Kirjoittaja Aihe: Karting Cup Lahti 26-29.7.2012 (+raket jun. + Yamaha jun.)  (Luettu 13207 kertaa)

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Laitetaanpa Lahden cup-kisasta tiedotus-topic pystyyn.

Harjoitukset

Eli Lahden rata on siis harjoittelijoille auki seuraavasti:
Siis vain, ainoastaan ja pelkästään...

21.7.2012 Pippo Cup harjoitusviikonloppu, ajoaika klo 12-18
22.7.2012 Pippo Cup harjoitusviikonloppu, ajoaika klo 12-16



Lue tämä:

Harjoituspäivinä ennen klo 12 radalla ei käytetä ensimmäistäkään karting-moottoria. Ymmärrätte varmaankin.

Jos tulet harjoituslauantaina aamuvarhaisella paikalle, eikä radan pääportin ketju ole vielä auki, saat avaimen Saksalan Teboililta. (Vanhanradankatu 4 15520 Lahti)
Avaimen lainaaja huolehtii siitä, että avain palautuu Teboilille tavalla tai toisella päivän lopussa. Kahvion pitäjä tulee yhdeksän aikaan aamulla paikalle.

Kahviossa tarjolla maukkaaksikin kehuttua lämmintä lounasta (tarkennetaan myöhemmin mitä on tarjolla)
+ Sämpylää ,pullaa, kahvia, juotavaa monessa eri muodossa, energiajuomat yms.

Radan kahvion emäntä tulee paikalle lauantaina klo 9 aikaan ja avaa ketjun viimeistään silloin.
Sunnuntaina avainta ei saa Teboililta (on kiinni), mutta kahvion emäntä tulee myös noin klo 10 paikalle.

Suosittelen että harjoittelu suoritetaan luokittain päivän mittaan, tämä taitaa olla kaikille paras ratkaisu.

Jos meinaat tulla perjantaina, niin soittele allekirjoittaneelle ja järjestetään asia.


Kilpailu

Kisapäivänä saa ajella sarjasääntöjen mukaan seuraavasti:

26.07.2012 Pippo Cup, 1. harjoituspäivä. Ajoaika on sarjasääntöjen mukaan klo 15-19
27.07.2012 Pippo Cup, 2. harjoituspäivä. Ajoaika on ympäristöluvan mukainen 9-20
28.07.2012 Pippo Cup. Ajoaika on ympäristöluvan mukainen 9-20
29.07.2012 Pippo Cup. Ajoaika on ympäristöluvan mukainen 10-18

Lisäluokat harjoittelevat sitten pelkästään perjantaina ja sunnuntain lisäluokalle riittänee myös lauantaina illalla aikaa ennen klo 20.

Kilpailu avataan Kitiin pikapuoliin. Lisäluokkina Raket jun. ja Yamaha jun. Toivomme runsasta osanottoa.
Raket juniorissa voinee ajella myös Raket 95-moottorilla.

Täydennän tähän ketjuun lisätietoja kun niitä tulee.

- Tomppa -
p. 040 7390 810








Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Ja kisan viralliset sivut osoitteessa

http://www.phnet.fi/public/lahdenfk/2012/CUP/pippo_cup__28.htm

www.lahdenfk.fi osoite on myös avautumassa. Katsotaan saadaanko järkevämpi sivusto käyttöön ennen Cuppia.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Ja nyt on sitten ilmoittautuminenkin auki.  ;D

Tervetuloa!

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Laitetaanpa tannekin. Lahden Fk-kerho on avannut uudet www-sivut osoitteessa www.lahdenfk.fi

Tomppa tavoitettiin puhelimitse Slovakian rajalta. Pikku juttu siita.
http://www.ess.fi/?article=378219

ESS on kiinnostunut radan tilanteesta, kuten muutkin Lahtelaiset
http://www.ess.fi/?article=378162
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012 21:39 kirjoittanut Tomi Talja »

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Ensimmäinen harkkapäivä takana ja porukkaa oli ihan kiitettävästi, eli varikollinen. Ryhmäjakosäätöjä luukuunottamatta päivä meni mukavasti ja ilmat suosivat. Katsotaan sitten huomenna miltä kelit näyttävät. Jos ei ole muuta tekemistä, niin tervetuloa Lahteen ajamaan!

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Muistakaahan ilmoittautua ajoissa!

Ainakaan Kokemäen finaalimonsuunin jälkeen en lupaa välttämättä aurinkoista viikonloppua, mutta hyvät kisat saadaan ainakin aikaiseksi. Junnut myös mukaan tunnustelemaan tunnelmia, niin ei tarvitse viittä autoa ajattaa.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Valitettavasti jää meiltä väliin (Raket jr.) kun ei kannata tulla R95:sta vastaan taistelemaan.
Vauhti pidentää aikaa!

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Onhan niitä ysivitosia jo 1 kpl mukana. Mistäs sen tietää, että millä Lahdessa mennään kovaa? Valitettavasti testimahdollisuudetkin ovat olosuhteiden pakosta olleet rajalliset.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Onhan niitä ysivitosia jo 1 kpl mukana. Mistäs sen tietää, että millä Lahdessa mennään kovaa? Valitettavasti testimahdollisuudetkin ovat olosuhteiden pakosta olleet rajalliset.

Noilla painoeroilla, jotka luokkariin tuli ei tasaväkisesti pääse kisaamaan radasta riippumatta. Ei ole kyllä kenenkään etu.
Vauhti pidentää aikaa!

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Onhan niitä ysivitosia jo 1 kpl mukana. Mistäs sen tietää, että millä Lahdessa mennään kovaa? Valitettavasti testimahdollisuudetkin ovat olosuhteiden pakosta olleet rajalliset.

Noilla painoeroilla, jotka luokkariin tuli ei tasaväkisesti pääse kisaamaan radasta riippumatta. Ei ole kyllä kenenkään etu.
Niin siis vastaus oli että kannattaako sen takia jäädä kilpailusta pois jos siellä sattuu olemaan 1 kpl R95:ia mukana. Onko voitto ainoa tavoite ja onko varma että tuon R95:n puikoissa on sellainen kuski joka pystyy voittamaan? Eli ilmoittautuminen kehiin ja viivalle!
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Onhan niitä ysivitosia jo 1 kpl mukana. Mistäs sen tietää, että millä Lahdessa mennään kovaa? Valitettavasti testimahdollisuudetkin ovat olosuhteiden pakosta olleet rajalliset.

Noilla painoeroilla, jotka luokkariin tuli ei tasaväkisesti pääse kisaamaan radasta riippumatta. Ei ole kyllä kenenkään etu.
Niin siis vastaus oli että kannattaako sen takia jäädä kilpailusta pois jos siellä sattuu olemaan 1 kpl R95:ia mukana. Onko voitto ainoa tavoite ja onko varma että tuon R95:n puikoissa on sellainen kuski joka pystyy voittamaan? Eli ilmoittautuminen kehiin ja viivalle!

Tiedän, että mielipiteeni on varsin jyrkkä. Kyse ehkä enemmänkin siitä, että paperilla ei tasaväkisesti kilpailla kun painoerot eivät ole kohdillaan. Ei meille voitto ole tärkeä ja poikakin on jo Lahdessa kaksi kisaa tänä vuonna ajanut, joten ratakin olisi jo tuttu - myös mekaanikolle. Viime Lahden kisat meni aika-ajojen ekan kierroksen moottoririkkoon ja emme lainatulla harkkakoneella päässeet kuin opettelemaan rataa. Poika tykkäsi radasta kovasti ja kehui parhaaksi ajamakseen radaksi :)

Tulemme jatkossakin jättämään kisat väliin jos painoeroja ei saada kohdilleen. Kyllä kaikkien pitää olla samalla viivalla kisaan lähdettäessä - osasi ajaa tai sitten ei. Poika tietysti kärsii tästä minun jääräpäisyydestäni, mutta periksi en tässä tule antamaan! Jos joku nyt miettii, että onhan R85 koneissakin eroja, niin ne erot on marginaaliset. Koneella kuin koneella pärjää jos kone on kunnossa, runko säädössä ja radan mutkat osaa ajaa oikein.
Vauhti pidentää aikaa!

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
ILMOITTAUTUMINEN VIELÄ TÄNÄÄN AUKI!

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Tiedän, että mielipiteeni on varsin jyrkkä. Kyse ehkä enemmänkin siitä, että paperilla ei tasaväkisesti kilpailla kun painoerot eivät ole kohdillaan. Ei meille voitto ole tärkeä ja poikakin on jo Lahdessa kaksi kisaa tänä vuonna ajanut, joten ratakin olisi jo tuttu - myös mekaanikolle. Viime Lahden kisat meni aika-ajojen ekan kierroksen moottoririkkoon ja emme lainatulla harkkakoneella päässeet kuin opettelemaan rataa. Poika tykkäsi radasta kovasti ja kehui parhaaksi ajamakseen radaksi :)

Tulemme jatkossakin jättämään kisat väliin jos painoeroja ei saada kohdilleen. Kyllä kaikkien pitää olla samalla viivalla kisaan lähdettäessä - osasi ajaa tai sitten ei. Poika tietysti kärsii tästä minun jääräpäisyydestäni, mutta periksi en tässä tule antamaan! Jos joku nyt miettii, että onhan R85 koneissakin eroja, niin ne erot on marginaaliset. Koneella kuin koneella pärjää jos kone on kunnossa, runko säädössä ja radan mutkat osaa ajaa oikein.

Huomauttaisin että AINOA joka asenteestasi kärsii on poikasi. Kilpaa ajaminen on kilpaa ajamista oli sitten sija 1 tai 10 jos vaan saat ajaa jotakuta vastaan. TAGissa ajetaan parhaimmillaan paperilla 11hv tehokkaampia koneita vastaan, ongelma ei ole ollut koskaan ajaa nopeampaa konetta vastaan vaan eri luonteista konetta. vaikka olisit lähes 0,5 sek hitaampi nopeimmalla kierroksella niin silti ajamalla voi niitä lähtöjä voittaa.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Tiedän, että mielipiteeni on varsin jyrkkä. Kyse ehkä enemmänkin siitä, että paperilla ei tasaväkisesti kilpailla kun painoerot eivät ole kohdillaan. Ei meille voitto ole tärkeä ja poikakin on jo Lahdessa kaksi kisaa tänä vuonna ajanut, joten ratakin olisi jo tuttu - myös mekaanikolle. Viime Lahden kisat meni aika-ajojen ekan kierroksen moottoririkkoon ja emme lainatulla harkkakoneella päässeet kuin opettelemaan rataa. Poika tykkäsi radasta kovasti ja kehui parhaaksi ajamakseen radaksi :)

Tulemme jatkossakin jättämään kisat väliin jos painoeroja ei saada kohdilleen. Kyllä kaikkien pitää olla samalla viivalla kisaan lähdettäessä - osasi ajaa tai sitten ei. Poika tietysti kärsii tästä minun jääräpäisyydestäni, mutta periksi en tässä tule antamaan! Jos joku nyt miettii, että onhan R85 koneissakin eroja, niin ne erot on marginaaliset. Koneella kuin koneella pärjää jos kone on kunnossa, runko säädössä ja radan mutkat osaa ajaa oikein.

Huomauttaisin että AINOA joka asenteestasi kärsii on poikasi. Kilpaa ajaminen on kilpaa ajamista oli sitten sija 1 tai 10 jos vaan saat ajaa jotakuta vastaan. TAGissa ajetaan parhaimmillaan paperilla 11hv tehokkaampia koneita vastaan, ongelma ei ole ollut koskaan ajaa nopeampaa konetta vastaan vaan eri luonteista konetta. vaikka olisit lähes 0,5 sek hitaampi nopeimmalla kierroksella niin silti ajamalla voi niitä lähtöjä voittaa.

No jopas oli huomautus! Olenko minä sanonut, että eri koneita vastaan ei voisi ajaa. En tietenkään! Tulkoon Raket95 ja ajakoon samassa luokassa R85:n kanssa... Mutta! TAG luokassa on hienosti painoeroilla saatu koneet samalle viivalle. Tätä peräänkuulutan myös tähän R95 luokkaan, jotta tuo siirtymäaika ei olisi lähinnä VITSI, niin kuin se tällä painoerolla on.

En todella rupea maksamaan kilpailumaksuja jos mahdollisuudet on tapettu luokkarin muodossa! Aina joku on viimeinen ja näin myös on oma poikani ollut. Tämä ei ole meitä koskaan haitannut, sillä hauskaa on aina ollut sijoituksesta huolimatta. Ei pojalle ole hyväksi, että ajaa R85:lla ja muut painaa taivaan rantaan R95:lla. Mielestäsi tämä on siis ok??!!
Vauhti pidentää aikaa!

teppo98

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 61
jaahas tännekkin tuo 85 vs. 95 kamppailu tuotu *facepalm* onhanse ihan hirviää että on jopa YKSI SIIS (1) ysivitonen ilmoittautunut!

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
En todella rupea maksamaan kilpailumaksuja jos mahdollisuudet on tapettu luokkarin muodossa! Aina joku on viimeinen ja näin myös on oma poikani ollut. Tämä ei ole meitä koskaan haitannut, sillä hauskaa on aina ollut sijoituksesta huolimatta. Ei pojalle ole hyväksi, että ajaa R85:lla ja muut painaa taivaan rantaan R95:lla. Mielestäsi tämä on siis ok??!!
enpä ole raksua hirveesti seurannu, mutta monakon tuplakisaa kin katsoo, niin ei se 95 yksin voittajaa tee

monakon tuloksia:
Sij Lka sij Nro Lk Ohjaaja Seura Rungon merkki Moottorin merkki Osan tulos (aika) Ero edelliseen(aika) Ero voittajaan (aika) Kierrokset
1 1  (322) 12 Ossi Peltola RATU CRG Raket 85 10.05,5   15
2 2  (51) 12 Kasper Behm FFKK Maranello Raket 85 10.12,1 6,6 6,6 15
3 3  (22) 12 Patrik Keipilä PirKa Dino Raket 95 10.12,2 0,1 6,7 15
4 13  (10) 11 Eetu Haapala SuSeKa Haase raket 60 10.12,6   14
5 4  (500) 12 Juuso-Petteri Panttila EspooUA Top Kart Raket 85 10.12,8  7,3 15
6 5  (2) 12 Kimi Salonen KokeFK-K Maranello Raket 85 10.12,9 0,1 7,4 15
7 6  (210) 12 Nikolas Pirttilahti KokeFK-K CRG Raket 85 10.13,9 1,0 8,4 15
8 1  (11) 11 Jami Kankaanpää SuSeKa CRG Raket 60 10.36,4 22,5 30,9 15
9 2  (211) 11 Rasmus Kukkumäki KankUA CRG Raket 60 10.37,0 0,6 31,5 15
10 3  (411) 11 Patrik Keipilä PirKa Dino raket60 10.37,2 0,2 31,7 15
11 4  (77) 11 Riku Salmenautio JärvisUA Dino Raket 60 10.38,6 1,4 33,1 15
12 7  (87) 12 Miska Halonen ULVILAN FK-K CRG Raket 85 10.41,3 2,7 35,8 15
13 5  (5) 11 Julius Michelsson PirKa CRG raqket 60 10.47,7 6,4 42,2 15
14 6  (55) 11 Aapo Miettinen JärvisUA CRG Raket 60 10.48,1 0,4 42,6 15
15 7  (33) 11 Jussi Alasiurua PirKa Dino Dino 10.51,9 3,8 46,4 15
16 8  (7) 11 Matias Salonen PirKa Dino Raket 60 10.52,6 0,7 47,1 15
17 15  (41) 11 Sanni Kuusisto Monako FK Gillard Raket  10.59,2   13
18 9  (46) 11 Elias Seppänen Monako FK CRG Raket 60 10.59,4  53,9 15
19 14  (99) 11 Jooa Oksanen FFKK CRG Raket 60 11.06,0   14
20 10  (45) 11 Aaro Kiviniitty monako Swiss Hutless raket 60 11.08,9  1.03,4 15
21 11  (19) 11 Olli Anttila RUFK CRG Raket 60 11.09,9 1,0 1.04,4 15
22 12  (451) 11 Niko Urho FFKK Gillard Raket 60 11.18,0 8,1 1.12,5 15

tietysti jokainen saa olla kisaamatta ihan millä syyllä haluaa :)
« Viimeksi muokattu: 26.07.2012 11:53 kirjoittanut iskä »
.

Eski

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Jep, eihän noissa räpäteissä nyt niin isoa eroa ole etteivätkö voisi keskenään kisata. Me ollaan ajettu tänä kesänä Liepeellä hupimielessä Ruuhimäki cuppia, jossa on porukka jaettu kolmeen luokaan; pienet (cadetit), keskikokoiset (Raketit, myös R120 ja kf6) ja isot (yamaha, rotax, ICA, ICA jun, KF3 yms).

Tuosta viimeisen osakisan finaalin lopputuloksista näkee, että lopputulosta ei pelkkä moottori ratkaise; Kukkola ajoi ICA:lla, Luotola Rotaxilla, Markus Autio vaihteellisella (KZ2?), Saari Rotaxilla, Aapo ICA junnulla, Sirviö Rotax, Niklas Autio Rotax, Saarelainen KF3 jne. Oma vaikutuksensa lopputuloksiin saattoi olla sillä, että kesken finaalin alkoi sataa ja kaikilla oli sliksit alla... Additional data -sarakkeessa on kuivalla ajettujen aika-ajojen ajat, joka kertoo jotain laitteiden vauhtieroista.

http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/data/RuuhimakiCUP/TULOKSET%2023.7.2012%20Ruuhimaki%20Cup.pdf

Eski


spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
TULOKSIA:

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=813220

Lisäksi Race Monitor -sovelluksella livenä sekä Intterwebissä

http://live.ajanotto.net & http://m.ajanotto.net


 

Team Laine Verkkokauppa