Moi,
Nyt pitää muistaa että tässä ei ole kyse tekniikasta, sen toimuvuudesta tai hyvyydestä, vaan kisakustannuksista.
Raket 120 on ihan oikeasti hyvä ja kestävä moottori tällaiseen hupahurvitteluun.
Tuosta kattelee vähän varaosien hintoja ja vertaa R-120:een
http://www.mpt-racing.fi/rotax%20osat%202011.pdfMäntä kun leipoo, niin sylinteri+männän releet+kanki ja asennus maksaa enempi kuin uusi laatikosta nostettava R-120.
Siinä sulle parasta Fossareille.
Kisoissa ajaa noin 45 joukkuetta, josta 10 pitää älämölöä, näistä kymmenestä puolet on sellaisia jotka OIKEASTI
menis kauppaan ostamaan tuon Rotax Maxin. Loput 40 lopettaisi.
Nämä 40 joukkuetta ei välitä paskaakaan millä vehkeellä siellä mennään, kunhan on halpaa helppoa ja kivaa.
Rotax max ei enää ole halpaa eikä helppoa. Vesivehkeet, akut , startit sähköt, lämpömittarit jne.
Onneksi sun sana ei paina pätkääkään, vaan eletään demokratiassa, eikä demokraattisessa diktatuurissa.
Kukaan ei estä esim Vihdin UA:ta ottamasta tästä kuningasajatuksesta koppia ja järkätä Rotaxilla Fossarikisoja
Vihdissä, siellä ois puuhapettereillekin tilausta, joten sinne vaan.
Tosiasia on että ne jotka ajavat fossaria, ei edes lähde 60 kilsan päähän arkena ajamaan jotain kisaa.
Sen verran fossareita kiinnostaa tuoda jotain hienoutta tähän mukaan.
Kolme vuotta olin järjestämässä noita fossarikisoja ja kesti vuoden, ennenkuin sisäistin niiden ajautusmallin, joka
ihan oikeesti on terve tapa ajatella tätä kisailua. Keskiviikkona mennään päästämään höyryjä pois ja unohdetaan työasiat.
Kisan jälkeen hymyssä suin kotiin hyvällä fiiliksellä, paitsi noi 5 joukkuetta, jotka kävelee pari viikkoa jortikkaa keskellä otsaa, pitää älämölöä, suunnittelee kostoa ja vaatii kullattuja männän helmoja, jotka mitataan bilteman 5 euron tönärillä/ stanleyn rullamitalla.
Vaihtakaa toi moottori, niin Fossarikisoilla ei ole kuin menneisyys.
Kerätkää moottorirahat tiimeiltä Keimolan tilille etukäteen ja tammikuun lopussa tilaatte moottorit tai palautatte rahat jos ei ole riittävästi sitoutuneita.
Tuolla tavalla saatte selville ketkä oikeasti sitoutuu tuohon.
P.S. Tän säikeen aihe on muuten Raket-120 moottorin sylinterin merkinnät !
Koitan kaivaa jostain sen artikkelin jonka kirjoitin Kartingin vuosikirjaan Raket-85:n sylintereistä.