kartingforum.fi

TAG- Suomensarja => Järjestäjän tiedotteet => : Sigfrid 31.03.2011 21:58

: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 31.03.2011 21:58
Tervehdys kaikile

TAG Suomensarjan sivut on avattu osoitteessa http://www.ninar.fi/
Kisakalenteri, hieman viilatut säännöt ym. tärkeet jutut löytyy sieltä.

Ilmoittautumiset sarjaan sähköpostilla: info@rokcupfinland.com

Nimi, ikä, numero toivomus, lisenssi no ja seura sekä runko /kone merkki
Yhteystiedotkin vois laittaa.
Jos haluu niin voihan siihen kirjoittaa myös tausta tietoa itsestään ja saavutuksistaan.

Olkaahan ripetä ilmoittautumisen kanssa että saadaan rengastilaukset ajoissa eteenpäin.

Maailman finaali paikkojen määrä on suhteessa sarjaan osallistujien määrään, joten
näiden lopullinen määra ei ole vielä järjestäjien tiedossa.

Järjestäjien puolesta
Sigfrid

: Vs: Tag suomensarja 2011
: TJR 01.04.2011 09:30
Tuo meili bouncas ainakin mulla...

Ja hei Sigfrid... kiitos että teit musta uudelleen nuoren  :D
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 01.04.2011 10:40
Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.
Väärin hän siinä osoitteessa oli tietysti pääte tässä uusi.

info@rokcupfinland.com

Kiitos ilmoituksestasi.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: TJR 01.04.2011 15:03
Mites noi painot - sääntökirjaan saakka ei ollut mennyt kaiketi Rokin ja Leopardin viimekaudella muutettuja painoja ja siellä ei puhuta etujarruistakaan mitään... Mennäänkö viimevuoden kuvioilla niiden suhteen?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 01.04.2011 17:28
http://www.ninar.fi/9

MINIMIPAINOT 2-tahtimoottorit
-Rotax Max FR 125 paino vähintään 172 kg
-Parilla Leopard paino vähintään 170 kg
-Sonik VX 125 paino vähintään 176 kg
-VORTEX ROK paino vähintään 162 kg (24mm ruuvikaasuttimella minimipaino 168kg)
-VORTEX SuperROK paino vähintään 182 kg
-COMER K365 paino vähintään 176 kg
-X30 paino vähintään 174 kg
-PRD Fireball paino vähintään 174 kg
-KF4 luokiteltu moottori paino vähintään 176kg

MINIMIPAINOT 4-tahtimoottorit
- Swissauto 180 kg
- Biland SA 250 170 kg
- Vampire V2 180 kg
- Aixro (Wankel) 180 kg

Mikäli kartissa on etujarrut, on minimipaino +6 kg.


: Vs: Tag suomensarja 2011
: MKR 01.04.2011 20:38
Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.

Paljonko Pekalle ja Ernolle pitää maksaa että nuorentavat mut kanssa. Esim 15 vuotta olis aika kiva.   ;D
: Vs: Tag suomensarja 2011
: TJR 04.04.2011 09:25
Saako etujarruista kilon enemmän takkiin kuin viime vuonna?


http://www.ninar.fi/9

MINIMIPAINOT 2-tahtimoottorit
-Rotax Max FR 125 paino vähintään 172 kg
-Parilla Leopard paino vähintään 170 kg
-Sonik VX 125 paino vähintään 176 kg
-VORTEX ROK paino vähintään 162 kg (24mm ruuvikaasuttimella minimipaino 168kg)
-VORTEX SuperROK paino vähintään 182 kg
-COMER K365 paino vähintään 176 kg
-XT30 paino vähintään 174 kg
-PRD Fireball paino vähintään 174 kg
-KF4 luokiteltu moottori paino vähintään 176kg

MINIMIPAINOT 4-tahtimoottorit
- Swissauto 180 kg
- Biland SA 250 170 kg
- Vampire V2 180 kg
- Aixro (Wankel) 180 kg

Mikäli kartissa on etujarrut, on minimipaino +6 kg.



: Vs: Tag suomensarja 2011
: TJR 04.04.2011 09:26
Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.

Paljonko Pekalle ja Ernolle pitää maksaa että nuorentavat mut kanssa. Esim 15 vuotta olis aika kiva.   ;D

Riittääkö se  ;D
: Vs: Tag suomensarja 2011
: MKR 04.04.2011 23:44
Ei mulla niitä nuorentavia voimia ole kyllä se oli ihan Pekan ja Ernon ansiota.

Paljonko Pekalle ja Ernolle pitää maksaa että nuorentavat mut kanssa. Esim 15 vuotta olis aika kiva.   ;D

Riittääkö se  ;D

No ei varmaankaan juuri mihinkään, muttei Pekka ja Erno varmaan ihmeisiinkään pysty?
 :P  :o  ???
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 05.04.2011 18:44
Tervehdys kaikile

TAG Suomensarjan sivut on avattu osoitteessa http://www.ninar.fi/
Kisakalenteri, hieman viilatut säännöt ym. tärkeet jutut löytyy sieltä.

Ilmoittautumiset sarjaan sähköpostilla: info@rokcupfinland.com

Nimi, ikä, numero toivomus, lisenssi no ja seura sekä runko /kone merkki
Yhteystiedotkin vois laittaa.
Jos haluu niin voihan siihen kirjoittaa myös tausta tietoa itsestään ja saavutuksistaan.

Olkaahan ripetä ilmoittautumisen kanssa että saadaan rengastilaukset ajoissa eteenpäin.

Maailman finaali paikkojen määrä on suhteessa sarjaan osallistujien määrään, joten
näiden lopullinen määra ei ole vielä järjestäjien tiedossa.

Järjestäjien puolesta
Sigfrid



Ilmoittautukaa nyt kaikki, myös nekin ketkä aikoo osallistua sarjaan mutta eivät aja kaikkia kilpailuja.
Viimeistään 15.4. mennessä. Laittakaa viestiin merkintä kokosarja tai osasarja.
Tällä hetkellä kokosarjaan ilmoittautuneita 8 kpl

Ja sit vielä nelarikuskit herätys...

Kiitos

: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jani Malin 05.04.2011 21:39
Moro Sigfrid,

Mitenköhän nuo käytännössä menee nuo kaksipäiväisiksi merkatut kisat 13-14.8 ja 1-2.10?

Ovatko vain yksi osakilpailu mutta ajetaan molempina päivinä vai onko vielä epäselvää kumpi päivä se on vai onko kumpanakin päivänä oma osakilpailunsa?

Sen vuoksi kiinnostaa että on molemmissa päällekäisiä menoja/kilpailuja niin tietäisi voiko osallistua toisena päivänä.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: jyriojala 05.04.2011 22:27

Minulla ei mahdollisuutta osallistua kaikkiin kisoihin, joten ilmeisesti maksaisin kisasta aina paikan päällä vaikka nyt ilmoittautuisin? paljonko rengas setti maksaa?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 06.04.2011 09:18

Minulla ei mahdollisuutta osallistua kaikkiin kisoihin, joten ilmeisesti maksaisin kisasta aina paikan päällä vaikka nyt ilmoittautuisin?
Ilmoittaudut aina kisakohtaisesti kisapaikalla, päiväkisa 90€ ja iltakisa 60€. Jos ajat ainakin kuusi kisaa, niin sitten kannattaa ilm. koko sarjaan... paljonko rengas setti maksaa? Hinnat ovat olleet jossain 170-180€ välissä per setti (SLR ja SLW). Tämän vuoden hinta kannattaa kysyä Hemetistä/Linear Powerista
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JTH 06.04.2011 18:20
Meneekö numerot taas niin, että junioreilla on 1-50 ja senioreilla siitä eteenpäin?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 06.04.2011 18:45
näillä mennään
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 07.04.2011 17:16
Sääntöjä tarkistettu etujarrujen osalta.

www.ninar.fi
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 12.04.2011 07:42
Kaikki ilmoittautumaan! info@rokcupfinland.com
Enää reilut 3 viikkoa ensimmäiseen kisaan!  ;)

Kuka tunnustaa ilmoittautuneensa jo?
Itse tunnustan. #71.

: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 12.04.2011 08:37
http://www.ninar.fi/9 sivuilta

MINIMIPAINOT 2-tahtimoottorit
-Rotax Max FR 125 paino vähintään 172 kg
-Parilla Leopard paino vähintään 170 kg
-Sonik VX 125 paino vähintään 176 kg
-VORTEX ROK paino vähintään 162 kg (24mm ruuvikaasuttimella minimipaino 168kg)
-VORTEX SuperROK paino vähintään 182 kg
-COMER K365 paino vähintään 176 kg
-X30 paino vähintään 174 kg
-PRD Fireball paino vähintään 174 kg
-KF4 luokiteltu moottori paino vähintään 176kg
Mikäli kartissa on käsikäyttöiset etujarrut, on minimipaino +6 kg ja jalkakäyttöisillä 190 kg.

MINIMIPAINOT 4-tahtimoottorit
- Swissauto 180 kg
- Biland SA 250 170 kg
- Vampire V2 180 kg
- Aixro (Wankel) 180 kg

Mikäli kartissa on käsikäyttöiset etujarrut, on minimipaino +6 kg ja jalkakäyttöisillä 190 kg.


PISTELASKU
Iltakilpailussa 1 finaaliin aika-ajo tuloksen mukaan, 2 finaaliin 1 finaalin tulosten mukaan. Päiväkilpailussa 1 sekä 2 finaaliin aika-ajo tulosten mukaan ja 3 finaaliin kahden ensimmäisen finaalin tulosten mukaan.
-Pisteet: Pisteitä jaetaan seuraavasti: 15, 12, 10, 9, 8, 7 jne.

-Palkinnot jaetaan päivän viimeisen finaalin mukaan (5 parasta)
-Tahallisesta teknisestä vilpistä sakkorangaistus 500€, joka menee kilpailupäivään osallistuvien hyväksi
-Muovinen takapuskuri (eli takarenkaiden suoja)pakollinen, mutta vanhan luokituksen mukaiset käyvät
-Kaikki luokat +6 kg jos käyttää käsikahvallisia etujarruja.
-Kokonaispainon ylittäessä 190 kg on mahdollista käyttää poljinkäyttöisiä etujarruja.
-Painoja tarkistetaan tarvittaessa kauden aikana.
-VAROITUSLIPPU: Kauden aikana kuljettaja saa ottaa 1 varoituslipun ilman lisäsanktioita, mutta seuraavista lankeaa -5 pisteen sanktio.

Tossa vielä epäkohta.... (punaiset)

Kiitos huomiosta, epäkohta korjattu.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: TJR 12.04.2011 13:22
Kaikki ilmoittautumaan! info@rokcupfinland.com
Enää reilut 3 viikkoa ensimmäiseen kisaan!  ;)

Kuka tunnustaa ilmoittautuneensa jo?



Tottakai #12
: Vs: Tag suomensarja 2011
: tripla j racing 12.04.2011 22:56
Kaikki ilmoittautumaan! info@rokcupfinland.com
Enää reilut 3 viikkoa ensimmäiseen kisaan!  ;)

Kuka tunnustaa ilmoittautuneensa jo?



Tottakai #12

hep ;D #66
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 02.05.2011 14:51
http://www.ninar.fi/8 (http://www.ninar.fi/8)

Tuolla kaikki 2.5.2011 mennessä ilmoittautuneet.
Vielä kun tulis muutama lisää molempiin luokkiin niin tulis komiat kisat.
Muistuttakaahan kilpakummppaneita että sarja alkaa tällä viikolla, vain viisi yötä.

Vihtin pääsee reenaamaan tiistaista 3.5.2011 klo 12 alkaen.
Rata avoinna ti-pe 10-20 la-su 12-18 maanantaisin suljettuna.
Toukokuun ajan aloitetaan klo 12 arkisin.
Seuraa ratavarauksia vihuan kalenterista www.vihua.fi (http://www.vihua.fi)

tervetuloa
: Vs: Tag suomensarja 2011
: katito 02.05.2011 15:32
http://www.ninar.fi/8 (http://www.ninar.fi/8)

Vihtin pääsee reenaamaan tiistaista 3.5.2011 klo 12 alkaen.
Rata avoinna ti-pe 10-12 la-su 12-18 maanantaisin suljettuna.
Seuraa ratavarauksia vihuan kalenterista www.vihua.fi (http://www.vihua.fi)
tervetuloa

Aikas hätänen ajovuoro arkisin ;) vihdissä
: Vs: Tag suomensarja 2011
: simuli 02.05.2011 16:20
tuleekos launtaille aika-taulua milloin? tai löytyykö jo jostain?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 02.05.2011 16:54
Aikataulu tulee esille kunhan viimevuotinen löytyy.
Perus ajatus on sama kf6 tilalla on nelarit.

Vihdin radan aukioloaikoja tarkistettu, nyt kerkee hitaammatkin mukaan.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: TJR 02.05.2011 16:59
Vihdin radan aukioloaikoja tarkistettu, nyt kerkee hitaammatkin mukaan.

Eli saako tällä kaudella kiinnittää kaikki neljä pyörää karttiin?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 02.05.2011 20:05
Viikonloppu kisojen aikataulu julkaistu.http://www.ninar.fi/8 (http://www.ninar.fi/8)
Kannattaa käydä viikolla vähän kokeilemassa et auto pelittää ja renkaat pysyy kiinni.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 07.05.2011 21:56
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=651372

1. kisan tulokset
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 08.05.2011 23:43
http://www.vihua.fi/?cat=58

Tuolla muutama kuva
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 10.05.2011 16:37
http://finndrive.kuvat.fi/kuvat/2011-TAG+Suomensarja/1.+Osakilpailu+VIHTI/?n=0

156 kpl kuvia löytyy tuolta.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: tripla j racing 10.05.2011 18:20
aivan loistavia kuveja ;D meistähän tietty olikin helpompi ottaa (66&46 ::)), kun ei vauhti päätä huimannut...mutta muut meni jopa kovaa :o
: Vs: Tag suomensarja 2011
: awi 10.05.2011 20:42
Kuis osui nelareitten painot kohdilleen?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: SuperRok 11.05.2011 21:45
aivan loistavia kuveja ;D meistähän tietty olikin helpompi ottaa (66&46 ::)), kun ei vauhti päätä huimannut...mutta muut meni jopa kovaa :o

Ei aina tarvi mennä niin kovin täytyy välillä kattella maisemia... 8)

: Vs: Tag suomensarja 2011
: JH2003 12.05.2011 16:24
Kuis osui nelareitten painot kohdilleen?

Muut oli ok mut vankkeli ei kuulu tohon sarjaan.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: awi 12.05.2011 17:04
Liian nopea? Harmi sinänsä jos näin, kun taitaapi olla paras harrastemoottori mitä kaupasta saa.

edit:

:
Results of 2011 TAG Suomensarja 1.osakilpailu - TAG 250 - Finaali
Engine Pos No. Name Laps Total time Diff Best In lap Best speed
Aixro 1 99 Rauli Silvonen 15 12:08.972 48.223 8 73.683
SA250 2 5 Ari Holappa 15 12:10.255 1.283 48.353 11 73.485
SA250 3 69 Juha Huhtala 15 12:19.963 10.991 48.724 4 72.925
4 28 Juha Huhtinen 15 12:25.070 16.098 49.139 8 72.309
5 50 Rainer Krunl 15 12:31.103 22.131 49.630 13 71.594
SA250 6 80 Heta Koponen 15 12:33.334 24.362 49.162 7 72.275
Aixro 7 58 Pertti Koskin 15 12:40.793 31.821 49.554 3 71.704

Ei nyt dramaattisia eroja parhaissa kierroksissa, jos ei nyt sitten kovin ole hanskalla paikattu.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: sirace 12.05.2011 17:24
Kisassa oli 2 wankelia, tuloksissa ensimmäinen ja viimeinen.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: olpe78 12.05.2011 20:53
Liittäkää se aika-ajo listakin tohon!

Mut pääasiahan on et jengi saa kilpailla.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: tripla j racing 12.05.2011 21:04
Kisassa oli 2 wankelia, tuloksissa ensimmäinen ja viimeinen.

ei se sivusta seurattuna näyttänyt mitenkään epäsuhtaiselta kilpailulta...hyvät kisat nelareilla oli, muutama ukko/akka lisää vielä, niin hyvät kisat ne ovat...paljon isommat erot tag:ssa oli...kiitos meikäläisen...eikä se kaikki kyllä koneesta johtunut ;D
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JTH 12.05.2011 21:43
Liittäkää se aika-ajo listakin tohon!

Pos    No.    Name            Best time    
1    99    Rauli Silvonen    47.365    
2    69    Juha Huhtala    48.124
3    5    Ari Holappa      48.333    
4    77    Jarkko Heikkinen    48.378
5    28    Juha Huhtinen    48.463
6    58    Pertti Koskinen    48.930
7    50    Rainer Krunlund    49.502
8    80    Heta Koponen    49.550    
9    63    Eerik Sulima    49.762    
10    57    Raimo Koivisto    49.900    
: Vs: Tag suomensarja 2011
: susi 13.05.2011 13:49
moi jh 2003. yritäs ny tajuta,että tag nelari sarja on harraste sarja. ei tässä mistään mm. ajeta. kaikki ollaan aikuis harrastelioita aikuisia miehiä ja naisia. joten voisitko lopettaa ton wankelin vastaisen kamppaniasi.totuushan on se,että jos siihen sun autoosi lyötäisiin oikea kuski, esim. kf 3 tai kf2 luokasta niin se pesis meidät kaikki, ja reilusti..... ja mitä aika-ajo tulokseen tulee , aika-ajon wankel 1 ja 6 sijan jälkeen sovittiin,että  wankel vaihtaa pidemmät välitykset ,että saadaan eroja tasattua ja niin tullaan tekemään edeleen.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JH2003 13.05.2011 16:11
moi jh 2003. yritäs ny tajuta,että tag nelari sarja on harraste sarja. ei tässä mistään mm. ajeta. kaikki ollaan aikuis harrastelioita aikuisia miehiä ja naisia. joten voisitko lopettaa ton wankelin vastaisen kamppaniasi.totuushan on se,että jos siihen sun autoosi lyötäisiin oikea kuski, esim. kf 3 tai kf2 luokasta niin se pesis meidät kaikki, ja reilusti..... ja mitä aika-ajo tulokseen tulee , aika-ajon wankel 1 ja 6 sijan jälkeen sovittiin,että  wankel vaihtaa pidemmät välitykset ,että saadaan eroja tasattua ja niin tullaan tekemään edeleen.

Kyllä mulla on hyvin tajunnassa, että kyseessä on aikuisharrastesarja. Ei mulla ole mitään Wankelin konetta tai Wankelin koneella ajavia kuljettavia vastaan mutta tosiasiahan on se, että näillä säännöillä se on aivan ylivoimainen.  Eikö aikuisharrastesarjassa mielestäsi kuulu kaikilla olla tasavertainen kalusto?

Aika-ajotuloksista ero käy hyvin selville, koska siinä ajetaan täysillä koko ajan. Parhaan Wankkelin ja parhaan nelarin ero on yli 0,7s. Neljän ensimmäisen nelarin aika-ajotululokset ovat 0,3s sisällä, mikä mielestäni on normaalia.

En ole tietääkseni mainostanut olevani kovinkaan kummoinen rattimies, joten toki oikeat kuskit mainitsemistasi sarjoista ajavat autollani takuulla kovempaa. Voihan toki olla, että itse olet kuljettaja ylivertainen meihin muihin aikuisharrastajiin nähden ja purnaus moottereista on turhaa. Kuinkahan kovaa sinä olisit päässyt Swiss Autolla tai Vampirella? 47s olisi mennyt rikki?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: sirace 13.05.2011 16:36
Spekulointi alkoi varikolla ennenkuin ensimmäisen erän lähtölippu heilahti..  ;D

Yhtälö ei ole aivan yksinkertainen kun toisissa autoissa on etujarrut ja toisilta nämä puuttuu ja lisäksi teho- ja luonne-eroja moottoreissa on paljon, radatkin vielä vaihtelee ja kuskit ajavat vielä eri rungoilla!! AJATELKAA...  ;D Koeta siinä sitten luoda tasaväkinen sarja ilman ainuttakaan aiempaa kokemusta ko. moottoreista kilpailussa.

Tai sitten pitää tehdä todellinen yksityyppiluokka jossa kaikki on vakioitua, runko, moottori, suutin, neula, välitys, rengaspaineet, penkin koko, painojen paikka, kuskin paino jotta NE todelliset rattimiehet erottuvat sunnuntai ajelijoista...  ;D

Aika-ajo vauhti kertoo absoluuttisen vauhdin mutta painoltaan raskaammat autot syövät kisapäivän kuluessa enemmän rengasta ja tästä johtuen voimasuhteet tasaantuvat loppua kohden kuten viimeisen erän ajoista voi päätellä. Ei Formuloissakaan aika-ajolla ole enää niin suurta merkitystä kuten kauden kisoista olemme voineet todeta. Vampiren "loppukiriä" viimeisessä finaalissa ei nähty harmillisen keskeytyksen takia mutta finaalin alkukierrokset ajettiin samaan tahtia. Painoja tarkastamalla voimasuhteet on mahdollista saada tasaväksiksi MUTTA EI SITEN ETTÄ Wankelista tehdään 210 kiloinen tankki muiden painojen pysyessä samana vaan siten että Vampiren ja Swiss Auton painoja lasketaan.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JH2003 13.05.2011 17:18
Spekulointi alkoi varikolla ennenkuin ensimmäisen erän lähtölippu heilahti..  ;D

Yhtälö ei ole aivan yksinkertainen kun toisissa autoissa on etujarrut ja toisilta nämä puuttuu ja lisäksi teho- ja luonne-eroja moottoreissa on paljon, radatkin vielä vaihtelee ja kuskit ajavat vielä eri rungoilla!! AJATELKAA...  ;D Koeta siinä sitten luoda tasaväkinen sarja ilman ainuttakaan aiempaa kokemusta ko. moottoreista kilpailussa.

Tai sitten pitää tehdä todellinen yksityyppiluokka jossa kaikki on vakioitua, runko, moottori, suutin, neula, välitys, rengaspaineet, penkin koko, painojen paikka, kuskin paino jotta NE todelliset rattimiehet erottuvat sunnuntai ajelijoista...  ;D

Aika-ajo vauhti kertoo absoluuttisen vauhdin mutta painoltaan raskaammat autot syövät kisapäivän kuluessa enemmän rengasta ja tästä johtuen voimasuhteet tasaantuvat loppua kohden kuten viimeisen erän ajoista voi päätellä. Ei Formuloissakaan aika-ajolla ole enää niin suurta merkitystä kuten kauden kisoista olemme voineet todeta. Vampiren "loppukiriä" viimeisessä finaalissa ei nähty harmillisen keskeytyksen takia mutta finaalin alkukierrokset ajettiin samaan tahtia. Painoja tarkastamalla voimasuhteet on mahdollista saada tasaväksiksi MUTTA EI SITEN ETTÄ Wankelista tehdään 210 kiloinen tankki muiden painojen pysyessä samana vaan siten että Vampiren ja Swiss Auton painoja lasketaan.


Ideaalitilannehan olisi, että keksitään keino, jolla tilanne saadaan tasaväkiseksi kaikkien koneiden kesken ja mahdollisimman monta kisaajaa lähtöruutuun. Kartilla ei kuulu ajaa 200kg tai yli painoilla millään moottorilla. Kun kyseessä on jo moneen otteeseen mainostettu AIKUISharrastesarja niin kuljettajatkin ovat AIKUISEN painoisia. Mulla ei ainakaan ole mahdollisuutta keventää autoa ja näin taisi olla monella muullakin kuskilla.

Nimenomaan tehoerojen ja painorajotusten takia totesin aikaisemmin ettei Wankel kuulu samaan sarjaan nelareiden kanssa ja todennäköisesti en ole yksin ajatusteni kanssa. Vai olenko sittenkin?  ???

Välityksen muuttamista kannattaa ehdottomasti kokeilla mutta yhden piikin pienempi takaratas tuskin muuttaa tilannetta radikaalisti. Tässä vielä koneiden speksit valmistajien sivuilta, jotta saadaan lisää vettä (nelari)myllyihin  ;D

Aixro XR 50
Leistung: 33 kW / 87501 /min

Vampire VT250
Power: 34 PS at 9‘250 rpm

Swissauto 250
Power: 35 HP at 10'000 rpm with 30 carburetor

Biland SA250
Power: 30 HP at 9500 rpm
 
 
: Vs: Tag suomensarja 2011
: susi 13.05.2011 18:17
moi jh-2003, olet ajatuksesi kanssa aikas yksin. yleinen mieli varikolla oli positiivinen wankelin suhteen vai ymmärsinkö jotain väärin ,ja kuten kerroin niin piikkejä otetaan taka rattaasta pois niin kauan ,kun vehkeet kulkee tasan ja mun puolesta voidaan seuraavassa kisassa äänestää nelariporukassa ajaako wankel sarjassa vai ei .voin poistua sarjasta toisen wankel kuskin kanssa jos nelarikuskien mieli pide on meitä vastaan.ja asia on sitten puitu ,eikä tarvii täällä kirjotella.eikä muuta ,kun parempaa onnea sinullekkin ensi kisaan....
: Vs: Tag suomensarja 2011
: ah62 13.05.2011 20:12
Tervehdys kaikki 4t "kuskit", eikös me jo sovittu Vihdissä aika-ajon jälkeen että muutetaan wankelin ratasta. Tällä toimenpiteellä ei tarvitsisi mennä räpläämään painoja. Tämä ymmärtääkseni oikea vaihtoehto? Rakennetaan tästä porukalla hauska sarja! T: Ari Holappa 
: Vs: Tag suomensarja 2011
: sirace 13.05.2011 20:26
Mitä Vihdissä sovittiin wankelin välityksen suhteen?

Asian tekee hankalaksi se ettei luokkaria ole ja rajoittajia löytyy kahta erillaista 10300 ja 10800 rpm + että niissä on melkoisia heittoja laadussa kun 10800 yksilö nappaakin vasta 11600...  :o  Tuo 800 kierroksen ero tekee Vihdissä käytössä olleella 11/52 välitysella huippunopeudessa melkein 10km/h.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Team Laine 13.05.2011 20:39
Mitä Vihdissä sovittiin wankelin välityksen suhteen?

Asian tekee hankalaksi se ettei luokkaria ole ja rajoittajia löytyy kahta erillaista 10300 ja 10800 rpm + että niissä on melkoisia heittoja laadussa kun 10800 yksilö nappaakin vasta 11600...  :o  Tuo 800 kierroksen ero tekee Vihdissä käytössä olleella 11/52 välitysella huippunopeudessa melkein 10km/h.
Tähän kohtaa on pakko todeta että kyseinen laite oli penkissä meillä ja tuolla 11600 rpm:n kohdalla ei ole mitään tekemistä enää tehojen kanssa. Eli rajotin kyllä alkaa toimimaan aikaisemmin, loppu on pelkkää räkimistä joka ei vie eteenpäin. Uskoisin että kyseinen laite oli vielä sillä ns. hitaammalla setupilla liikenteessä, joten eiköhän siellä anneta jo herrasmiesmäisesti tasoitusta ilman että viimeisiä otetaan irti. Wankel on kyllä varsin hyvä, mutta antakaa niiden nyt ihmeessä ajaa kun ei se viiva näytä muuten noita autoja yli pursuavan.

Nimim. 218 kg minimipaino...  ;D
: Vs: Tag suomensarja 2011
: ah62 13.05.2011 20:49
Hei, sovittiin että seuraavaan kisaan eli Hyvinkäälle Mr. Silvonen laitaa toisenlaiset välitykset, kokeillaan jos homma pelittää. Välityksistä Mr. Silvonen voi valaista lisää. T:Ari   
: Vs: Tag suomensarja 2011
: mos55 16.05.2011 18:36
Minkälainen mahtaa olla iltakisojen aikataulu?
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 16.05.2011 19:27
http://www.ninar.fi/8

Aikataulu löytyy tuolta.
Skrollatkaa sitä suomensarjan sivua tarpeeksi alas niin siellä siellä se oooooon ja lepäääää!
kuin kiekot ruotsin maalissa konsanaan.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: awi 16.05.2011 20:35
Ideaalitilannehan olisi, että keksitään keino, jolla tilanne saadaan tasaväkiseksi kaikkien koneiden kesken ja mahdollisimman monta kisaajaa lähtöruutuun. Kartilla ei kuulu ajaa 200kg tai yli painoilla millään moottorilla. Kun kyseessä on jo moneen otteeseen mainostettu AIKUISharrastesarja niin kuljettajatkin ovat AIKUISEN painoisia. Mulla ei ainakaan ole mahdollisuutta keventää autoa ja näin taisi olla monella muullakin kuskilla.
Painothan on aina ikuisuuskysymys. Painoa on helpompi lisätä karttiin kuin poistaa vyötäröltä, minkä takia olen yleisesti reiluhkojen painojen kannalla. Mutta.

Paljos se SA250 -kartti painaa? Minun laskuopin mukaan pitäisi olla max 85kg. Jättää kuskille 95, joka on kyllä aika paljon kun kartingista puhutaan. Normaalipainoindeksin puolelle 190cm kaveri pääsee nipin napin max 90kg painoilla, joten kyllä tuossa oli 5-10kg olisi vara nipistää ja puhutaan vielä aikuisista ihmisistä. Tosin painoeroa pitäisi olla luokkaa 45kg, jos puhtaasti kiihtyvyys=teho/massa -kaavalla kulkueroa pähkäilee, mutteihän se ihan noin käytännössä mene. Bilandissa sitten on pulmallisempi tilanne, taitaa olla pienten kavereiden mylly jo nykypainoilla.

Disclaimer: itse ajan R120-sarjaa 10kg ylipainoilla jossa se painoero tosiaan tuntuu ja huvikseni KZ2:sta noin 190kg yhteispainolla. Oma vika, mitäs olen lihava. Onpa joku motivaatio katsella syömisiään.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JH2003 17.05.2011 22:27
Ideaalitilannehan olisi, että keksitään keino, jolla tilanne saadaan tasaväkiseksi kaikkien koneiden kesken ja mahdollisimman monta kisaajaa lähtöruutuun. Kartilla ei kuulu ajaa 200kg tai yli painoilla millään moottorilla. Kun kyseessä on jo moneen otteeseen mainostettu AIKUISharrastesarja niin kuljettajatkin ovat AIKUISEN painoisia. Mulla ei ainakaan ole mahdollisuutta keventää autoa ja näin taisi olla monella muullakin kuskilla.
Painothan on aina ikuisuuskysymys. Painoa on helpompi lisätä karttiin kuin poistaa vyötäröltä, minkä takia olen yleisesti reiluhkojen painojen kannalla. Mutta.

Paljos se SA250 -kartti painaa? Minun laskuopin mukaan pitäisi olla max 85kg. Jättää kuskille 95, joka on kyllä aika paljon kun kartingista puhutaan. Normaalipainoindeksin puolelle 190cm kaveri pääsee nipin napin max 90kg painoilla, joten kyllä tuossa oli 5-10kg olisi vara nipistää ja puhutaan vielä aikuisista ihmisistä. Tosin painoeroa pitäisi olla luokkaa 45kg, jos puhtaasti kiihtyvyys=teho/massa -kaavalla kulkueroa pähkäilee, mutteihän se ihan noin käytännössä mene. Bilandissa sitten on pulmallisempi tilanne, taitaa olla pienten kavereiden mylly jo nykypainoilla.

Disclaimer: itse ajan R120-sarjaa 10kg ylipainoilla jossa se painoero tosiaan tuntuu ja huvikseni KZ2:sta noin 190kg yhteispainolla. Oma vika, mitäs olen lihava. Onpa joku motivaatio katsella syömisiään.

Vampire + Ninar + kuski, parin bensalitran kanssa, näytti Vihdissä lukemaa 182 kg. Kuskin paino on juuri saatujen tietojen mukaan 85 kg. Siihen ajovarusteet päälle niin kartin paino taitaa olla siinä 90 kg kieppeillä.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JH2003 17.05.2011 22:42
moi jh-2003, olet ajatuksesi kanssa aikas yksin. yleinen mieli varikolla oli positiivinen wankelin suhteen vai ymmärsinkö jotain väärin ,ja kuten kerroin niin piikkejä otetaan taka rattaasta pois niin kauan ,kun vehkeet kulkee tasan ja mun puolesta voidaan seuraavassa kisassa äänestää nelariporukassa ajaako wankel sarjassa vai ei .voin poistua sarjasta toisen wankel kuskin kanssa jos nelarikuskien mieli pide on meitä vastaan.ja asia on sitten puitu ,eikä tarvii täällä kirjotella.eikä muuta ,kun parempaa onnea sinullekkin ensi kisaan....

No ei tässä tarvitse mitään äänestyksiä järjestää eikä poissulkea mitään konetta sarjasta mutta jollain tavalla kulkueroja pitäisi tasoittaa, jotta kilpaileminen olisi mielekästä kaikilla moottoreilla. Kuten awi jo aikaisemmin totesi, niin Wankelissa pitäisi olla pienikokoinen kartanlukija mukana, jotta  erot saataisiin painoilla tasattua. Kannattanee siis kokeilla välityksien muuttamista. Ehdotan, että pistätte Wankkeleihin  kolme piikkiä pienemmän takarattaan kiinni seuraavaan kisaan ja katsotaan kisan jälkeen miten tilanne on muuttunut.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 24.05.2011 21:15
2. kilpailun tulokset ja sarjapisteet. Hienoa vääntöä oli monella rintamalla...

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=660405
http://www.mylaps.com/championship/index.jsp?id=66752

Tuloksia ja videokuvaa TAG kisoista ilmestyy tänne:

http://www.ninar.fi/10
http://www.ninar.fi/11

Pysykää kanavalla...Hyvinkään kisan taatusti
katsomisen arvoinen videokooste ilmestyy loppuviikon aikana.

Next race: Vihti 2.6.2011. Helatorstai ja päiväkisan aikataululla mennään...
: Vs: Tag suomensarja 2011
: SuperRok 04.06.2011 22:01


Onkos kukaan törmännyt 3. kisan tuloksiin?




Eipäs oo näkyny viel missään???
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 07.06.2011 20:43
Kyllä siellä aikaa otettiin (vaikka itselleni liian huonoja :P)
Tuloksetkin saatiin ja luettiin, tosin ilman nimiä vain kilpailijoiden numeroilla...
Se, että missä tulokset ovat, on arvoitus...tulevat varmaan aikanaan.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: SeppoS 07.06.2011 22:21
Moikka.

Kiitos kivasta kisasta, miellyttävä rento tunnelma, paljon kuskeja.

Mitä olette mieltä, kilpailijat ja kisajärjestäjä, voisiko kisaan osallistua Mojo-renkailla (RMC:ssä käytetyillä)?

Nixu ei ole koskaan ajanut isolla autolla Hyvinkäällä isolla autolla, se kiinnostaisi kun siellä kuitenkin aloiteltiin karting aikoinaan, iltakisa 28.6. kiinnostaisi.

Näin persaukisten tiiminä ei raaskisi kuitenkaan ostaa enää yhtään Maxxis-sarjaa, ei palvele meitä ajaa ollenkaan niillä. Kun tuo ajomääräkin on aika pieni, ilmoittautumismaksuun verrattuna.
Eikä tuolle yhdistelmälle Markun Leopard ja Timo kuskina pärjäisi kuitenkaan kuin uhraamalla muutaman sarjan renkaita ja aikaa rungon säätöihin... ;) Jos sittenkään...

Jos näette, että turvallisuus/kolarivaarat kasvavat esim. jarrutusmatkoissa, jäämme suosiolla pois. Tai kaupalliset edut...
Ajoissa, sen jälkeen kun tuo Maxxiksen seinäpito romahtaa, ei ole suuria eroja, keskiviikon treeneissä Mojoilla 48,9, erät Maxxiksella korkeintaan muutaman kympän parempi.

Olisipa kiva, jos joskus "tulevaisuudessa" esim. RMC ja TAG ajettaisiin samalla renkaalla, kuskit voisivat "sukkuloida" helposti...


: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 08.06.2011 15:37
Hyvä että porukat viihtyi Tag kisoissa.

Valitettavaa on kuitenkin tulosten viivästyminen mylap siin.
Virhe on paikallistettu ja saadaan hoidettua parin päivän sisällä.

Rengas kysymykseen vastaus on selkee, vain Maxxis renkaat.

: Vs: Tag suomensarja 2011
: Jarno_71 08.06.2011 16:34
Hyvä että porukat viihtyi Tag kisoissa.

Valitettavaa on kuitenkin tulosten viivästyminen mylap siin.
Virhe on paikallistettu ja saadaan hoidettua parin päivän sisällä.

Rengas kysymykseen vastaus on selkee, vain Maxxis renkaat.



Käytetyilläkin Maxxis SLR:llä voi pärjätä. Hyvinkäällä 24.5. finaali lähes voitettiin
varovasti sanottuna kuluneilla kiekoilla (-0,339 s. voittajasta). Kannattaa kysellä, vähän
ajettuja pyöriä on varmasti myynnissä... TAG kisoissa viihtyy aina, joten eikun kaikki mukaan.  8)
Myös Nixu. Rotaxilla ehtii Hyvinkäällä mainiosti...

Olisihan se hienoa, jos eri sarjoja ajettaisiin samoilla renkailla, mutta kaupalliset seikat
tehnevät tuosta utopistisen ajatuksen...

: Vs: Tag suomensarja 2011
: simuli 08.06.2011 18:33
noill maxixseilla ajaa 2 päivä kisaakin, helposti ajatte sen iltakisan ku ootte ajanu niillä renkailla vaan sen vihdin päivä kisan!
: Vs: Tag suomensarja 2011
: Sigfrid 08.06.2011 20:40
Noniin

Lähes täydelliset tulokset mylapsissa.
: Vs: Tag suomensarja 2011
: JH2003 07.07.2011 21:37
Milloin viimeisimmän kisan tulokset ja päivitetty pistetilanne saadaan jonnekkin ihmeteltäväksi?