Kartingkeskustelu > Aloittelijoiden kysymykset

Raket 120 ei kierrä vaikka mitä tekis?

(1/4) > >>

Kinli:
Terve,

Tuntuu että kaikki keinot on käytetty joten nyt joutuu kääntymään teidän puoleen. :)

Eli kyseessä Raket 120, fossari malmilla ja tällä kaudella karting-"uraa" aloittaneet totaali-amatöörit. :P
Ongelma on se, että kone ei tahdo kiertää 11.500 - 11.600rpm enempää pääsuoran päässä mutta muuten tuntuu menevän mallikkaasti.

Eli vaikka vehje muuten kulkee niin viimeistään pääsuoralla kaverit menee ohi. Mikähän siinä mahtaa vastustaa?

Koneeseen teetettiin jo pieni remontti syytä etsiessä ja vaikka paljon olikin pielessä niin silti huippukierrokset ei muuttunu mikskään.
Ennakko on säädetty sääntöjen sallimissa rajoissa, männänrenkaat vaihdettu / hiottu, tulppa vaihdettu, karstat poistettu, kytkin vaihdettu (oli halki), pakokäyrä & tiiviste vaihdettu, kaasarin toimintaa tsekattu & kalvot vaihdettu, ilmansuodatin avattu ja putsattu, bensaletkut vaihdettu, imukaulassa hiusmurtuma -> korjattu, aurauskulmat mitattu (nyt nollassa), jarrut ei laahaa, ponttoonit / runko / penkki ei hiero maata ja kaasarin läppä aukeaa just saman verran ku se edessä oleva ryyppyläppä(?).

ketju, (muovi)ratas ja akselin laakerit pitäis olla ihan ok-kunnossa. ketjukaan ei pitäis olla liian tiukassa. Öljy/bensa-seos on 5%. Käytetään jotain Motulin karting 2t öljyy. Bensasta en nyt muista oliko 95 vai 98 käytössä. Testattiin myös ilman ketjusuojaa koska se osui kytkimeen töyssyissä. L-ruuvia ollaan vasta nyt opittu käyttämään oikein ja löydetty se paras vetokohta.

Ainoat selkeät "puutteet" on pakoputkiston puolella. Putkiston kokonaispituus on 69cm ja kuulemma sais olla 70cm(?). Pakokäyrän ja putkiston väli vuotaa snadisti, tuntuu olevan aika mahdotonta saada tuo kurkkuputki tiiviiksi?
Lisäksi tuon pakoputken pää on sylkeny villat pihalle ja sekin vissiin vaikuttaa vähän.

Amatöörimäisyytemme takia lainattiin "ammattikuskeja" testaamassa joten viimesen mutkan ulostulosta ei voi myöskään olla kyse. Mittalaitteena on mychron 3.

Ajat kyllä parani moottorirempan jälkeen ja nyt mennään helposti alle minuutin joka on meidän silmissä suuri saavutus (oli tämän kauden ainoa tavoite ;) ). Mutta tuo pääsuoran vauhti kuitenkin ihmetyttää?

Kaikista ehdotukset ollaan erittäin kiitollisia!

iskä:
oletteko kokeillu toista mittaria?
mikä välitys?
onko ongelma sama isommalla takarattaalla?

astro:
Laita ainakin lisää öljyä bensaan. 5% on liian vähän, 8% on sopiva. Jos ootte radalla ensi tiistaina niin voin lainata sulle toista moottoria, niin saatte selvyyden onko ongelma koneessa vai rungossa. Pistän yksityisviestillä lisätietoa.

Kinli:

--- Lainaus käyttäjältä: iskä - 22.08.2012 12:02 ---oletteko kokeillu toista mittaria?
mikä välitys?
onko ongelma sama isommalla takarattaalla?

--- Lainaus päättyy ---

Ei oo toista mittaria koitettu, mutta kyllä pääsuorallakin on ihan silminnähtävä (ja kuultava) ero menossa.
Välitys on fosarin vakio (oisko takaratas ollu 85?). Ei olla muita rattaita kokeiltu.

Kinli:

--- Lainaus käyttäjältä: astro - 22.08.2012 12:49 ---Laita ainakin lisää öljyä bensaan. 5% on liian vähän, 8% on sopiva. Jos ootte radalla ensi tiistaina niin voin lainata sulle toista moottoria, niin saatte selvyyden onko ongelma koneessa vai rungossa. Pistän yksityisviestillä lisätietoa.

--- Lainaus päättyy ---

Joo, tota öljynmäärää meille ehdotettiin kans (tietty vasta siinä vaiheessa kun testit oli lopetettu). Pitää heti ens kerralla kokeilla.

Varmasti ollaan viimeistään tiistaina taas radalla. Sehän olis todella hienoa jos voidaan lainata konetta muutaman kierroksen verran. Sais ainakin rungon poistettua yhtälöstä. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta