Kirjoittaja Aihe: Komet K77 Vintage motti + projektointia  (Luettu 7543 kertaa)

Selly

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Komet K77 Vintage motti + projektointia
« : 25.07.2012 22:27 »
Moro!

Tuli ostettua mikroauto halvalla, ja siinä tuli osakasa mukana. Parin kuvan ja kyselyn perusteella motti olis otsikon mukainen Komet K77 -moottori.
-> http://classickartcollectionofnorthumbria.webs.com/apps/photos/photo?photoid=21876885

Vaikuttais siltä, että purku, putsaus, tarvittavat osien uusinnat, porautusta ja uutta mäntää niin olis pelaava vehje.

Olisiko jollain jotain perus nippelitietoa tästä moottorista, jostain mitä pitäisi ottaa huomioon huoltovaiheessa ja että mistä löytyisi varaosia tähän moottoriin? Onko tällä moottorilla arvoa kunnostettuna?

     

Hakusanoilla Komet K77 ei löytynyt kumemmmin mitään, joten avasin uuden topicin.

Kiitos vastauksista!

Pikku projektointia luvassa mikroautolle. Hiekkapuhallus, korjaustoimenpiteet, muutama tukirakenne sinnetänne.. Samalla parannetaan kulkupuolta maasto-olosuhteisiin ja sovitetaan alle 6" lasten mönkijän pallot pyörimään. Tänne saanee edistymisestä kirjotella?


-Selly
« Viimeksi muokattu: 28.07.2012 16:14 kirjoittanut Selly »

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: Komet K77 Vintage motti
« Vastaus #1 : 26.07.2012 11:26 »
..näyttäis 60-luvun mosalta, Komet K77 kärkisytkällä. Jos tarviit apuja tai haluut eroon mosasta, niin soita tai runoile.
Iamen sivuilla joitain kuvia niiden vanhoista mosista.
http://www.iame.it/en/museum/the-engines.html

vanhoista mosista jotain juttuja täällä...
http://www.facebook.com/pages/Team-Sami-Pensala/302342459818264

Sami Pensala
050-3502143
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

Selly

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Komet K77 Vintage motti
« Vastaus #2 : 28.07.2012 16:12 »
..näyttäis 60-luvun mosalta, Komet K77 kärkisytkällä. Jos tarviit apuja tai haluut eroon mosasta, niin soita tai runoile.
Iamen sivuilla joitain kuvia niiden vanhoista mosista.
http://www.iame.it/en/museum/the-engines.html

vanhoista mosista jotain juttuja täällä...
http://www.facebook.com/pages/Team-Sami-Pensala/302342459818264

Sami Pensala
050-3502143

Kiitokset vastauksista!

Näillä näkymin kunnostan koneen käyntikuntoon, joten olisi kiva tietää mistä saa varaosia tälläsiin moottoreihin..? Laakerit varmaan perus kauraa, mutta esimerkiksi tuo luisti tonne imuun, näytti leikanneelta. Mäntä..?


Perjantaina projekti edistyi siten että piirtelin kuvat vanteiden navoista ja niiden avulla sitten duunikaveri sorvasi cnc-sorvilla mulle aihiot, mistä jatkaa.
 

Oman piirtelymokan takia sitten tuo keskitysolake navassa oli liian pientä halkasijaa, joten manuaalisorvissa sitten vähän muokkausta jokaiseen napaan jotta tuli sopiva. Cnc-jyrsimessä sitten M8-kierteet sopivalle kohtaa ja manuaalijyrsimessä 6mm kiilauran.
 

Sinkkimaalit pintaan, laakerit etunapoihin ja niitä vois testata alle.

-Selly

EDIT: Täällä ei projektipuolta näytä olevan mihin kertoilla projektointia..?
« Viimeksi muokattu: 28.07.2012 16:41 kirjoittanut Selly »

Selly

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Komet K77 Vintage motti
« Vastaus #3 : 12.08.2012 01:49 »
Hommat edistyy hitaasti, mutta suht. varmasti.

   

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: Komet K77 Vintage motti
« Vastaus #4 : 06.09.2012 20:20 »
..näyttäis 60-luvun mosalta, Komet K77 kärkisytkällä. Jos tarviit apuja tai haluut eroon mosasta, niin soita tai runoile.
Iamen sivuilla joitain kuvia niiden vanhoista mosista.
http://www.iame.it/en/museum/the-engines.html

vanhoista mosista jotain juttuja täällä...
http://www.facebook.com/pages/Team-Sami-Pensala/302342459818264

Sami Pensala
050-3502143


Korjataan Sami sen verran, että noilla ajettiin velä A:ssa & A-junnuissa -70 luvun puolella ja Motoplatin kärjettömät sytkät tuli vasta about -73 ainakin pohjolan perukoille. Kärkisytkä Parilloilla ajoin itsekkin, kunnes Kaukoahon Kale sorvas kaikki lohkot, joka Parillasta niin, että sain Motoplatit kiinni. Taas kun katsoo koneen kaasutinpuolta niin käytössä on ollut Tillotson eikä DellOrto + erillinen bensapumppu, jolle näyttäis olevan paikka edessä, vai onko ? Kyllähän mun mielestä K 77 oli käytössä samaan aikaan kun oli Parillan TT 22 & TT 24. Mutta kun aikaa on vierähtänyt n. 40 - vuotta ja kovalevy ei ole niin kovassa iskussa. Pitäsi kaivaa esiin ne muutama Ruotsissa ilmestynyt Kart-lehden n:rot, jotka on vielä tallessa vois selvittää asiaa tai vanhat lähtöluettelot. Osien saanti onkin kinkkistä, koska noihin uudenpiinkaan ilmakoneisiin ei tahdo enää löytyä.

Runko on ainakin jokin Robardien / Muhrmannin / KALE 1-3:sen kopio tai originaali???
« Viimeksi muokattu: 08.09.2012 12:45 kirjoittanut jomi »
jouni Väisänen


 

Team Laine Verkkokauppa