Koneessa yksittäisistä osista tärkein on kaasari.
Meilläkin yksi kone, joka toiselta tiimiltä ostettu roskana. Sopivasti säädetyllä kaasarilla olikin voittajapeli.
Kassarin toimimattomuus voi hyvin ~minuutin kierroksella aiheuttaa 1s eron.
Toinen, josta voi 0.5s helposti tulla on rengaspaineet.
Ainakin viime kesän viileällä kelillä SL8 sai aikaan tuollaisen eron pelkillä rengaspaineilla leikkiessä.
Eli 1.5s kärkeen voi periaatteessa tulla ihan vain parista pikkujutusta.
Eli aina kannattaa olla 2-kaasaria mukana laitettuna, että jos kiekka-aika on oudon hidas voi helposti testata onko vika kaasarissa.
Fosarissa välitys on tietääkseni kiinteä, mutta monessa muussa R120 sarjassa ratas on vapaa esim tuolla Kartking:ssä.
Töysän radalla esim eri koneet menee nopeiten eri rattaalla väliltä 83-88 löytyy se paras omalle mosalle.
Kytkimen nyt näkee pällepäin onko ok kello. Jos pyöritettäessä lieppaa kuin juopon kävely, tai on ihan silmin nähtäviä halkemia, niin kandee vaihtaa.
Menee mainokseksi, mutta originaalin tilasta kannattaa käyttää suomalaista versiota
http://www.rossi-racing.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_25_46&products_id=448&osCsid=df21c23fb5ae6f40631579be4fec526f Itse kytkimessä, jos jouset on kuluneet ohueksi niin ne kandee vaihtaa kanssa. Isoin haitta tuossa, jos jouset löystyneet on, että nappaa tyhjäkäynnillä kiinni ja auton käynnissä pito on hankalaa. Ajossa palat ovatkin oikeastaan koko-ajan kiinni kellossa.