Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.
http://www.ninar.fi/9
MINIMIPAINOT 2-tahtimoottorit
-Rotax Max FR 125 paino vähintään 172 kg
-Parilla Leopard paino vähintään 170 kg
-Sonik VX 125 paino vähintään 176 kg
-VORTEX ROK paino vähintään 162 kg (24mm ruuvikaasuttimella minimipaino 168kg)
-VORTEX SuperROK paino vähintään 182 kg
-COMER K365 paino vähintään 176 kg
-XT30 paino vähintään 174 kg
-PRD Fireball paino vähintään 174 kg
-KF4 luokiteltu moottori paino vähintään 176kg
MINIMIPAINOT 4-tahtimoottorit
- Swissauto 180 kg
- Biland SA 250 170 kg
- Vampire V2 180 kg
- Aixro (Wankel) 180 kg
Mikäli kartissa on etujarrut, on minimipaino +6 kg.
Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.
Paljonko Pekalle ja Ernolle pitää maksaa että nuorentavat mut kanssa. Esim 15 vuotta olis aika kiva. ;D
Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.
Paljonko Pekalle ja Ernolle pitää maksaa että nuorentavat mut kanssa. Esim 15 vuotta olis aika kiva. ;D
Riittääkö se ;D
Tervehdys kaikile
TAG Suomensarjan sivut on avattu osoitteessa http://www.ninar.fi/
Kisakalenteri, hieman viilatut säännöt ym. tärkeet jutut löytyy sieltä.
Ilmoittautumiset sarjaan sähköpostilla: info@rokcupfinland.com
Nimi, ikä, numero toivomus, lisenssi no ja seura sekä runko /kone merkki
Yhteystiedotkin vois laittaa.
Jos haluu niin voihan siihen kirjoittaa myös tausta tietoa itsestään ja saavutuksistaan.
Olkaahan ripetä ilmoittautumisen kanssa että saadaan rengastilaukset ajoissa eteenpäin.
Maailman finaali paikkojen määrä on suhteessa sarjaan osallistujien määrään, joten
näiden lopullinen määra ei ole vielä järjestäjien tiedossa.
Järjestäjien puolesta
Sigfrid
Minulla ei mahdollisuutta osallistua kaikkiin kisoihin, joten ilmeisesti maksaisin kisasta aina paikan päällä vaikka nyt ilmoittautuisin?
Ilmoittaudut aina kisakohtaisesti kisapaikalla, päiväkisa 90€ ja iltakisa 60€. Jos ajat ainakin kuusi kisaa, niin sitten kannattaa ilm. koko sarjaan... paljonko rengas setti maksaa? Hinnat ovat olleet jossain 170-180€ välissä per setti (SLR ja SLW). Tämän vuoden hinta kannattaa kysyä Hemetistä/Linear Powerista
http://www.ninar.fi/9 sivuiltaMINIMIPAINOT 2-tahtimoottorit
-Rotax Max FR 125 paino vähintään 172 kg
-Parilla Leopard paino vähintään 170 kg
-Sonik VX 125 paino vähintään 176 kg
-VORTEX ROK paino vähintään 162 kg (24mm ruuvikaasuttimella minimipaino 168kg)
-VORTEX SuperROK paino vähintään 182 kg
-COMER K365 paino vähintään 176 kg
-X30 paino vähintään 174 kg
-PRD Fireball paino vähintään 174 kg
-KF4 luokiteltu moottori paino vähintään 176kg
Mikäli kartissa on käsikäyttöiset etujarrut, on minimipaino +6 kg ja jalkakäyttöisillä 190 kg.
MINIMIPAINOT 4-tahtimoottorit
- Swissauto 180 kg
- Biland SA 250 170 kg
- Vampire V2 180 kg
- Aixro (Wankel) 180 kg
Mikäli kartissa on käsikäyttöiset etujarrut, on minimipaino +6 kg ja jalkakäyttöisillä 190 kg.
PISTELASKU
Iltakilpailussa 1 finaaliin aika-ajo tuloksen mukaan, 2 finaaliin 1 finaalin tulosten mukaan. Päiväkilpailussa 1 sekä 2 finaaliin aika-ajo tulosten mukaan ja 3 finaaliin kahden ensimmäisen finaalin tulosten mukaan.
-Pisteet: Pisteitä jaetaan seuraavasti: 15, 12, 10, 9, 8, 7 jne.
-Palkinnot jaetaan päivän viimeisen finaalin mukaan (5 parasta)
-Tahallisesta teknisestä vilpistä sakkorangaistus 500€, joka menee kilpailupäivään osallistuvien hyväksi
-Muovinen takapuskuri (eli takarenkaiden suoja)pakollinen, mutta vanhan luokituksen mukaiset käyvät
-Kaikki luokat +6 kg jos käyttää käsikahvallisia etujarruja.
-Kokonaispainon ylittäessä 190 kg on mahdollista käyttää poljinkäyttöisiä etujarruja.
-Painoja tarkistetaan tarvittaessa kauden aikana.
-VAROITUSLIPPU: Kauden aikana kuljettaja saa ottaa 1 varoituslipun ilman lisäsanktioita, mutta seuraavista lankeaa -5 pisteen sanktio.
Tossa vielä epäkohta.... (punaiset)
Kaikki ilmoittautumaan! info@rokcupfinland.com
Enää reilut 3 viikkoa ensimmäiseen kisaan! ;)
Kuka tunnustaa ilmoittautuneensa jo?
Kaikki ilmoittautumaan! info@rokcupfinland.com
Enää reilut 3 viikkoa ensimmäiseen kisaan! ;)
Kuka tunnustaa ilmoittautuneensa jo?
Tottakai #12
http://www.ninar.fi/8 (http://www.ninar.fi/8)
Vihtin pääsee reenaamaan tiistaista 3.5.2011 klo 12 alkaen.
Rata avoinna ti-pe 10-12 la-su 12-18 maanantaisin suljettuna.
Seuraa ratavarauksia vihuan kalenterista www.vihua.fi (http://www.vihua.fi)
tervetuloa
Vihdin radan aukioloaikoja tarkistettu, nyt kerkee hitaammatkin mukaan.
aivan loistavia kuveja ;D meistähän tietty olikin helpompi ottaa (66&46 ::)), kun ei vauhti päätä huimannut...mutta muut meni jopa kovaa :o
Kuis osui nelareitten painot kohdilleen?
Results of 2011 TAG Suomensarja 1.osakilpailu - TAG 250 - Finaali
Engine Pos No. Name Laps Total time Diff Best In lap Best speed
Aixro 1 99 Rauli Silvonen 15 12:08.972 48.223 8 73.683
SA250 2 5 Ari Holappa 15 12:10.255 1.283 48.353 11 73.485
SA250 3 69 Juha Huhtala 15 12:19.963 10.991 48.724 4 72.925
4 28 Juha Huhtinen 15 12:25.070 16.098 49.139 8 72.309
5 50 Rainer Krunl 15 12:31.103 22.131 49.630 13 71.594
SA250 6 80 Heta Koponen 15 12:33.334 24.362 49.162 7 72.275
Aixro 7 58 Pertti Koskin 15 12:40.793 31.821 49.554 3 71.704
Kisassa oli 2 wankelia, tuloksissa ensimmäinen ja viimeinen.
Liittäkää se aika-ajo listakin tohon!
moi jh 2003. yritäs ny tajuta,että tag nelari sarja on harraste sarja. ei tässä mistään mm. ajeta. kaikki ollaan aikuis harrastelioita aikuisia miehiä ja naisia. joten voisitko lopettaa ton wankelin vastaisen kamppaniasi.totuushan on se,että jos siihen sun autoosi lyötäisiin oikea kuski, esim. kf 3 tai kf2 luokasta niin se pesis meidät kaikki, ja reilusti..... ja mitä aika-ajo tulokseen tulee , aika-ajon wankel 1 ja 6 sijan jälkeen sovittiin,että wankel vaihtaa pidemmät välitykset ,että saadaan eroja tasattua ja niin tullaan tekemään edeleen.
Spekulointi alkoi varikolla ennenkuin ensimmäisen erän lähtölippu heilahti.. ;D
Yhtälö ei ole aivan yksinkertainen kun toisissa autoissa on etujarrut ja toisilta nämä puuttuu ja lisäksi teho- ja luonne-eroja moottoreissa on paljon, radatkin vielä vaihtelee ja kuskit ajavat vielä eri rungoilla!! AJATELKAA... ;D Koeta siinä sitten luoda tasaväkinen sarja ilman ainuttakaan aiempaa kokemusta ko. moottoreista kilpailussa.
Tai sitten pitää tehdä todellinen yksityyppiluokka jossa kaikki on vakioitua, runko, moottori, suutin, neula, välitys, rengaspaineet, penkin koko, painojen paikka, kuskin paino jotta NE todelliset rattimiehet erottuvat sunnuntai ajelijoista... ;D
Aika-ajo vauhti kertoo absoluuttisen vauhdin mutta painoltaan raskaammat autot syövät kisapäivän kuluessa enemmän rengasta ja tästä johtuen voimasuhteet tasaantuvat loppua kohden kuten viimeisen erän ajoista voi päätellä. Ei Formuloissakaan aika-ajolla ole enää niin suurta merkitystä kuten kauden kisoista olemme voineet todeta. Vampiren "loppukiriä" viimeisessä finaalissa ei nähty harmillisen keskeytyksen takia mutta finaalin alkukierrokset ajettiin samaan tahtia. Painoja tarkastamalla voimasuhteet on mahdollista saada tasaväksiksi MUTTA EI SITEN ETTÄ Wankelista tehdään 210 kiloinen tankki muiden painojen pysyessä samana vaan siten että Vampiren ja Swiss Auton painoja lasketaan.
Mitä Vihdissä sovittiin wankelin välityksen suhteen?Tähän kohtaa on pakko todeta että kyseinen laite oli penkissä meillä ja tuolla 11600 rpm:n kohdalla ei ole mitään tekemistä enää tehojen kanssa. Eli rajotin kyllä alkaa toimimaan aikaisemmin, loppu on pelkkää räkimistä joka ei vie eteenpäin. Uskoisin että kyseinen laite oli vielä sillä ns. hitaammalla setupilla liikenteessä, joten eiköhän siellä anneta jo herrasmiesmäisesti tasoitusta ilman että viimeisiä otetaan irti. Wankel on kyllä varsin hyvä, mutta antakaa niiden nyt ihmeessä ajaa kun ei se viiva näytä muuten noita autoja yli pursuavan.
Asian tekee hankalaksi se ettei luokkaria ole ja rajoittajia löytyy kahta erillaista 10300 ja 10800 rpm + että niissä on melkoisia heittoja laadussa kun 10800 yksilö nappaakin vasta 11600... :o Tuo 800 kierroksen ero tekee Vihdissä käytössä olleella 11/52 välitysella huippunopeudessa melkein 10km/h.
Ideaalitilannehan olisi, että keksitään keino, jolla tilanne saadaan tasaväkiseksi kaikkien koneiden kesken ja mahdollisimman monta kisaajaa lähtöruutuun. Kartilla ei kuulu ajaa 200kg tai yli painoilla millään moottorilla. Kun kyseessä on jo moneen otteeseen mainostettu AIKUISharrastesarja niin kuljettajatkin ovat AIKUISEN painoisia. Mulla ei ainakaan ole mahdollisuutta keventää autoa ja näin taisi olla monella muullakin kuskilla.Painothan on aina ikuisuuskysymys. Painoa on helpompi lisätä karttiin kuin poistaa vyötäröltä, minkä takia olen yleisesti reiluhkojen painojen kannalla. Mutta.
Ideaalitilannehan olisi, että keksitään keino, jolla tilanne saadaan tasaväkiseksi kaikkien koneiden kesken ja mahdollisimman monta kisaajaa lähtöruutuun. Kartilla ei kuulu ajaa 200kg tai yli painoilla millään moottorilla. Kun kyseessä on jo moneen otteeseen mainostettu AIKUISharrastesarja niin kuljettajatkin ovat AIKUISEN painoisia. Mulla ei ainakaan ole mahdollisuutta keventää autoa ja näin taisi olla monella muullakin kuskilla.Painothan on aina ikuisuuskysymys. Painoa on helpompi lisätä karttiin kuin poistaa vyötäröltä, minkä takia olen yleisesti reiluhkojen painojen kannalla. Mutta.
Paljos se SA250 -kartti painaa? Minun laskuopin mukaan pitäisi olla max 85kg. Jättää kuskille 95, joka on kyllä aika paljon kun kartingista puhutaan. Normaalipainoindeksin puolelle 190cm kaveri pääsee nipin napin max 90kg painoilla, joten kyllä tuossa oli 5-10kg olisi vara nipistää ja puhutaan vielä aikuisista ihmisistä. Tosin painoeroa pitäisi olla luokkaa 45kg, jos puhtaasti kiihtyvyys=teho/massa -kaavalla kulkueroa pähkäilee, mutteihän se ihan noin käytännössä mene. Bilandissa sitten on pulmallisempi tilanne, taitaa olla pienten kavereiden mylly jo nykypainoilla.
Disclaimer: itse ajan R120-sarjaa 10kg ylipainoilla jossa se painoero tosiaan tuntuu ja huvikseni KZ2:sta noin 190kg yhteispainolla. Oma vika, mitäs olen lihava. Onpa joku motivaatio katsella syömisiään.
moi jh-2003, olet ajatuksesi kanssa aikas yksin. yleinen mieli varikolla oli positiivinen wankelin suhteen vai ymmärsinkö jotain väärin ,ja kuten kerroin niin piikkejä otetaan taka rattaasta pois niin kauan ,kun vehkeet kulkee tasan ja mun puolesta voidaan seuraavassa kisassa äänestää nelariporukassa ajaako wankel sarjassa vai ei .voin poistua sarjasta toisen wankel kuskin kanssa jos nelarikuskien mieli pide on meitä vastaan.ja asia on sitten puitu ,eikä tarvii täällä kirjotella.eikä muuta ,kun parempaa onnea sinullekkin ensi kisaan....
Onkos kukaan törmännyt 3. kisan tuloksiin?
Hyvä että porukat viihtyi Tag kisoissa.
Valitettavaa on kuitenkin tulosten viivästyminen mylap siin.
Virhe on paikallistettu ja saadaan hoidettua parin päivän sisällä.
Rengas kysymykseen vastaus on selkee, vain Maxxis renkaat.