Kirjoittaja Aihe: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla  (Luettu 40532 kertaa)

Hiltupe

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
  • Moottorimerkki: Honda CR250
  • Runkomerkki: Intrepid
Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« : 03.08.2012 07:55 »
Moi. Löytyykö Suomesta vielä F-250:lla ajajia.
Olisiko halukkuutta "kokoontumis ajoon"
Voitais järjestää jossain päin suomea joku päivä
missä pääsis porukalla ajaan leikkimielellä ja tutustuun
varikolla. Olisko hyviä ajatuksia milen päällä? Laittakaa viestiä
Minun yhteys tietoni
hitsipe@wippies.fi
040-4130745
Petri Hiltunen

Mikko Savolainen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #1 : 16.10.2012 11:09 »
Täällä yksi F250 kuski. En vähään aikaan täällä foorumilla käynyt, en kyllä radallakaan tänä kesänä montaa kertaa.. Taloprojekti vie nyt kaiken ajan.
Ehkäpä ensikesänä voisi kokoontumisen järjestää, mitenkäs olisi Lappeenranta?


Moi. Löytyykö Suomesta vielä F-250:lla ajajia.
Olisiko halukkuutta "kokoontumis ajoon"
Voitais järjestää jossain päin suomea joku päivä
missä pääsis porukalla ajaan leikkimielellä ja tutustuun
varikolla. Olisko hyviä ajatuksia milen päällä? Laittakaa viestiä
Minun yhteys tietoni
hitsipe@wippies.fi
040-4130745
Petri Hiltunen
F250

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #2 : 16.10.2012 15:17 »
Lähinnä tuli mieleen, että ainakin ensi syyskuussa vois ainakin Lahdessa vetää Päijänne cupin yhteydessä F250/450 kisan, harkkoja vaikka aiemminkin. Eli vuoden päähän kalenteriin merkintä. =)

tolovt2

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #3 : 16.10.2012 20:31 »
Tervehdys. Kyllä uskoisin ,että vielä olis halukkaita ajamaan kokoontumisajoja/ kisoja. Kalustoa kumminkin on olemassa, mutta kun luokkasta aikoinaan lähtivät kovat puuhamiehet, eikä tilalle tullut uusia luokka kuihtui ja samalla ajajat kaikkosovat . Vieläkö porukat kaivasivat kalustonsa talliensa perältä ja tulisvat radalle? Itsellä ainakin olisi vielä intoa tulla radalle ;D Veijo Tolonen 
vt.tolonen@baari.net     

vesagee

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #4 : 07.11.2012 23:28 »
Tuo on Tomppa hyvä idea!

Tää ois ainakin mukana, olisi treeneillä jokin tarkoituskin... :)

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #5 : 09.11.2012 22:41 »
Kyllä tuota harrastemielessä ens kesänä aletaan toteuttamaan...

Veskun autolla tässä syksyllä pari pientä settiä kurvailtuani kävi ajatus mielessä, josko sitä alle 40s joskus pääsisi Lahden radalla umpilaittomalla harrastepelillä. =)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #6 : 10.11.2012 10:52 »
Kyllä tuota harrastemielessä ens kesänä aletaan toteuttamaan...

Veskun autolla tässä syksyllä pari pientä settiä kurvailtuani kävi ajatus mielessä, josko sitä alle 40s joskus pääsisi Lahden radalla umpilaittomalla harrastepelillä. =)
Kyllä se varmasti on mahdollista. Painot alas (=mua paljon kevyempi kuski  ;D) ja sitten vähän pohjalevyä ja kunnon kone kiinni niin varmasti onnistuu. Halutessa saataisiin tehtaalta varmasti vähän agressiivisempi etukatekin joka suorastaan imee itsensä rataan.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Lari Minkkinen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #7 : 13.11.2012 18:18 »
Lähinnä tuli mieleen, että ainakin ensi syyskuussa vois ainakin Lahdessa vetää Päijänne cupin yhteydessä F250/450 kisan, harkkoja vaikka aiemminkin. Eli vuoden päähän kalenteriin merkintä. =)

Mielenterveystoimiston potilas minkkinen on nii messissä, jos oon ite hengissä  :) sillon

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #8 : 13.11.2012 22:05 »
Surmanajaja Markku "CrachTestDummy" Ryynänen voisi ehkä intoutua suorittaa tuon 40sek alituksen suoravetoisella 250cc TAG laitteella.
2kpl Leopardeja 27mm kaasareilla ja A:n putkilla tai jos jostain saa lainaksi pari SuperRok:kkia...

Aikaisemmista tupla Formula-A virityksistä viisastuneena eteen tarvitaan siipeä, kun tahtoi tuo ohjaus kadota jo puolessa välissä suoraa. (alahärmässä)

Heittäkää ny lisää löylyä, jotta rakenteluinto syttyy !!  ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

TJR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 152
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #9 : 13.11.2012 22:35 »
Surmanajaja Markku "CrachTestDummy" Ryynänen voisi ehkä intoutua suorittaa tuon 40sek alituksen suoravetoisella 250cc TAG laitteella.
2kpl Leopardeja 27mm kaasareilla ja A:n putkilla tai jos jostain saa lainaksi pari SuperRok:kkia...

Aikaisemmista tupla Formula-A virityksistä viisastuneena eteen tarvitaan siipeä, kun tahtoi tuo ohjaus kadota jo puolessa välissä suoraa. (alahärmässä)

Heittäkää ny lisää löylyä, jotta rakenteluinto syttyy !!  ;)

Löylyälöylyälöylyä ja yksi SuperRok

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #10 : 17.01.2013 12:34 »
Sikäli kun extreme-out-of-any-classification -laitteella saa tulla mukaan geimeihin niin mua kyllä kiinnostas osallistua. Uus auto valmistumassa ens kesäks (tai no sama MS Kart -runko, mutta uudella moottorilla). Viime kesän pidin sapattia kartista ku muut jutut vei mennessään. Nyt on taas paha polte.

Tästä johtuen kysyisin Team Laineelta saisko jostain isompia (leveempiä) takakumeja kuin noi superkartin kuustuumaset normikumit?
Yritin soitella sulle mutta numero ei ollut toimiva. Mikä sun uus numero on?

Jälkiedittinä sanosin että pari kaveria saattas olla kanssa kiinnostunu, joilla on kans näitä harrastelaitteita jotka ei pysty kuulua mihinkään muuhun kuin "harraste"-luokkaan.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013 12:41 kirjoittanut JariV »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #11 : 17.01.2013 13:40 »
Sikäli kun extreme-out-of-any-classification -laitteella saa tulla mukaan geimeihin niin mua kyllä kiinnostas osallistua. Uus auto valmistumassa ens kesäks (tai no sama MS Kart -runko, mutta uudella moottorilla). Viime kesän pidin sapattia kartista ku muut jutut vei mennessään. Nyt on taas paha polte.

Tästä johtuen kysyisin Team Laineelta saisko jostain isompia (leveempiä) takakumeja kuin noi superkartin kuustuumaset normikumit?
Yritin soitella sulle mutta numero ei ollut toimiva. Mikä sun uus numero on?

Jälkiedittinä sanosin että pari kaveria saattas olla kanssa kiinnostunu, joilla on kans näitä harrastelaitteita jotka ei pysty kuulua mihinkään muuhun kuin "harraste"-luokkaan.
Uusi numero löytyy nettisivuiltamme shop.teamlaine.fi ja tästä... 045 884 2000. Vaihtu päätyönantaja, eikä saanut omaa numeroa enää mukaan...

Ja vastauksena kysymykseesi, Maxxis HT3-W on 9.00 leveä, kun tuo normaali on 8.00 leveä. Sitä en tiedä saako niitä Euroopasta, mutta USA:ssa käyttävät kyllä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013 13:47 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #12 : 17.01.2013 14:14 »
Eli 6" vanteelle, hyvä juttu. Onks etukumit saman kokoset kuin täällä?

Kiitos taas sulle Marko.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #13 : 17.01.2013 15:14 »
Eli 6" vanteelle, hyvä juttu. Onks etukumit saman kokoset kuin täällä?

Kiitos taas sulle Marko.
Siellä näyttäisi olevan 4.50 tai 6.00 leveitä...
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #14 : 17.01.2013 18:08 »
Maxxiksia tuleepi mm TAG Suomensarjan renkaiksi vähän väliä tehtaalta Linear Power / Hemet racingin toimesta. Kannattaa kysyä jos jonkin erän mukaan ottaisi noita HT3-W:täkin?
Homman Pitää Olla Hauskaa

jansson

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #15 : 28.05.2013 22:40 »
Täälläkin olisi kiinnostusta ajaa F250:llä. Hommasin juuri kaluston.

jani.sormunen@helsinkimuutto.fi

Hiltupe

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
  • Moottorimerkki: Honda CR250
  • Runkomerkki: Intrepid
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #16 : 04.06.2013 13:52 »
Lähinnä tuli mieleen, että ainakin ensi syyskuussa vois ainakin Lahdessa vetää Päijänne cupin yhteydessä F250/450 kisan, harkkoja vaikka aiemminkin. Eli vuoden päähän kalenteriin merkintä. =)
Hei.
Jokos on käyty testaileen kalustoa.
Millä säännöillä ajettais Lahdessa?
Millä renkailla?
 

vesagee

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #17 : 17.06.2013 22:53 »
Itse kävin kokeilee kesän ekat vedot viikonloppuna, säädettävää riittäisi..

Samoilla säännöillä varmaan jatkettaisiin kuin mihin loppui silloin jokunen vuosi sitten.
Lähinnä painorajat varmaan kiinnostaa, ne oli 195kg ja nelareille 205 kg. Sääntökirjassa näyttää vielä lukevan omat luokkakohtaiset määrittelyt näille.

Renkaina myös varmaan 6" Dunlopit? Team Laine voi toimittaa renkaita kun tarpeksi aikaisin tilaa.
Voihan myös ainakin minun puolesta sallia jotkin 5" renkaat?? jos jollain ei ole 6" vanteita.
Saderenkaat ainakin voisi olla ihan mitkä vaan.

Kisaformaatin saa Tomppa päättää,  mutta ehdotuksena: aamun lämmittely, aika-ajo ja kaksi finaalia tai jos päivän aikataulu on tiukka niin yksi pitkä finaali.
 
« Viimeksi muokattu: 21.06.2013 00:45 kirjoittanut vesagee »

Jarski75

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
  • Kotirata: Töysä
  • Moottorimerkki: Yamaha
  • Runkomerkki: Tony-Kart
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #18 : 29.06.2013 08:42 »
Kyllä, ilmoittaudun mukaan karkeloihin nyt kun oma vormeli taas rokkaa kohtuullisesti.

Olisko innokkaita kuskeja vaikkapa elokuussa käyttämään yhden päivän vapaamuotoisen testipäivän merkeissä, paikkana esim Lievestuore, Kaanaa, Kangasala (joku ns. keskeisellä paikkakunnalla oleva baana..)?
Ja jos täällä pohojanmaalla on vielä siipiautoja ja kuskeja hengissä niin kaivelkaa ne laitteet sieltä ladon takaa ja lähtekää ajamaan! Tämä oli haaste!

Kisaformaattiin mitä Vesa tuossa jo ehdottelikin on varmaan ihan jees, Tomi varmaan tuumailee aikataulua.
 
"säännöt", mun puolesta renkaat saa olla vapaat, kunhan vaan renkaat on, painot on varmaan sen mitä viimeksi on ollu, ehkä vois pikkasen vähemmänkin olla..? Mites sitte ne joilla on muuta kuin 2t 250 / 4t 450, peräkärry perään, vai.. (esim. Tomin ja Jarin laitteet)?




Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #19 : 29.06.2013 09:28 »
Mun mielestä rengas saanee olla aika vapaa, kun tällaista harrastemuotoista tapahtumaa ajatellaan. Aikataulu on mukavasti sovitettavissa ainakin tuohon syyskuun kisailuun. Painot voi mun puolesta olla kaikkea yli 195kg kuskin kanssa. Nelareiden viimeinen paino taisi jäädä 205kg.

Mun auto vielä meniskin F250/450 luokan mukana, mutta JariV voi sitten kommentoida omaa halukkuuttaan lähteä viivalle monsterin kanssa. ;) Vai vedetäänkö Time Attack -tyyppisesti outlaw-kalustolla. Ettei vaan sattuis mitään. =)

Ensi viikolla jatkuu taas testaukset...

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #20 : 09.08.2013 11:18 »
No josko mitenkään tiukasti aletaan rajoja vetämään tähän juttuun mitään niin mä luulen että mun himmeli karsiutuu aika nopeesti rajojen ulkopuolelle.

Mä sanosin että koska karttiradoilla olis siis ilmeisesti tarkoitus ajaa niin AINOAT rajoitukset vois olla että laitteessa käytetään mikroauton vanteita ja renkaita ja että meteli ei sais ylittää ympäristölupien asettamia rajoja.

Tää kesä on tullu nepattuu omalla vehkeellä reilusti ja oon kiertänyt useemman radan kattomassa ja ajamassa. Lahteen olis tarkoitus tulla kelin salliessa nyt tulevana sunnuntaina neppaamaan kun mulla niitä vapaavuorojakin sinne on vielä 2 kpl jäljellä.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Oisko halukkaita ajamaan f-250:lla
« Vastaus #21 : 09.08.2013 15:16 »
Mää oon muuten huomenna paikalla, jos ei sada.  ;)
(Yks porukka tulee 12-13 ajamaan, mutta onhan siinä loppupäivä aikaa)

Edit: No mikä ettei sitten söntaakinakin, kun oli oikein kutsukin.  ;D

Kuten tuossa sanoin, niin outlaweille voidaan jo ihan turvallisuussyistä tehdä oma time-attack-kisa tms. Ei se välttämättä niin kovin hienoa ole nähdä akseleita poikkisolmussa ihan vaan kytkimen nostamisen johdosta.

Mutta enivei. Yleisesti F250/Outlaw porukalla 5" tai 6" rengas ja sopiva meteli. Viimeisinä vuosina saatiin 450cc nelaritkin jo aika hiljaiseksi...
« Viimeksi muokattu: 09.08.2013 15:26 kirjoittanut Tomi Talja »


 

Team Laine Verkkokauppa