kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => TAG => : teppo98 30.06.2014 11:30
-
Moro! Viikonloppuna oltiin tuolla oulussa rmctä ajamassa ja max lakkas kiertämästä lauantai aamuna, iltaa kohden alko myös pätkimään mutkasta lähtiessä. Mistä mahtaisi syyllinen löytyä? Kokeiltiin jo kaasarin putsaamista, tulpan vaihtoa, bensapumpun vaihtoa, akun vaihtoa, johtosarjakin vaihettiin ja silti teki samaa... tulppa näytti niinkuin kone ois käyny laihalla, vaikka suutinta ois kuinka suurennettu? Onko mahdollinen syy bensassa vaiko jossain muussa? :'( T. Tietämätön
-
Kaikki tiedot tästä!!! Meilläkin toinen kuski kärsi samasta ongelmasta sunnuntaiaamusta lähtien.
Vaihdettiin KAIKKI paitsi bensa, johtosarja ja kuski :)
Muitakin on kuulema ollut saman ongelman kanssa.
-
Moro! Viikonloppuna oltiin tuolla oulussa rmctä ajamassa ja max lakkas kiertämästä lauantai aamuna, iltaa kohden alko myös pätkimään mutkasta lähtiessä. Mistä mahtaisi syyllinen löytyä? Kokeiltiin jo kaasarin putsaamista, tulpan vaihtoa, bensapumpun vaihtoa, akun vaihtoa, johtosarjakin vaihettiin ja silti teki samaa... tulppa näytti niinkuin kone ois käyny laihalla, vaikka suutinta ois kuinka suurennettu? Onko mahdollinen syy bensassa vaiko jossain muussa? :'( T. Tietämätön
Onko kaikki ilmavuodot tarkistettu eli läppärunko, tiivisteet yms.? Jos näyttää olevan laihalla, niin vaikuttaisi saavan jostain välistä lisäilmaa seokseen.
EDIT: Ostiko kaikki samasta paikasta bensat, vai oliko omat?
-
Moi,
Oulussa tulppa on aina valkoinen, kun siellä tullaan pääsuoralta varikolle.
Meilläkin prötäsi mutkalähdöissä, syynä oli akku. Jännää, että kiersi ylös puhtaasti. Omia aiempia kokemuksia:
- kone ei kiertänyt ylös, mutta toimi alhaalla: alempi (se syvällä oleva) joutokäyntisuutin tukossa. Toisen kerran kaasuttimen
bensasihti täynnä nukkaa.
- kone ei toiminut keskialueella: viallinen johtosarja.
- kone toimi satunnaisesti: puolan maajohto poikki.
Kaasuttimen neulaventtiili: pysyykö pumpulta kaasuttimelle tuleva letku täynnä moottori sammutettuna?
-
tarkennusta siis...
ostettiin bensat määrätystä paikasta öljy prossa 2,4%
kokeiltiin kahdella eri kaasarilla molemmilla sama ongelma
Edit: ihan tulpan värin kannalta lauantain warmupissa oli vielä normaalin näkönen "märähkö" tulppa ja aika-ajon jälkeen valkoinen vaikka samalla tavalla tulin pois
E2: ja ongelmaa oli niin alhaalta lähtiessä (jos joku kuuli sunnuntain finaalissa sen 81 auton niin...) ja ylhäällä edes 81 rattaalla ei jaksanut kiertää kun 13300
-
Toimiiko pakoaukonsäädin moitteetta? Jos se jumittaa niin kone voi toimia miten sattuu. Välillä se on kiinni niin ei kierrä ylhäältä ja välillä auki niin ei lähde alhaalta. Superkartissa on samanlainen säädin käytössä ja sitä putsataan jokaisen ajokerran jälkeen.
-
Hmmm... voiskohan olla, putsattiin tosin joka ajo kerran jälkeen eikä tuntunu erityisen jäykältä tai kuulostanu muuten oudolta. Tosiaan ala päässä ei vastannu juuri ollenkaan kaasuun, tai pirun myöhässä.
-
Moi,
millä pääsuuttimella ajoit?
-
Hmmm... voiskohan olla, putsattiin tosin joka ajo kerran jälkeen eikä tuntunu erityisen jäykältä tai kuulostanu muuten oudolta. Tosiaan ala päässä ei vastannu juuri ollenkaan kaasuun, tai pirun myöhässä.
Rotaxin pakoautonsäätimessä on sellainen huono puoli että sen voi saada puhtaanakin kanittamaan eli kannattaa katsoa että se liikkuu herkästi eikä takeltele missään kohtaa.
-
Niin kuin mainitsin, niin meidän tapauksessa KAIKKI paitsi johtosarja ja bensa jäi vaihtamatta. Bensaletkun tarkistin silmämääräisesti, joten siihen jää vielä mahdollisuus.... joku haava joka ei vuoda nestettä.?!
Kaverini kaasupolkimen käyttöä minä epäilen/lin, mutta ehkä taivun uskomaan, että siinä ei ole ongelmaa, koska ongelma tuli vasta sunnuntaina. Pääsuutin oli finaalissa 165. ei auttanu.
Itse en saa rotaxia pätsimään ikinä liian pienelläkään suuttimella.
-
Meillä oli tuo sama pääsuutin, vaihdettiin juuri ennen oulua tuo bensaletku, joten meidän tapauksessa jaksan uskoa sen toimivuuteen. Perjantai iltana tuo kone siis toimi ihan hyvin. Lauantai aamuna uutta bensaa haettiin... olisiko siinä voinu olla jotain?
-
Me haettiin bensat torstaina. kylläkin kahteen eri kannuun ja kahdesta eri letkusta.
-
Reed läpät kannattaa tarkistaa onko ne vielä iskusa, ja miksei uusiakkin ei niin hinnan kirosa ole ;)
-
Koska vaihdoit pakovillat? Vedä pakopilli ulos ja tarkista onko päästään poikki. Kokeile sitten myös toista puolaa ellet jo kokeillut.
-
molempia koitettiin jo oulussa :-[
-
Vaihda kokeeksi toinen asentotunnistin (se harmaa sokeripala koneessa), ellette jo kokeilleet sitä. Hengittäähän tankki niin ettei sinne tule alipainetta?
Kokeilkaa toista konetta, häviääkö vika? Jos häviää, niin kone auki. Jollei häviä, vika on jossain rungossa olevissa kilkkeissä.
Edit. Meillä oli toisessa koneessa ennen Oulua tuonsuuntaista kiertämättömyyttä ja hyytymistä. Männänrenkaan kärjestä puuttui pala ja pari reedläppää oli vähän raollaan. Nyt taas kulkee.
Polttoainetta voi epäillä. Tyhjennä tankki kokonaan ja vaihda bensa. Kato näkyykö vettä bensansuodattimessa tai bensalinjassa alimpana olevissa kohdissa. Oletko katsonut että tankin sisällä oleva letku on kunnossa?
-
Piti tämä liittää tänne.
Remove the white plug from the coil, look inside and you should see a red rubber gasket surrounding the plug post. If this is missing then this is very likely the root cause of your problem.
The bad news is that the gasket is not available as a spare so you will need to find someone that has an old loom that you can rob it from. Some improvement can be made if you cant get a gasket by using a cable tie to hold the plug firmly into the coil but not always
Tässä on varmaan jollekin vastaus vastaaviin pätkimis ongelmiin.
-
Samoja oireita aikanaan.. Akku piti uusia vaikka mitattuna näytti hyvältä.