Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Ostetaan / Vs: O: Ajopuvun ja ajokengät, tarjoa rohkeesti, kiitos !!!
« Uusin viesti kirjoittanut makiis8 19.10.2018 15:27 »
Tarjoa myös kippaavaa varikkokärryä, kunnollista sellaista !
2
Karting Yleinen / Vs: Talvi/Peltokarting härveli
« Uusin viesti kirjoittanut THä 19.10.2018 09:39 »
Rakentiko Tzei tuota autoa koskaan valmiiksi?

Itse olen hahmotellut vähän samanlaista jäällä höntsäilyyn juuri tuollaisella monkey-type puoliautomaatilla. Noissa on tuo ensiövälitys jotain 3,7..4 tienoilla. Eli pitää saada vähän hemmetin pitkät välitykset jos meinaa että se kulkee mitään. Eturatasta saa ainakin 18 (jopa 19 hampaista), mutta kuinkas pieniä takarattaita löytyy? PV:n pienin on vissiin Z28 ja tuo on 420 ketjulle.

Jonkun youtube-videon tällaisesta löysin, niin siinä oli teetetty (?) 21 piikkinen takarissa. Tosin tuo ei kyllä kuulostanut kiertävän yhtään mitään.

Pakillisissa pakki on vissiin tehty nelosen tilalle ja kolmosen välitys oli noin 1,3. Kaikki eteenpäin mallissa nelonen on vähän alta 1 (0,96 tjsp).

Näiden suunnittelua ei oikein helpota, että noita "125 cc" koneita on ainakin neljää eri isku/poraus yhdistelmää ja noita primäärivälityksiäkin mainitaan ainakin kolmea. Pisin on jotain 3,3 tienoilla, mutta useimmat tuntuu olevan tuolla 3,7..4 välillä. Myyjät harvoin tuntuu tietävän mitä myyvät ja yleisin tuntuu olevan 110 cc kone. Mutta jos haluaa voimaa sen vähän mitä näissä on, niin menee hankalammaksi. Tuo 110 cc on kuitenkin järestään lyhyempi-iskuinen, niin siihen on hankala edes pytyllä tehdä lisää kuutioita. Tosin noitakin on taas eri versioita ja ainakin yksi on samalla iskulla mitä joku 120/125 cc. Eilen nopealla googlettelulla listasin 13 eri versiota (isku/poraus) väliltä 50..150 cc (ääripäitä vain yhdet versiot). Varmaan on vielä enempikin. Isoin puoliautomaatti mitä löysin on tuo 125 cc. Tosin riippuen iskusta (54..57,8 mm), niin tuosta saa pytyllä tehtyä ainakin lohkoja avartamalla todennäköisesti vajaat 140 cc.

Noista kuitenkin jos laskee, että takarengas on 11" ja kone pyörii ehkä 8000 rpm, niin silloin huiput on jossain 70..80 km/h noilla 18/28 väleillä. Kokolailla siis kannattanee laittaa niin pitkät välitykset kun vain saa. Kuitenkin siellä on pienempiä pykäliä hitaisiin paikkoihin. Ehkä virinokan kanssa koneen saisi pyörimään kympinkin ja silloin menisi 90 tienoille, mutta tiedä sitten onko tuossa järkeä ja kestääkö nuo koneet enää kasassa. Tuolloin voisi suht helposti tiputtaa eturattaasta piikin pari pois. Kun on pieni takaratas, niin vaikutus ei ole kovin dramaattinen kokonaisvälitykseen. Mopot vedellee radalla pitkillä piikeillä jotain 120..130 km/h pääsuoraa, niin ehkä joku 70 kartilla voisi olla aika liki totuutta. Viime talvena omalla matkalehmällä taisin ehtiä saada jotain 100..110 tienoille.

Jos nyt joku tällaista suunnittelee, niin tässä vähän pohjaa.

En tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta jos omaa jonkinlaisia moottoriperversioita, niin näiden parissa näyttäisi siltä, että noita perversioita pääsee toteuttaman ihan kohtuukuluilla. Kaiken järjen mukaan aika helposti pääsee rakettien tehoihin halutessaan ja onhan näissä jo starttikin.
3
Aloittelijoiden kysymykset / Vs: Moottori TM K9B
« Uusin viesti kirjoittanut awi 18.10.2018 10:32 »
Oisko 2008 jo ollut jo k9C. KZ10 tuli muistaakseni vuodelle 2010. Käytännössä nuo on kyllä kaikki sama kone.
4
Aloittelijoiden kysymykset / Vs: Iame parilla reedster startterilla käyntiin?!
« Uusin viesti kirjoittanut awi 18.10.2018 10:13 »
Kyllä sitä siitä kytkinkellon mutterista voi pyörittää ja käyntiin lähtee. Sitä en lupaa että jengat kestää, siinä on muistaakseni 17mm kanta ja kymppimillin hienokierre.

Toimiiko se ajossa just kuten pitää? Jos se pyörittää ja kytkee hampaalle, niin luultavasti akussa on vika. Jos akku on varmasti tip-top kunnossa mutta pyörittää hitaasti niin voihan siinä olla säädetty asteet pieleen (liian suuri puristussuhde).

Osta nyt ensihätään tuo ennemmin kuin startteri:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/900438/Exide-Litium-akku-12V-ELT9B

Nuo lähtee oikein hyvin käyntiin jos kaikki on kunnossa, neljän moottorin toimintaa seuranneena.

5
Aloittelijoiden kysymykset / Vs: 4-tahti karting autot
« Uusin viesti kirjoittanut awi 18.10.2018 10:02 »
Miksihän se pitää olla nelari, onko haussa enemmän huollettavia osia? Kukaan muu ei aja nelarilla joten niitä ei myydä, eikä niiden varaosia, etkä saa ajettua oikein kenenkään kanssa kunnolla kun nelarissa on erilainen vääntökäyrä. Normi tagikoneiden välinen teho- tai kuskin painoerokaan ei niin paljon haittaa kun se, että joku lähtee hitaista mutkista ihan eri tahtiin.

Jos haluat tehoja ja mahd. vähän ropausta, osta DD2. Jos haluat ajaa kilpaa kavereiden kanssa, osta maxi.
6
Myytävänä/Annetaan / M:Mevi 85raket koneella, Riihimäki, 300€
« Uusin viesti kirjoittanut Clarkkent 16.10.2018 18:36 »
Vanha mutta ihan kelpokuntonen isorunkoinen auto myyntiin. Ikäähän tuolla on ja lienee - 80 luvun laite. Kaasari kunnostettu vuosisitten ja pitäis jopa lähtee käymään. Kytkintä ei ole.

Tarjoa rohkeasti. Olis saatava talliin tilaa talveks.




Hinta:
300 euroa

Sijainti:
Riihimäki

Ota yhteyttä mieluiten .
Myyjä: Jari Haapakorpi
Puhelinnumero: 0407307957
Sähköposti:jari.haapakorpi@gmail.com
7
Aloittelijoiden kysymykset / Vs: 4-tahti karting autot
« Uusin viesti kirjoittanut JH2003 16.10.2018 10:28 »
Vampire on susi, älä missään nimessä koske tuohon *****.

Jaaha, mun mielestä vampire oli noista varmaan paras ja luotettavin 4t-moottori. Meillä ainakin toimi monta vuotta hyvin ja vieläkin löytyy yksi hyllystä. Swissauto 250:ssä niitä ongelmia taisi olla.
8
Karting Vapaa / Harrastetilaa,Helsinki
« Uusin viesti kirjoittanut JKI 14.10.2018 17:53 »
Harrastetilaa,kimppatallista. Aidattupiha ja kameravalvonta ,Tattarinsuolla
Myös  talvisäilitys paikkoja vapaana
9
Formula 250 / Vs: 250 pakoputki
« Uusin viesti kirjoittanut xeeno 14.10.2018 13:17 »
IMG 4455  tuommoinen tuli fixatua honda cr kartti pönttö kawan kx kone.ei aivan symmetrinen tuo kartio lähtö..IMG 4456
10
Harrastajat / Vaihteellisten harrastelijakisat
« Uusin viesti kirjoittanut Forsto 13.10.2018 12:08 »
Moro. Tuli hankittua Kz ja tietty kisaaminen alkoi kiinnostaa samantien
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10