Moi,
Ackermann asetusta ei yleensä mitata vaan ne testataan. Yleisesti autossa on 2 tai kolme ackerman asetusta ohjaustangossa ja sitten joissakin on vielä 2-3 asetusta olka-akseleissa. Ratoihin joissa jyrkkiä mutkia laitat paljon ackermannia ja loivia vähän. Käytännössä kaikki suomen radat ovat jyrkkämutkaisia.
Ackermanin mittaat seuraavastai.
Etupyörät irti ja laitat etupään kuilmalaserit (sniperit tms) osoittamaan samaan suuntaan, esim vasemmalle (oikealla tulee moottori eteen). Aseta auto varikkokärryn päälle ja laita auto siten että talon seinä on samassa linjassa taka-akselin kanssa. Käännä pyöriä siten että pisteet ovat pystysuunnassa päällekkäin. Kasterin takia pisteet tulevat olemaan eri korkeudella ja mahdollisesti tankki tai pohjapelti tulee eteen. Ackerman kulma on laserviivojen välinen kulma, joka on sama kuin pyörien välinen kulmien ero. Ennen mittausta säädä etupään kulma nollaan.