Kirjoittaja Aihe: Käsi kaasu ja jarru  (Luettu 6648 kertaa)

Jari N

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Käsi kaasu ja jarru
« : 02.04.2012 15:58 »
Entiä tuleeko tää kysymys ny oikeesee paikkaa, mut eikkai nii vaaralist. Eli tarvis saada kaasu ja jarru pedaalit rakenettuu ratin taakse: vasemal jarru, oikeel kaasu. No jarru pedaali yritetään rakentaa etujarrujen pedaalista siirtämäl letkut vaan takajarrulle ja itse pedaali vasemal puolelle. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään ideaa tai kokemusta tai mitää mielipidettä kaasun rakentamisesta?? Siis haluan sen ehottomasti vastaavanlaisella laipalla kuin jarrukin. Laipast varmaa voima välitetään ihan vaijerilla polkimelle (tässä vaihees polkimelle..myöhemäs ehkä suoraa kaasarille).
Kaikista mahdollisista ajatuksista kiitos jo etukäteen.  ::)


awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #1 : 02.04.2012 16:08 »
KZ:n kytkinkahva toimisi suoraan, vaijerin kiinnityskohtaa voi joutua vaihtamaan jos liikaradasta tulee liian iso. Halpa/helppo olisi korvata ratti prätkän tangolla... Töysässä ajelee yksi kaveri, jolla on joku valmis ratkaisu - CRG tekee ainakin toimivan oloista laitetta, saattoi olla juurikin tuo.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2012 16:14 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #2 : 02.04.2012 16:10 »
Dino Twin kartissa, jota noilla sisäradoilla esim.  löytyy tuollaiset käsi kaasu&jarru.

Sellaisesta voit saada toimivia ideoita ja ihan tehdas osiakin.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2012 16:13 kirjoittanut vtuonone »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #3 : 02.04.2012 16:16 »
Entiä tuleeko tää kysymys ny oikeesee paikkaa, mut eikkai nii vaaralist. Eli tarvis saada kaasu ja jarru pedaalit rakenettuu ratin taakse: vasemal jarru, oikeel kaasu. No jarru pedaali yritetään rakentaa etujarrujen pedaalista siirtämäl letkut vaan takajarrulle ja itse pedaali vasemal puolelle. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään ideaa tai kokemusta tai mitää mielipidettä kaasun rakentamisesta?? Siis haluan sen ehottomasti vastaavanlaisella laipalla kuin jarrukin. Laipast varmaa voima välitetään ihan vaijerilla polkimelle (tässä vaihees polkimelle..myöhemäs ehkä suoraa kaasarille).
Kaikista mahdollisista ajatuksista kiitos jo etukäteen.  ::)
Tässä kohtaa pitäisi ensin kysyä minkä tehoinen laite on kyseessä. Tuollainen heikkotehoinen menee vielä tuollaisilla kahvoilla, mutta sitten jos tarvitaan sellainen joka menee oikeasti kovaa kartingradalla, niin tarvitaan kyllä parempi tuki kaasukädelle eli esim. MP:n kaasukapula. Muuten auto alkaa pomppimaan ja tuo efekti vaan kasvaa, jolloin siitä tulee oikeasti vaarallista niin kuskille kuin lähellä olijoille.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Jari N

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #4 : 02.04.2012 16:17 »
kiitos mielettömästi, että vaivaudutte auttelemaan ja heittämää ajatuksia ilmaan. Kauhee kiirus laitella autoo ajokuntoo, että ajamaan pääsee heti, ku on maholisuus.  ;D
Mä oon ite ajanu tuolla Rooobertin mestas (mikälie paikka ny koskelas olikaa) useesti sillä käsihallintalaitteisel autolla, muttako en perkules muista millää, et miten ne oli toteutettu. Ja asun kuiteki semmottisen matkan päässä sieltä, etten viitsi ajaa pelkästään tuon asian takia sinne. Powerparkis oli yks niist sähköautoist kans varustettu iha ok vehkeil..muttako ei vanha muista enää.  ???

Jari N

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #5 : 02.04.2012 16:19 »
Tässä kohtaa pitäisi ensin kysyä minkä tehoinen laite on kyseessä. Tuollainen heikkotehoinen menee vielä tuollaisilla kahvoilla, mutta sitten jos tarvitaan sellainen joka menee oikeasti kovaa kartingradalla, niin tarvitaan kyllä parempi tuki kaasukädelle eli esim. MP:n kaasukapula. Muuten auto alkaa pomppimaan ja tuo efekti vaan kasvaa, jolloin siitä tulee oikeasti vaarallista niin kuskille kuin lähellä olijoille.
[/quote]

IAME X30 mosa on kii autos ja x30 challengerii ois tarkotus päästä ajelemaa mieluumi ennemi, ko myöhemi.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #6 : 02.04.2012 16:26 »
Noille tehoille voi olla parempi unohtaa samantein läpät ja miettiä ehkä jotain tanko ratkaisua.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2012 16:35 kirjoittanut vtuonone »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #7 : 02.04.2012 16:48 »
Suosittelisin noille tehoille tuollaista...
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: Käsi kaasu ja jarru
« Vastaus #8 : 05.04.2012 12:26 »
Suosittelisin noille tehoille tuollaista...


Ja mielummin mitä tunnetumman valmistajan jarrukahva komponentti pyöräpuolelta niin aina turvallisempaa, esim. ISR, Brembo, jne. vaihtoehtoja löytyy kyllä. Kaasukahva mielellään pikakaasukahva, jotta liike on lyhyt.
jouni Väisänen


 

Team Laine Verkkokauppa