköstartillinen moottori, kaasutin ei ime bensaa, kipinä tulee. Tätä ennen vielä käynnistyi hyvin, otti isot kierrokset ja sammui sitten, jonka jälkeen ei inahdakaan. Kaasarista puhdistin sihdin (oli roskaa) ja vaihdoin kalvot ja tiivisteet. Kokeilin jopa toista kaasaria, mutta ei tullut parannusta eikä muutosta. Kaasarin imukaula näyttää olevan ehjä, samoin tiiviste. Kaasari asettuu tiivisteen päälle suoraan. Bensaletku ehjä ja tankissa letkun pää reilusti bensapinnan alapuolella tankissa. Kaasariin ei vaan jaksa virrata bensaa. Mitä asioita voisi vielä tarkistaa?
-
Oot varmaan jo kokeillut, mutta laitetaan silti. Putsari pois, käsi kaasuttimelle ja startti päälle. Tapahtuuko mitään bensaletkuissa?
-
Oot varmaan jo kokeillut, mutta laitetaan silti. Putsari pois, käsi kaasuttimelle ja startti päälle. Tapahtuuko mitään bensaletkuissa?
Juu, olen kokeillut. Ei vaikutusta, ainoastaan tuntuu imusykäykset kädessä. Olen miettinyt, olisko pulssireikä tukossa, mutta tuskin se olisi molemmissa kaasareissa. Kaasaria kiinnittäessä olen huomannut, että kääntyy jonkin verran ennen kuin kiristän ruuveja. Olisko siis mahdollista, että pieni liike väärään suuntaan peittäää tiivisteen pulssireiän. Miten tämä olisi estettävissä tai miten sen saa kohdistettua? Pitäiskö tiiviste liimata imukaulaan kiinni?
-
vielä tyhmempi ajatus... ettei bensaletku ole pulssi nipassa?
-
vielä tyhmempi ajatus... ettei bensaletku ole pulssi nipassa?
Bensaletku on ainostaan sisääntulonipassa kaasarin yläosassa. Missä tuo pulssinippa on?
-
Huomasin kaasarin räjäytyskuvasta, että pumppukalvon tiiviste pitäisi olla kalvon ja rungon välissä, olen laittanut tiivisteen kalvon ja kannen väliin. Vaikuttaakohan tämä asiaan? Tosin toista kaasaria en ole purkanut ja sama toimivuusongelma siinäkin.
-
vielä tyhmempi ajatus... ettei bensaletku ole pulssi nipassa?
Bensaletku on ainostaan sisääntulonipassa kaasarin yläosassa. Missä tuo pulssinippa on?
sorry. olin eri (vääräs) kaasarissa :D
kannen ruuvit kiinni?
syöttö ruuvit auki
tää on 85 mosaan hoito-ohje, mut kaasari on sama... https://docplayer.fi/12317850-Lmm-karting-team-85-huolto-kisakaudella.html (https://docplayer.fi/12317850-Lmm-karting-team-85-huolto-kisakaudella.html)
-
vielä tyhmempi ajatus... ettei bensaletku ole pulssi nipassa?
Bensaletku on ainostaan sisääntulonipassa kaasarin yläosassa. Missä tuo pulssinippa on?
sorry. olin eri (vääräs) kaasarissa :D
kannen ruuvit kiinni?
syöttö ruuvit auki
tää on 85 mosaan hoito-ohje, mut kaasari on sama... https://docplayer.fi/12317850-Lmm-karting-team-85-huolto-kisakaudella.html (https://docplayer.fi/12317850-Lmm-karting-team-85-huolto-kisakaudella.html)
Kannen ruuvit kiinni on kiinni ja tarkistin, ettei roskaa mennnyt väliin. Tarkoitatko syöttöruuveilla L- ja H-ruuveja? Minulla L 1,75 ja H 0,75. On ainakin tuon ohjeen perusteella ala- ja yläkanttiin, mutta miten se ei pukahtaisikaan noilla arvoilla, kun on aiemmin toiminut. Toki kokeilen säätää.
-
Taisi vika löytyä. Eikä ollut kaasari vaan sylinterin kiinnitys.... Sylinteri on irti alapäästä(?) Toivottavasti ei ole enemmän mennyt rikki :(
-
Jos tuo säätökalvo ja tiiviste ovat väärinpäin niin ei jaksa kyllä pumpata bensaa. Toki jos siellä on sylinteri irti niin varmasti vielä korostuu tuo ongelma.
-
Jos tuo säätökalvo ja tiiviste ovat väärinpäin niin ei jaksa kyllä pumpata bensaa. Toki jos siellä on sylinteri irti niin varmasti vielä korostuu tuo ongelma.
Alunperin kaasarissa ei ollut erillistä tiivistettä ollenkaan vaan pelkkä (metallilaipallinen) kalvo, joten tilanne oli ilmeisen sama. Mutta tiivisteen vaihtaminen rungon puolelle ei auttanut asiaa, joten suurin ongelma oli tuo sylinterin kiinnityssauman vuoto. Mutta hyvä tietää, että tiivisteiden asennusjärjestys on myös oleellinen.
-
Kokemukseni mukaan L-ruuvi pitää olla 2,1-2,5 auki riippuen H-ruuvin asennosta. Jos on liikaa kiinni, niin ei lähde käyntiin lainkaan, tai kiihtyy huonosti.
-
Kokemukseni mukaan L-ruuvi pitää olla 2,1-2,5 auki riippuen H-ruuvin asennosta. Jos on liikaa kiinni, niin ei lähde käyntiin lainkaan, tai kiihtyy huonosti.
Otan tämän huomioon säätöjä tehdessä. Mutta 1.75 säädöllä lähti aiemmin hienosti käyntiin ja koeajokin onnistui hyvin. Ainostaan, jos oikein muistan, pienillä kierroksilla ei meinannut pysyä käynnissä.