Tuo akselin heiton vaikutukseen vaikuttaa suuresti se minkä kovuinen akseli, minkä kovuiset renkaat, kuinka painava auto on .. jne... Akseli itsessään taipuu ajossa useita millejä. Rengas joustaa vieläkin reilummin. Rata ei ole tasainen (millimetreillä mitattuna), nopeus, jne,jne..
2mm heittoa akselin päässäkään ei välttämättä tunnu missään. Eräässä kestävyysajossa on tullut ajettua 45min putkeen 1.5cm heittävällä akselilla ihan kohtuu kierrosaikoja. (täristi "vähän" enemmän kuin Raket120 moottori

)
Oikaisua olen suorittanut seuraavasti:
- Ota napa irti.
- Tue kättä sivuponttooniin jotta saat tussilla jäljen akselin korkeimpaan kohtaan sitä pyörittämällä. Vie tussia pikkuhiljaa lähemmäksi samalla kun pyörität akselia, kunnes tussi jättää jäljen.
- Käännä akselin korkein kohta ylimmäiseksi. ja pyydä kaveria pitämään jarrua päällä.
- Laita napa paikoilleen. (ei tartte kiristää tai asettaa kiilaa)
- Laudanpätkä navan suojaksi ja pajavasaralla reipas isku.
- Tee uusi mittaus tussia käyttäen.
Kovaa akselia saa pajauttaa aika nasevasti ns olan takaa ennenkuin kääntyy, pehmeä taipuukin sitten jo yllättävänkin hyvin... ( Nimimerkillä: OHO !!

)