...kiitos saaskpe, tuo mitä sanoit noista R95 myllyistä - olkoon ne sitten vaikka "timanttimunia" erotukseksi kultamunista - on jo yleisesti tiedossa, mutta siihen ei nyt haluta USKOA. No päätökset on tehty ja niiden mukana mennään - onneksi minun ei tarvitse.
Kovin uskonvaraista on myös tämä joidenkin cadet-huoltajien KF6 pirun maalaaminen seinälle. Me jotka ollaan sitä kuristettua KF6:a kokeiltu käytännössä voidaan toki puhua vain omasta kokemuksesta.
Mutta oli varmaan virhe ottaa se esille täällä R95 palstalla.
Sikälihän se liittyi aiheeseen, että kun arvostelimme AKK:n päätöstä, niin :
haluttiin vaan kertoa, että yhteen moottoriin perustuva "nappistartti" -polku päiväkodista rippikouluun olisi kyllä jo ollut valmiina - uskokaa tai älkää.
Mutta ilmeisesti R95 tarjoaa "kaupallista draivia" ainakin muutamille päätöksen läpi runnojille - ja perässä lammasmaisesti ryntäävä lauma maksaa viulut!
Olen tähän asti luottanut harrastamissani autourheilulajeissa maan johtaviin moottorien kanssa pelanneisiin ammattilaisiin ja heidän kokemuksensa tuomaan asiantuntemukseen, ja luotan jatkossakin.
Kun he sanovat, että KF6 mosan pystyy laittamaan versiosta huolimatta kulkemaan cadetin kanssa vertailukelpoisesti, niin toki niin pystytään jos halutaan. Pääasiahan on että kaverit saavat alle 10 v ikäisinä aloittaessaan riittävästi kierroksia radalla.
Kuristettu KF6 tulee radoille sellaista haluaville huoltajille ja aloitteleville kuskeille sitten - jos tulee ja siinä määrin kun tulee.
Anteeksi kun häiritsin joidenkin cadet-huoltajien yöunia tai "parhaan puolan metsästykseen" käytettävää tarmoa. Ettei tuo kuristetun KF6:n pelko vaan ole luulotautia:
Luullaan (ja näemmä uskotaan/pelätään?) että KF6 huoltajilla tuo "hämärän rajamailla" oleva keinovalikoima on R60 huoltajien jo kokeilemia laajempi. Jos on tuon ajatuksen vanki niin vaihtakaa vaikka jalkapalloon - siinä kaikki pallot on varmasti sääntöjen mukaan ommeltu?
------------
Tämän topicin aihe on R95 tulee Suomeen - joten ainakaan siitä aiheesta minulla ei ole enää mitään kirjoitettavaa...
- mutta voi helveete, kokeilkaas vaihtaa navigaattoriin ruoåtsin kieli:
Kun tullaan T-risteykseen niin jos pitää mennä esim. oikealle, niin suomalaiselle riittää suomeksi, jotta käänny oikeaan
men på svenska siinä kerrotaan ensin että tie päättyy ja sitten vasta että sväng till höger!
Ajaisko swedut sitten T-risteyksessä ensin kallion seinään ja sitten vasta toteaisivat että ai piti kääntyä oikeaan.
No AKK:ssa ilmeisesti kuunnellaan ruåtsalaisia ohjeita - ja ajetaan silti päin seinää
------------------
Kun kävin suurten selkien äärellä niin horisonttia katsellessa yritin kiteyttää terveisiäni autourheilusta - bilsport:
Autourheilussa kuljettajien kehityksen ratkaisevat ajetut kierrokset ja kilometrit eikä se minkä verran koneessa on kierroksia tai autossa nopeutta km/h!
Kuljettajien kehittymisen pahimpana esteenä on se, että kiinnitetään liian varhain huomiota siihen millä kanssakilpailijat ajavat.
Usein lahjakkaimmankin kuljettajan uran pahin este on aika lähellä...
helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin Radne-uskovaisen hyväksyä KF6 moottoria
- ja kartingia aloittavien luokkien parissa harrastavien kannattaa nimenomaan keskittyä
harrastamiseen - kyllä ne lahjakkuudet sieltä erottuvat...meistä liian innokkaista huoltajista huolimatta
--------
...kalaan menossa;
mutta kumman koneen laitan verkonpainoksi - siinäpä kysymys