Kartingkeskustelu > Harrastajat

OB:n ja pappasarjojen tulevaisuus...

(1/5) > >>

Slowfly:
Vähän alkaa vaikuttamaan siltä, että Keski-Suomen pappasarja laulaa joutsenlaulua, 12 joukkuetta mukana! Olisiko millään taholla aikaa ja intoa keskittyä yhteen aikuisharrastesarjaan koko keskisen Suomen alueella (noin Kuopio-Jkl-Seinäjoki, ratoina Pieksämäki, Lievestuore, Töysä, Jämsä jne.)??! OldBoysin varaan ei oikeasti voi enää laskea mitään ainakaan harrastuksen uudelleenaloittamismielessä...

awi:
OB oli Töysässä edellisen kerran. Arvaas montako Kartking -joukkuetta oli mukana? Ei ainuttakaan. Se niistä yhdistelyistä.

OB palvelee ihan hyvin keskisen suomen hommia. Pirkanmaan ja Savon suunnalla lienee sitten seuraavat yhteistyökumppanit jos pohjanmaan suunta jätetään pois, mutta lähtisitkö itse Kaanaaseen tai Neulamäkeen? Mulla ainakin menee aikas-lailla rajoilla, ja minä lienen sitä vähän innokkaampaa puoliskoa.

Jos jotain eloa harrastelijoille, niin tagi-sarja voisi olla, Rotaxeja on kuitenkin jyvässeudulla aika paljon. Vapaavalintainen joukkueen koko välillä 1-10 ja TAG-sarjan säännöt Mojoilla, mukaan ehkä vielä kaikki KF:t ja jos jotain muita koneita ihmisillä. LMM:t ajelee harjoittelukilpasarjaa joka olisi ihan kivaa puuhastelua, mutta 1) kuka kerkeää viikolla vähänkään kaumpaa ja 2) kuka haluaa ajaa esim. Rotaxilla KF2:sta vastaan kun painotkin on koffissa pienemmät. Tuo touhu on vissiin tarkoitettu lähinnä juurikin kilpailun harjoittelemiseen eikä oikeastaan itse kilpailemiseen.

JMax:
Itselläni on tasan kaksi syytä, miksi en aja kyseistä sarjaa. Hinta ja joukkueen koko. Mikäli OB:ssä sallittaisiin yhden hengen joukkueena ajaminen, laittaisin varmasti kalenteriini kilpailupäivät, mikäli vielä osallistumismaksua tiputettaisiin lähemmäksi Kartkingin tasoa, järjestäisin kalenteriini aikaa tulla vierailemaan sarjassa.
Kartking-sarjassa ei ole kovinkaan montaa tiimiä, missä ajaisi kolme, tai yli kuljettajaa, joten voisiko olla syynä, ettei ko. sarjan tiimejä näkynyt OB:n lähtöruudukossa.

Slowfly:

--- Lainaus käyttäjältä: awi - 27.06.2012 14:44 ---OB oli Töysässä edellisen kerran. Arvaas montako Kartking -joukkuetta oli mukana? Ei ainuttakaan. Se niistä yhdistelyistä.

OB palvelee ihan hyvin keskisen suomen hommia. Pirkanmaan ja Savon suunnalla lienee sitten seuraavat yhteistyökumppanit jos pohjanmaan suunta jätetään pois, mutta lähtisitkö itse Kaanaaseen tai Neulamäkeen? Mulla ainakin menee aikas-lailla rajoilla, ja minä lienen sitä vähän innokkaampaa puoliskoa.

Jos jotain eloa harrastelijoille, niin tagi-sarja voisi olla, Rotaxeja on kuitenkin jyvässeudulla aika paljon. Vapaavalintainen joukkueen koko välillä 1-10 ja TAG-sarjan säännöt Mojoilla

--- Lainaus päättyy ---

Töysän kisassa ei oltu varmasti siksi, että se ei kartuttanut millään tavoin OB-pistetiliä. Töysäläisten autoilla "ei pärjää" OB:ssä ja siksi sieltä ei taida olla porukkaa tulossa tännepäin, osaltaan erilaiset joukkue ja painorajoituksetkin ruokkivat sarjojen eriytymistä.

Väite, että OB palvelee K-S:n tarvetta ei voi pitää paikkaansa jos nyt katsotaan vaikkapa seuraavan kisan osallistujamäärää. Savolaisilla ei ole mitään sarjaa (muutama käynyt Varkaudesta ja Pieksämäeltä ajamassa OB:a), Töysässä on vielä OB:a nahistuneempi sarja ja OB "kuoleman kielissä".

Joukkue-TAGiin en usko, ovat (ihan omasta kokemuksesta) sen verran vaivalloisempia laitoksi ylläpitää, että en usko kuin pienen porukan innostuvan. Jos sekaan heitetään vielä Koffit, niin spekulaatit nopeuseroista aiheuttavat samaa vääntöä kuin muissakin Taagi-sarjoissa. R120 on kuitenkin helppo kone ja ei oikeastaan vaadi mitään osaamista.

Minä näkisin vain tarpeen saada ne aktiiviset savolaiset, pirkanmaalaiset, pohjalaiset ja keski-suomalaiset puhaltamaan yhteen hiileen, että saataisiin edes yksi toimiva ja elinkelpoinen pappasarja Lahden pohjoispuolelle. Oulun fossareiden tilanteesta ja aktiivisuudesta minulla ei ole mitään tietoa...

T1mo:
Komppaan Jmax:ia. Autot on varmasti tasaväkisiä vaikka ob sännöissä taitaa olla jotain eroavaisuuksia moottorin suhteen. 5kg painoa saa auton kylkeen tai vaikka kuskin mahaan helposti  ;D.

Mutta sitten tuo hinta ja joukkoeiden koko rajoittaa. Yhden ob kisan hinnalla ajaa töysässä kolme kisaa. Toki varmasti meitä töysässä ajavia kiinnostaisi joskus poiketa lievestuoreella ajamassa, mutta minkäs teet jos me ollaan huonoja lisääntymään ja köyhiä  ;D. Töysässä on aina joku vieraileva tähti nähty ja ite ajattelin elokuussa koittaa ehtiä yhteen pirkanmaan fossiilien iltakisaan kun sattuu lomat sopivasti  :).

ps: En nyt sanois, että töysän sarja on ''nahistunut''. Tällä kaudella joka kisassa väh 15 osallistujaa ja viimekaudella tais pyöriä samoissa  :).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta