Kirjoittaja Aihe: Puhakka voitti Paljakan painokisassa! Eroa jäi vain 1 kg!  (Luettu 11741 kertaa)

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Syyskisan punnituskisan tulokset alimmassa vastauksessa!

-----------------
TUPLAKISASSA 19. tai 20.5. PUHAKAN JA PALJAKAN PAINOARVOT PUNTARIIN!

...kun tuolla palstoilla on kovasti kehuttu, että Monakossa aina on järjestetty lasten parhaaksi jotain hauskaa, niin ajateltiin kerrankin tarjota aikuisillekin hupia...
(- toivottavasti tästä ei seuraa haastetta käräjille kunnianloukkaussyytteellä;-)

Haetaanko R95:n mini-luokan minimipainoraja Puhakan vai Paljakan painosta?

Tuplakisassa painomaaottelu
... kun Raket 95 osallistuu ensimmäistä kertaa Suomessa kansalliseen autokilpailuun - ja mini-luokassa, niin sen kisapainoa haetaan mielenkiintoisella tavalla.
Kisapainoksi R95 miniluokan neitsytkisaan saattaa tulla se paino, joka on sopivampi, kun Monakon tuplakisassa laitetaan Matti Puhakka ja Aarni Paljakka (allekirjoittanut) erikseen kilpailun  katsastuksen autovaakaan...
Ja joku väitti että, kun paikalta on varastettu virallinen 100 kg kalibrointimöykky,  niin vaaka kalibroidaan ukkojen keskipainosta?  Sellaisesta, joka ei ihan äsken ole nähnyt tätä "laihtumattomaksi parivaljakoksikin" italialaisten vielä pari vuotta sitten luonnehtimaa kaksikkoa, tuntuu ehdotus aika hurjalta...

PALJAKKA (enää "Lievästi lihava"?) HAASTANUT PUHAKAN (vielä "Merkittävästi lihava"?) PAINOMAAOTTELUUN!
(voi olla että suluissa olevat luokitukset ovat vielä pelkkää toiveuntani...?)

Tule omin silmin toteamaan Monakon Tuplakisaviikonlopun kuumin aikuisten välinen kisa!

Kumpi voittaa punnituskisan "Monakon ruhtinas" (pituus 180 cm) vai Ylöjärven "Pihatanhuan porttivahti" (pituus 189 cm)
Putti Mahakka väitti painonsa olevan koko lähellä luokituspainoa 95 kg - minä taas olen väittänyt että voitan Matin Punnituskisassa!
Voi olla että Monakon vaaka näyttää meikäläisellä vaatteet päällä vielä kolminumeroisen kilomäärän, mutta ajattelinkin käyttää painoindeksiä:
Sen mukaan olen jo siirtynyt statukselle "lievästi lihava" (106,9 tai alle sen- usko tai älä!) - ja pelkäänpä, että Matti on vaatteet päällä vielä alueella "Merkittävästi lihava"!!!! (97 kg tai yli?)

ihan vaan sen vuoksi, että Matti ei söisi itse mahaansa liikaa talkoolaisille tarkoitettuja makkaroita punnitus voitaisiin järjestää vasta sunnuntaina kisan jälkeen
- mutta jos hoidetaan se lauantaina niin ei mene Matilla koko viikonloppu piloille:-)
- älkää siis ihmetelkö jos Matti tai minä kipaistaan pelkissä uikkareissa kelillä kuin kelillä - tiedätte siitä, että punnitushetki on tullut. (onneksi tähän vaadittiin sääntömuutos!)
- minulla on noita 1,8 - 2,3 kg lyijypainoja myynnissä, mutta en tiedä miten  sellaisen onnistuu sujauttamaan Matin varusteisiin.  (huom sääntömuutos, jossa vaaditaan asusteeseen taskuja)
- ja jos tulee häiriöitä kännyliikenteessä, niin voi johtua siitä, että haastettu tai haastaja on saunassa koko ajan...
- ja jos jompikumpi oksentaa, niin kyseessä on vain kevennysharjoitus...

Kilpailun  säännöt
Kokemukseni varsinkin JrTAG/KF6 lyhyestä historiasta Suomessa ovat olleet esimerkkinä sääntöprosessille: Painokisan säännöt on huitaistu niinkuin autourheilussa yleensä
- yksi tyyppi - tällä kertaa minä - sain tämän  päähäni ja rustasin säännöt - toinen kilpailija ehkä ottaa kantaa, mutta katsotaan tarvitaanko ulkopuolista sääntötuomaria
 - ehkä Erno L. lupautuu toimimaan tuomarina;-)

Kilpailu on sarjakilpailu, jossa ensimmäinen osakilpailu on Monakon Tuplakisa 19.-20.5.2012 ja toinen osakilpailu on 26.8.2012 järjestettävä Monakon Syyskisa.
Pistelaskusta käydään varmaan vielä keskusteluja ja liikkeellä tulee olemaan erilaisia versioita...Kumpikin tullee vääntämään sääntöjä edukseen...?

Kilpailussa on kaksi luokkaa ja kun osakilpailuja on kaksi, niin kokonaiskilpailun voittaa se, jolla on useampia luokkavoittoja.  Ja JOS molemmilla on kaksi luokkavoittoa, niin kokonaiskilpailun voittaja arvotaan.

Luokka 1:  Kokonaispaino.  Luokan voittaja on se, joka on samalla vaa´alla suoritetussa punnituksessa kevyempi.
Luokka 2.  Painoindeksi. http://www.painoindeksi.org/   Luokan voittaja on se, jonka painoindeksi on suoritettavan punnituksen ilmoittaman painon ja kilpailijan pituuden mukaan laskettuna pienempi. Kilpailijat ovat kilpailuun ilmoittautuessaan ilmoittaneet pituuksikseen seuraavat: Matti 180 cm, Aarni 189 cm.

Lisämääräykset (sääntömuutosehdotuksia ja lisämääräysehdotuksia saa vapaasti esittää lisää...)
Sastamalan julkisivulautakunta ja lastenhuoltojärjestöt ovat vaatineet tähän painokisaan seuraavan sääntölisäyksen:
Kilpaillijoiden tulee punnitushetkellä pukeutua säälliseen asuun. Jotta se toteutuisi, tulee kilpailijain noudattaa punnitushetkellä seuraavaa pukeutumiskoodia
Päällä tulee olla:
Vähintään kahdet housut, ja päällimmäisissä housuissa tulee olla vähintään yksi tasku.
Yläkropassa tulee olla vähintään yksi pusero/takki, jossa tulee olla vähintään yksi tasku.

Autourheilujärjestöt harkitsevat jopa sitä, että kun Hämeen alueella,  - jossa asun, vaikka olen Monakon jäsen (olen myös PirKan jäsen) - on selkeä etumatka R95 osaamisessa, niin R95 minin  painoksi tulee minun painoni, joka on (vielä) ilmeisesti jonkun kilon Puhakan  painoa isompi.  Monakon ja Länsi-Suomen alueella ja muissa kuudessa alueessa noudatetaan Puhakan painoa. Näin R95 saataisiin paremmin leviämään muillekin kuin Hämeen alueelle, johon se tuntuu leviävän itsestään...

(varmuuden vuoksi korostetaan sitä, että tämä hiekkalaatikko on vitsiosastoa. Eli vaikka tuo luokituspainoehdotuksen haku R95 minille muistuttaa erehdyttävästi ainakin järkevyysasteeltaan virallisten tahojen puuhastelua, tämä on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta. Henkilöt eivät ole keksittyjä ja painokisa äijien välillä järjestetään, mutta sillä ei ole kytköstä uuden  luokan   painomääritykseen - ainakaan minun tietääkseni...)
----------
on tietty vähän pirkanmaalaista sisäpiirijuttua satakuntalaissävytyksin, mutta jotta aukeaisi laajemminkin painokisan tarpeellisuus,
niin tässä painokisailijoista kuvat viime syksyltä Monakon syyskisasta:
ekassa kuvassa allekirjoittanut on tuo T.T.Lehdon oikealla puolellaoleva kaveri, jolla pilkottaa XXXXXXL:n kokoinen violetti paita sinisen villatakin alta.
(parhaimmillaan 164 kg:ssa käynyt elopainoni uhkasi muuttua kuolleeksi painoksi. Siksi tuossa vaiheessa painoa oli enää n. 136 kg)
 - numerolla 128 ajoi meidän Pyry -  kiitos kuvasta iska;-)
http://www.iska.kuvat.fi/kuvat/Monako+syyskisa+21.8.2011/Monakon+syyskisat+21.8.2011+090.JPG

ja painokisaan haastamani kaveri on tuossa "noin satakiloisena"
http://www.iska.kuvat.fi/kuvat/Monako%20syyskisa%2021.8.2011/Monakon+syyskisat+21.8.2011+393.JPG
--------------
edit Tuplakisan lauantain 19.5. jälkeen kotisaunan lauteilta:
Kiitos "Iska" - nyt on tuoreempaakin kuvaa, mutta koetetaan saada Matin kanssa yhteispotretti;-)
... oli katsastuskoppi jo kiinni, kun oli kisa lauantain osalta pulkassa - ja ennen palkintojenjakoa ei voinut haastettua häiritä.
No lipun varteen mennään tänäänkin, joten toivotaan, että punnitus järjestyy - vai onko tää haastetun osapuolen juonia, ettei tartte kohdata vaakaa;-)
Otan varmuuden vuoksi henkilövaa´an mukaan - ja vanhan kunnon viisarimallin, ettei "elektroninen häirintäkään" estä...

P.S. Esimerkki "elektronisesta häirintäkäyttäytymisestä":
- kuulin sivusta, kun kilpailunjohdolle käytiin kertomassa, että tulokset eivät näy MyLapsissa.
Tulokset Monako ry:n kisoista ovat haluttaessa yhtä aikaa MyLapsissa kun ne ovat paikalla olevassa monitorissa. Tämä tietty edellyttää että paikalla on sähköt ja että ne pysyvät päällä. Se ei valitettavasti ole yksin järjestäjistä kiinni.  Varikkosähkö kun on tarkoitettu karting-auton huoltotoiminnan vaatimien apulaitteiden käyttöön - ei motorhomen solariumin ylläpitoon!
Samaan aikaan, kun valitetaan että tulokset eivät ole MyLapsissa,  varikkoteltoissa huutavat sähkölämmityspuhaltimet täysillä ja varikolla huoltoautoksi naamioiduissa motorhomeissa laitetaan koko ajan lisää sähkölaitteita päälle...
Vaunualueella järjestäjäkin on varautunut suurempaan sähkönkulutukseen, mutta siitä onkin erillinen korvaus,(- jota "varikkopilttuusolariumista" ei  haluta maksaa;-)

P.S. sunnuntaina sitten käytiin Matin kanssa erikseen autojen punnitusvaa´alla ja todettiin, että Monakossa on Matti tietyt varusteet päällä ihan vaa ´an virallisessa kalibroinnikunnossa -  ja suunnilleen samoissa varusteissa meikäläinen on lähellä mini-luokan R95:lle suunniteltua luokituspainoa.  Tosin aika isoja heittoja vaa´assa tulee riippuen siitä missä kohtaa "trukkihaarukkaa" seisoo.  Mutta vaikka Matilla oli selkeä kotikenttäetu, niin en kokenut/huomannut tulleeni huijatuksi.  
Varsinaisessa painokisassa kävi niin, että haastettu oli kiloissa haastajaa kevyempi, mutta haastajalla oli kuitenkin painoindeksi 0.9 pistettä pienempi kuin haastetulla. Haastaja oli juuri merkittävän lihavuuden  ja lievän lihavuuden rajalla - 0,1 pistettä merkittävän puolella ja haastettu oli 0,99 pisteen päässä lievästä lihavuudesta merkittävän lihavuuden puolella.  mutta kova suoritus molemmilta totesi jury.
Eli tilanne on 1 - 1 ja syyskisassa mitellään kolmas ja neljäs osakilpailu...
Punnitukseen ukot repäistiin kesken kisakiireiden lounaan jälkeen. Se mielenkiintoinen asia oli, että yleensä kartingin katsastuskopin vaakaa syytetään siitä, että se näyttää liian vähän, mutta nyt jäi tietysti tunne että se näytti liikaa;-
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012 20:37 kirjoittanut paljakka »

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Oli tosi mukava fiilinki Monakossa - tällä kertaa meidän tiimistä oltiin isä ja poika ratatuomaripisteellä. Tämän painokisa haluttiin hoitaa vaivihkaa, joten vielä ei kuvaajiakaan kutsutta paikalle;-)


PAINOKISA 1 - 1
Haastettu oli kiloissa vielä selkeästi köykäisempi, mutta haastajan painoindeksi oli pienempi, vaikkakin vain niukasti
Eli molemmat voittivat yhden nyt järjestetystä kahdesta osakilpailusta.

Tämän kisan punnitukseen ukot repäistiin kesken kisakiireiden lounaan jälkeen, kun sattuivat olemaan samaan aikaan katsastuskopin läheisyydessä. Näin heille ei tarjoutunut mahdollisuutta vippaskonsteihin.
Autojen punnitusvaa´alla todettiin, että Monakossa haastettu on tietyt varusteet päällä ihan vaa ´an virallisessa kalibroinnikunnossa -  ja suunnilleen samoissa varusteissa haastaja on lähellä mini-luokan R95:lle suunniteltua luokituspainoa.  Tosin aika isoja heittoja vaa´assa tulee riippuen siitä missä kohtaa "trukkihaarukkaa" seisoo.  Mutta vaikka haastetulla oli selkeä kotikenttäetu, niin ei haastaja kokenut/huomannut tulleensa huijatuksi.
Varsinaisessa painokisassa kävi niin, että haastettu oli kiloissa haastajaa kevyempi, mutta haastajalla oli kuitenkin painoindeksi 0.9 pistettä pienempi kuin haastetulla.
Haastaja oli juuri merkittävän lihavuuden  ja lievän lihavuuden rajalla - 0,10 pistettä merkittävän puolella ja haastettu oli 0,99 pisteen päässä lievästä lihavuudesta merkittävän lihavuuden puolella.  
mutta kova suoritus molemmilta totesi jury.

Monako FK ry:n 26.8. järjestettävän Syyskisan yhteydessä suoritetaan uusintapunnitus samalla vaa´alla ja kokonaiskilpailun tulos julkistetaan moiteajan umpeuduttua.
Haastajalla on vaikea voittaa 3. osakisa, jossa painon pitäisi olla haastettua pienempi, sillä haastettukin karkaa koko ajan painossaan alaspäin. Haastajana luotan kuitenkin siihen, että painoindeksini on syksylläkin haastettua pienempi, joten pidän 4. osakilpailun voittoa mahdollisena. Mutta toki täytyy yrittää voittaa tuo 3.:kin osakisa;-)

« Viimeksi muokattu: 22.05.2012 02:40 kirjoittanut paljakka »


 

Team Laine Verkkokauppa