Ehkäpä minä vastaa kysymyksiin kun kirjoitin tuon kutsun.
Alkuperäinen idea on ollut joukkuekisa. Se korosti tämän lajin letkeää henkeä ettei menisi pelkästään kilvanajoksi.
Säännöissä lisäksi rangaistiin virhepisteillä niitä joilla kuski ei vaihtunut joka erään. Junnuluokassa tätä ei vaadittu.
Kirisjärvi 1 kisaan tehtiin poikkeus, oli tulossa uusia tiimejä joihin ei vielä löytynyt toista kuskia.
No yksi tiimi ajoi sitten yhdellä kuskilla. Sijoitus ei ollut ihan kärjessä ja kuskikin oli melkein 60 v. Yritystä ei puuttunut ja eipä sitten häntä tästä rangaistu.
Ajattelin että mennään samalla säännöllä, joten seuraavaankin kisaan saa tulla ajamaan yksin. Suurin osa ajaa joka tapauksessa porukassa.
Yksin ajavalla on joka tapauksessa aika urakka kisassa, huiliaikaa erien välillä on tosi vähän. Yksinajavia jopa helpotetaan pienemmällä osanottomaksulla.
Tästä saa esittää eriäviä mielipiteitä, rakentavia esityksiä otetaan vastaan.
En silti pidä hyvänä että aletaan rankaisemaan yksin ajavia tai peräkkäisiä eriä ajavia virhepisteillä. Ensinnäkin lähettäjällä ja tuomaristolla on mahdoton valvoa kuka ajaa erässä, ei kuskeja tunnista ja nimenhuuto tms hidastaa lähtöä liikaa. On turha laatia sääntöä jota ei voi valvoa.
Koska suurin osa ajaa joukkueilla ihan sen hyvän porukkahengen takia ei pari yksittäistä kuskia ketään haittaa.
Joten siitä vaan Jarzki mukaan kisaan, yksin tai porukassa.
Ackermanin poiston teen n. 5 cm levyllä, jonka pulttaat/hitsaat kiinni ratti akselin alkuperäisiin raidetangon reikiin. Sen jälkeen laitat molemmat raidetangot levyyn kiinni saman pultin alle. Silloin molemmat renkaat kääntyy yhtä paljon. Samalla renkaat kääntyy enemmän.
Ei tuo pakollista ole, koska ohjausliikkeet on aika pieniä, kaasulla hallitaan luistoa. Jos joudut kääntämään tappiin asti, on jo mutka mennyt pieleen