Kirjoittaja Aihe: 2012 TAG sarjat  (Luettu 82808 kertaa)

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
2012 TAG sarjat
« : 18.11.2011 18:32 »
Viritelläänpä jo hiukan enskauden kisoista keskustelua.
Eli minkälaisella konseptilla olis paras viedä Tag suomensarja ja Leopard cup läpi niin että
lähdöissä olis reilusti autoja eikä tarvitsisi peruutella kisoja vähäisen osallistuja määrän vuoksi.

Oma ehdotukseni olisi seuraavanlainen:

Yhdistetään Tag suomensarja ja Leopard Cup
Luokat:
-Tag yleinen/senior, kaikki kuljettajat
-Leopard kuskit
-Vortex kuskit
Renkaat kaikilla Maxxis
Painot ja muut säännöt kuten Tag suomensarjassa 2011

Radat: Vihti 3, Hyvinkää 2, Lahti 2. (Tag Kunkku olisi sarjan ulkopuolinen kilpailu)

Plussat:
Enemmän kuskeja per kisa (todennäköisesti), järjestäjillä vähemmän murheita toimitsijoiden haalimisesta sekä pienemmät taloudelliset riskit.
Miikat:
Veegoja ei menis kaupaksi, olis vähemmän kisoja.

Tämä siis täysin henk.koht ehdotus/ajatus





sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #1 : 18.11.2011 18:34 »
Kouvola mukaan sarjaan? Matkaa ei paljoa Lahtea enempää ole.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #2 : 18.11.2011 20:21 »
- Kisoja 4 + TAG Kunkku
      - jokainen kisa kiinnostava ja tärkeä (2005 oli 6 kisaa ja 2006-7  neljä kisaa + extrakisa 2006. Ja porukkaa oli mukana paljon)
             - 2011 TAG125 sarjassa kait vain kaksi kuskia ajoi kaikki 8 kisaa  ???

- Vähintään kolme eri rataa (Vihti, Lahti, Hyvinkää). Ja jos tarvitaan neljäs, niin se joko Kouvola tai Lievestuore.   
- Säännöt ja renkaat kuten 2011
- Tiedotus, tulospalvelu ja järjestelyt kunnossa (erityisesti tiedottaminen aina mahd. ajoissa)
- Vortex ROK kuskit takaisin kisoihin! Mihin katosivat ja miksi? Ja millä ROK:it saadaan takaisin viivalle? Vielä 2009 yli puolet ajoi ROK:lla!
- Mielummin yksi sarja jossa paljon autoja kuin kaksi joissa ei kummassakaan tarpeeksi.
     - tietysti jos TAG125:een sekä Leopard Cupiin riittää molempiin yli 20 auto per kisa, niin se toki olisi hienoa, mutta...
     - kuinka moni Leopard Cup kuski sitten siirtyisi ajamaan TAGia vaikka TAGin sisällä ajettaisiin X30/Leopard mestaruudesta? (kommentoikaa)

Viiden TAG kisan päälle voi vielä ajaa esim. aluemestaruudesta (kisalle pitäisi taas saada sille kuuluva arvo ja paljon TAG osallistujia).
Vireää keskustelua toivoen...nyt siihen on koko talvi hyvää aikaa. Näin saadaan ensi kesäksi aikaan entistä paremmat skabat.

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #3 : 18.11.2011 20:26 »
Kyllä sitä kahdeksan kisaa jaksaa vuodessa ajaa ::)


- Kisoja 4 + TAG Kunkku
      - jokainen kisa kiinnostava ja tärkeä (2005 oli 6 kisaa ja 2006-7  neljä kisaa + extrakisa 2006. Ja porukkaa oli mukana paljon)
             - 2011 TAG125 sarjassa kait vain kaksi kuskia ajoi kaikki 8 kisaa  ???

- Vähintään kolme eri rataa (Vihti, Lahti, Hyvinkää). Ja jos tarvitaan neljäs, niin se joko Kouvola tai Lievestuore.   
- Säännöt ja renkaat kuten 2011
- Tiedotus, tulospalvelu ja järjestelyt kunnossa (erityisesti tiedottaminen aina mahd. ajoissa)
- Vortex ROK kuskit takaisin kisoihin! Mihin katosivat ja miksi? Ja millä ROK:it saadaan takaisin viivalle? Vielä 2009 yli puolet ajoi ROK:lla!
- Mielummin yksi sarja jossa paljon autoja kuin kaksi joissa ei kummassakaan tarpeeksi.
     - tietysti jos TAG125:een sekä Leopard Cupiin riittää molempiin yli 20 auto per kisa, niin se toki olisi hienoa, mutta...
     - kuinka moni Leopard Cup kuski sitten siirtyisi ajamaan TAGia vaikka TAGin sisällä ajettaisiin X30/Leopard mestaruudesta? (kommentoikaa)

Viiden TAG kisan päälle voi vielä ajaa esim. aluemestaruudesta (kisalle pitäisi taas saada sille kuuluva arvo ja paljon TAG osallistujia).
Vireää keskustelua toivoen...nyt siihen on koko talvi hyvää aikaa. Näin saadaan ensi kesäksi aikaan entistä paremmat skabat.

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #4 : 18.11.2011 21:05 »
ROK kuskit tod näk katosivat moottorin kilpailukyvyn puutteen takia, jos TAG125 haluaa menetyä niin yhtä kultamunaan lukuuottamatta kaikki top 6 kuskit ajoi Rotaxilla.

Onnistuneen tiedonkulun merkitystä hyvässä sarjassa ei voi millään väheksyä!

Vaikka sitten siten että Kartinforumille "oma palsta" jota järjestäjä käyttää tiedon levittämiseen ja tulospalveluun ja avoimeen keskusteluun painoista, radoista, renkaista, kisapäivistä, aikatauluista, kilpailumaksuista, jälkipeleistä, protesteista.  Aikaa lumien sulamiseen on riittävästi kun homma aloitetaan jo nyt.


Palstan ylläpitäjältä kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2011 21:08 kirjoittanut sirace »

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #5 : 18.11.2011 21:57 »
taitaa yhdistämishaaveet kaatua omaan mahdottumuuteensa...

olinko mä muka toinen niistä joka ajoi koko tagi sarjan? jaa-a hankala uskoa.

Tänä vuonna aluemestaruus etelä-Suomessa meni ehkä vähän liian helpolla... Arvostus olisi kiva asia mutta oon huomannut että että etenkin tagi-porukoissa kiinnostus menee aika aalloissa ja aika kultaa aina muistot.

Henkilökohtaisesti minä en pidä luistikaasareista yhtään. Ja sen vuoksi en kyseisistä koneista jotka niitä käyttävät tykkää yhtään. Siinä on myös varmasti suurin syy että miksi näitä (lähinnä) rotaxeja nuorilla kuskeilla ilmestyy eteen... A) ne osaa ajaa (jotenkin) B) ne on oppineet työntelemään hienovaraisesti (nykypäivän trendi) C) ne hinkkaavat varmasti n. 10 jollei 100 kertaa enemmän ratoja kuin normi-ta jolloin etenkin koneen ja kaasarin säädöt on kohdallaan ja kuun vaikutus neulaan tiedetään tarkasti -> eli vehkeet toimii ihan erilailla ag-harrastaja kuin +35v normi taag harrastaja joka ottaa kisapaikalla auton ulos kuljetusvälineestä jonne on sen edellisen kisan jälkeen työntänyt ja kun se konekkaan ei toimi kunnolla niin sitä sitten ajetaan niistä top5 viimeisistä paikoista.

Kisoista tiedottaminen ja etenkin jälkihoito voisi helpottaa tuota kilpailijapulaa... mikään hetikorjaava ihmelääke se tosin ei ole.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #6 : 18.11.2011 22:23 »
ROK kuskit tod näk katosivat moottorin kilpailukyvyn puutteen takia, jos TAG125 haluaa menetyä niin yhtä kultamunaan lukuuottamatta kaikki top 6 kuskit ajoi Rotaxilla.

Onnistuneen tiedonkulun merkitystä hyvässä sarjassa ei voi millään väheksyä!

Vaikka sitten siten että Kartinforumille "oma palsta" jota järjestäjä käyttää tiedon levittämiseen ja tulospalveluun ja avoimeen keskusteluun painoista, radoista, renkaista, kisapäivistä, aikatauluista, kilpailumaksuista, jälkipeleistä, protesteista.  Aikaa lumien sulamiseen on riittävästi kun homma aloitetaan jo nyt.


Palstan ylläpitäjältä kommentteja?
Kyllähän tuolla on eri sarjoille ollut ennenkin yksilöityjä palstoja, joten ei varmasti mikään ongelma, jos joku sarjan vetäjä oman osion haluaa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #7 : 18.11.2011 22:42 »
ROK kuskit tod näk katosivat moottorin kilpailukyvyn puutteen takia, jos TAG125 haluaa menetyä niin yhtä kultamunaan lukuuottamatta kaikki top 6 kuskit ajoi Rotaxilla.
Ihan kiinnostuksesta - mihin kultamunaan viittaat?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #8 : 18.11.2011 22:54 »
Hehheh !!!
Niitä kultamunia oli ilmeisesti korissa aika montakin...
Ja lisäksi sillä korin antimilla ajoi muitakin kuskeja.

-> Mainos: Näitä saa vuokralle, jos haluaa voittaa !!

Taisi se pärjääminen tulla ihan jostain muusta kuin moottorista !   ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #9 : 18.11.2011 23:15 »
Lisäisin kehitys ideoihin moottoreiden katsastuksen. Ei kait se niin kallista ole?

Samoilla linjoilla Sigfridin kanssa muuten, mut vega mukaan.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #10 : 18.11.2011 23:34 »
Jep.
Katsastus pitää ottaa mukaan ehdottomasti!
Mun tietääkseni ainoastaan nämä minun "kultamunat" on ainoat joista on palotilat mitattu ikinä näiden luokkien kapinoissa? (ja ne muuten oli Ok)

Jo tieto siitä että katsastuksia voidaan tehdä rajoittaa monen "viripään" mielikuvitusta. Nyt kun mitään ei koskaan tutkita, niin intoilijoita riittää.
Nämä laitteet on niin yksikertaisia että esim pytyn nostaminen paikoiltaan vie n 10min. Tai vaihtoehtoisesti kaasarin tarkistaa noin 5 minuutissa.
Jos kisapäivänä poimii yhden pistokoemaisesti niin siinä ei pitkään aikaa tuherru. Mun koneesta(ista) voi vaikka aloittaa, niin ei tuu kellekkään paha mieli.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #11 : 19.11.2011 10:18 »
Kuka sitä nyt vilungilla ja vilpillä haluis menestyä.

Jyrki9

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #12 : 19.11.2011 10:29 »
Hei !

Viimeksi kun kuukin virallisen sarjatilanteen paras Rotax kuski oli kolmas (ennen TAG Kunkku kisaa). Onko tulokset julkaistu jossain?

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #13 : 19.11.2011 10:48 »
Järjestäjä julkaiskoon viralliset tulokset, mutta epävirallisesti jotenkin näin TAG125:

1. T. Rinne - Leopard
2. T. Komulainen - Rotax MAX
3. J. Kaukelin - Rotax MAX
4. T. Saari - Super ROK
5. J. Heikkinen - Rotax MAX
6. M. Salo - X30 & Rotax MAX

Jyrki9

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #14 : 19.11.2011 11:11 »
Hei !

Äkkiä laskemalia sain Saarelle 153 ja Kaukeliinille 140 pistettä. Toivottavasti järjestäjä korjaa meitä erehtyväisiä;) muuten päädyin kärjen osalta samaan järjestykseen. Eli kuusi parasta = 3,5 Rotaxia. Kultamunia en kommentoi.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #15 : 19.11.2011 11:24 »
Niin, tässä tullaan tähän tiedottamisen ja jälkihoidon laatuun.
...muistaako/tietääkö kukaan edes montako finaalia piti laskea loppupisteisiin mukaan?
Säännöissä lukee: "...Sarjapisteisiin lasketaan esim. 13 parasta 17 finaalista..."
Finaaleita taisi olla yhteensä 20 kpl. Mä otin tuon järjestyksen täältä (näkyy ainakin mun selaimessa epäselvänä
ja ko. taulukko ei taida olla ihan se "oikea totuus")
http://www.ninar.fi/tag-125-pisteet-2011----tag-suomensarja--
No, sarjan mestari tuli ainakin selville ja on mestaruutensa ansainnut.
Ja nyt ideoimaan entistä parempaa TAG kautta 2012!
« Viimeksi muokattu: 19.11.2011 11:35 kirjoittanut Jarno_71 »

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #16 : 19.11.2011 11:40 »
Tässä pitäisi näkyä kaikki pisteet mikäli liite tuli mukaan.

Jyrki9

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #17 : 19.11.2011 13:23 »
Vähensin viiden lähdön pisteet siitä varmaankin ero

JH2003

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 133
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #18 : 19.11.2011 14:42 »
Viisi erää sovittiin vähennettevän jonkun kisan ohjaajakokouksessa. Ensi vuonna en kyllä haluaisi ajaa taas TAG vihdinsarjaa. Enemmän ratoja mukaan!

Ja jos nelariluokka vielä järjestetään niin jotain järkeä pitäisi moottorisääntöihin saada.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2011 14:44 kirjoittanut JH2003 »

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #19 : 19.11.2011 14:52 »
Kyllä mä kanssa olen Sigfridin kanssa samoilla linjoilla. Pirkola palkitsisi TAG sarjan
kolme parasta Iame Leopard/X30 kuskia ja Hemet kolme parasta Vortex ROK kuskia.
Lisäksi siis tietysti TAG Yleinen ja Senior. Kuusi kisaa hyvä määrä. Vihti 2, Lahti 2 ja Hyvinkää 2

Renkaista voidaan keskustella. Jos Vegan SL6/W5 olisi mukana Maxxiksen lisäksi, niin
sarjojen yhdistäminen ei aiheuttaisi suurta renkaiden myyntitulojen menetystä toiselle kauppiaalle.
(vaikka eipä niitä varmaan viime kesänä paljoa ostettu?)
Olihan 2006-7 TAG sarjassakin kaksi eri rengasta, Vega ja Continental. Siinä
kuskit voisivat valita eri seoksista, vähän niin kuin F1:ssä  :D Ok, toisen merkin
rengas on kuivalla vähän nopeampi, toisen taas sateella. Mutta toinen taas kestää kuivalla
pidempään...vai meneekö liian vaikeaksi, jos kahdet eri renkaat?

Miksei tätä voisi kokeilla yhden kesän verran ja katsoa sitten miten homma on toiminut?

Viritelläänpä jo hiukan enskauden kisoista keskustelua.
Eli minkälaisella konseptilla olis paras viedä Tag suomensarja ja Leopard cup läpi niin että
lähdöissä olis reilusti autoja eikä tarvitsisi peruutella kisoja vähäisen osallistuja määrän vuoksi.

Oma ehdotukseni olisi seuraavanlainen:

Yhdistetään Tag suomensarja ja Leopard Cup
Luokat:
-Tag yleinen/senior, kaikki kuljettajat
-Leopard kuskit
-Vortex kuskit
Renkaat kaikilla Maxxis
Painot ja muut säännöt kuten Tag suomensarjassa 2011

Radat: Vihti 3, Hyvinkää 2, Lahti 2. (Tag Kunkku olisi sarjan ulkopuolinen kilpailu)

Plussat:
Enemmän kuskeja per kisa (todennäköisesti), järjestäjillä vähemmän murheita toimitsijoiden haalimisesta sekä pienemmät taloudelliset riskit.
Miikat:
Veegoja ei menis kaupaksi, olis vähemmän kisoja.

Tämä siis täysin henk.koht ehdotus/ajatus





« Viimeksi muokattu: 19.11.2011 14:56 kirjoittanut Jarno_71 »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #20 : 19.11.2011 20:56 »
Näistä renkaista ja niiden hyvinkin erillaisista ominaisuuksista oli jo puhetta toisessa threadissa.
Liian erillaiset jotta voisi ajaa turvallisesti yhdessä kisaa.

Sarjanjärjestäjälle rengasmyynti on yksi suurimmista tuloista.
Homman Pitää Olla Hauskaa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #21 : 19.11.2011 21:21 »
Juuri jarrupidossa on iso ero.
Homman Pitää Olla Hauskaa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #22 : 20.11.2011 11:13 »
Mä oon ainakin vastaan kahden erilaisen, mutta lähes samanlaisen, renkaan tuomista samaan sarjaan. Kun paalupaikat ratkottiin parhaimmillaan 0,005s erolla, niin mua ei ainakaan huvittaisi pätkääkään alkaa testaamaan millä radalla ja millä lämpötilalla mikäkin rengas on parempi...

Vaikka kierrosaika on kohtuu sama, niin ajotuntumassa ja pidossa on iso ero, joku tykkää SL6:sta, mun mielestä SLR:llä on kivempi ajaa

Kannattaa myös huomata että TAG Suomensarjassa saa ajaa jo Leopardilla ja X30:llä, joten mukaan vaan kokeilemaan. Kummastakin sarjasta löytyy samalla lailla oman nopeuksiset kilpakumppanit.

Mun mielestä kuusi kisaa on liian vähän. Ja palautemielessä todettava, että kun kisakalenteri julkaistaan niin ei muuteta tai peruta niitä kisoja viikkoa ennen (nimimerkki: suunnittelin lomareissut niin että olisi päässyt ajamaan heinäkuun puolivälin kisat)

Juuri jarrupidossa on iso ero.

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #23 : 20.11.2011 11:24 »
Nyt tarjolla loistava kalusto kaudelle 2012 (rajoitettu saatavuus)... http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,10253.0.html

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #24 : 20.11.2011 12:53 »
Tän mä ostan jo paljon paremmin kuin edellä mainitun turvallisuusriskin :)

No mietippä vähän:
Etujarrulla voit jättää jarrutuksen aika myöhään. (n.3m) SL6:lla joudut aloittamaan jarrutuksen aikaisemin. (n.4m)
Nyt kun etujarruilla ajava SLR kuski ajaa aivan SL6 renkailla ajavan takapuskurissa suoranpäähän niin kenen luulet poistuvan kuviosta?
(me ollaan muuten ihan ajamalla testattu käytännössä tuokin asia)
Kun kisa on todella kovaa ja ajetaan toisten takapuskureissa niin tuo on todellinen tilanne. Jos tämä olisikin rallipätkä jossa ajetaan yksilösuorituksena, niin eihän siinä silloin mitään.
Hyvin nopeesti kahden renkaan luokka olisi jälleen yhden renkaan luokka. Nopeinta rengasta käytetään. Tämä on todettu mm Fossiilisarjassa (-99) sekä EuroKarting sarjassa. (2002-2004)

Homman Pitää Olla Hauskaa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #25 : 20.11.2011 13:17 »
Ei kumpikaan, kun takapuskurissa ajava kuski käyttää käsikahvaisia etujarruja harkintansa mukaan. (Ja yleensä vain ohitustilanteissa)
Ne ei ole "automaattiset" ominaisuudet kuten renkaat.

Ehkä sunkin kannattaa tämä itse testata jonkun kaverin kanssa radalla, koska ennen sitä et voi esittää kun mu-tu:a?
 ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #26 : 20.11.2011 15:03 »
idea vegasta tulee vain sen takia, että molemmat kauppiaat olisi tyytyväisiä ja kynnys osallistua sarjaan on pienempi, kun on tutunpi/totutumpi vaihtoehto sallittu.

Etujarru vertailut on turhia. Niitä oli vissiin yksi viime vuonna. Jos renkaiden jarrumatkassa on 1m ero, niin kuiskeilla se on tossa luokassa ihan takajarruillakin +- 4m!

Prautarrrrruuuuki sallitaan vielä Mojokin niin saada niitä Rotaxejakin lisää.

Tämähän tarkoittaisi lisää autoja radalle--> kaikki tykkää.
Kilpailuhenkisemmät saisi sitten ajaa ihan sillä minkä nopeimmaksi tuntee.

Ehdotus: Järjestäkää keväällä "koekisa" missä nää kaikki renkaat on sallittu. Ja katellaan sitte miltä vaikuttaa.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #27 : 20.11.2011 15:47 »
O-P:n kanssa samoilla linjoilla (Mojosta ei kokemusta).
Koko homman tulevaisuuden kannalta oleellista on osallistujamäärien kasvattaminen.
Muuten touhu näivettyy pois. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin kävisi.
Tietysti sääntöjen tulee olla järkevät, mahd. tasapuoliset, turvalliset jne.
Hyvää keskustelua ja hyviä ideoita...lisää vaan tulemaan. Uskon näiden
viestien päätyvän myös järjestäjien tietoon.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2011 15:59 kirjoittanut Jarno_71 »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #28 : 20.11.2011 16:02 »
Jep.
Historiassa on vaan niin monta kertaa nähty, että tämmöinen touhu se vasta sarjat näivettääkin !!
 >:(

Olpe: Jos luit aikaisempaa topiccia ja olet yhtään seurannut tuloksia, niin 0,005sek erolla jarrumatkat on aika sentilleen kohdillaan.  :P
Ja SL6:sen ja SLR:n ero jarrumatksaa on hieman suurempi kuin mainitsemasi 1m. Takana ajavan SLR kuskin silmille SL6:sen jarrumerkki tulee ns: "Unexpect early".
Kuinka vaikeeta on hankkia kahdet vanteet? Jolloin kahta sarjaa voi ajaa todella näppärästi.   ::)
Koko pointti on tästä ideasta yhdistää nämä kaksi sarjaa aika hukassa.

TAG:issa saa ajaa sekä X30:llä ja Leopardilla. TAG on hieman "kovempi sarja", jolloin monet jotka haluavat ajaa iisimpää LeopardCuppia, ei kuitenkaan tulisi TAG:iin !!   :o Olen usein koittanut saada eri sarjojen kuskeja osallistumaan toiseen ihan testimielessä, mutta halukkuutta ei ole ilmennyt. Ei se ole renkaista kiinni.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2011 16:14 kirjoittanut MKR »
Homman Pitää Olla Hauskaa

Jyrki9

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #29 : 20.11.2011 16:35 »
Hei !

Mojo on "harrastajaystävällinen" rengas. Rengaspaine ei ole kovin tarkka. Aika-ajossa uusi on 0,1-0,2 s nopeampi kun käytetty. Kestää jopa 200 kierrosta (ei varmaankaan TAG painoilla). 10 ja 150 kierrosta ajetuilla renkailla voi ajaa samoja aikoja. Pito heikompi kun SLR. SLR:n kierrosaika kasvaa kisan ja testin ajettuna aika lähelle Mojoa. Ajotuntuma luonnollisesti liukkaampi kun SLR. SLR on mielestäni turhan nopeasti kuluva rengas harrastesarjaan.

Tattarisuon radalla olisi ensikesänä vapaita kilpailipäiviä (viikoloppukisa) Jos vaikka joku haluaa järjestää kisan siellä.

t. Jyrki


 

Team Laine Verkkokauppa