kartingforum.fi
AKK:n viralliset tiedotteet => Lajiryhmän ja hallituksen tiedotteet => : Jannek 11.05.2016 10:27
-
Kartingin lajiryhmä haluaa tarkentaa uuden luokituksen mukaisen liukuvan etukatteen sanktioimista kilpailutilanteessa.
Tarkoituksena on ollut, että kokonaan pois paikoiltaan liukunut kate on automaattinen 10 sekunnin aikasakko.
Vain toiselta puolelta liukunut kate ei aiheuta automaattista sanktiota. Tarkennettu sanktiotaulukko nähtävissä täällä.
Lisätietoja: Lajipäällikkö Pekka Säynevirta, pekka.saynevirta@autourheilu.fi, 0207 219 443
http://www.autourheilu.fi/uutiset/karting-tiedotteita/ (http://www.autourheilu.fi/uutiset/karting-tiedotteita/)
-
Erittäin kiitettävää ja nopeaa toimintaa lajiryhmältä! :)
-
Onhan tuossa puskurissa puolensa ja puolensa - se on tässä kevään aikana nähty. Sitä ei kuitenkaan pysty kieltämään etteikö puskurisääntö olisi ainakin vähentänyt osumia.
Muttamutta... Jos etukate pois paikaltaan kokonaan kuskista riippumattomasta syystä; esimerkiksi edellä ajavat kolaroi ja tukkii radan, niin sääntö on että automaattinen 10sek napsahtaa. Ainakin Porissa ja Lahdessa tulkittiin näin. Kaiketi muuallakin?
Meidän kohdalle napsahti tämä Lahdessa lauantain ensimmäisessä erässä kun kolme(?) juuri meidän ukkelin edessä ajanutta autoa kolaroi, pyörähti ja jäi kiinni toisiinsa toiseksi viimeisen mutkan ulostulossa. Ja meiän jantteri samaan läjään. Meille 10 sek, muilla säilyi puskurit.
Olisiko tähän jotain muuta vaihtoehtoa? Automaattinen 10sek on aika kova rangaistus kolarista mihin ei ole pystynyt itse vaikuttamaan.
-
Totta on että tällä säännöllä syytön joutuu toisinaan kärsimään. Sekään ei kyllä toimi että yritetään löytää syyllinen. Siitä nousee hirmuinen huuto ja selittely tornilla. Toisilta aikasakko perutaan ja toisilta ei ja taas on jollain paha mieli. Mielummin nykyinen jyrkkä sääntö kuin se että parhaiten selittävältä sakko perutaan.
-
Vanhoilla sisäänliukumattomilla puskureillakin syyttömät joutui usein kärsimään eli musta tämä uusi on paljon parempi kun kolareita on vähemmän ja syyttömät joutuu harvemmin kärsimään.
-
Hyvä pointti.
-
aina joutuu joku kärsimään. minusta tää on hyvä sääntö.
kuhan sitte ei taas mennä takaisin siihen et aika sakkoa ei anneta joe edessä ajava on jarruttanut "liian aikaisin".....
-
Juu, pääasia että kuskit tietää ja linja on yhtenevä.
-
Nyt tämä sääntö koskee myös rotax micro maxia, vihdissä pitää olla jo kaikilla käytössä.
-
Nyt tämä sääntö koskee myös rotax micro maxia, vihdissä pitää olla jo kaikilla käytössä.
Jaa eiköhän kiinnikkeitä saatu riittävästi kaupaksi, totta se seuraavaksi lisätään myös cadetiin ::)