Kartingkeskustelu > Harrastajat

Hyvä niskatuki?

(1/12) > >>

romy:
Moe!

Tää on varmaan ollut jossain keskusteluna aijemminkin, mutta jostain syystä en löydä haulla?  ???

Eli semmoinen hiukan parempi joka tukee kypärää kunnolla? Puhujia on kahta sorttia pitäs olla kypärässä kiinni tai sitten joku crossi malli joka ei ole kypärässä kiinni? Kumpi kampi ja mistä edullisesti sampi...

Toinen on vissiin kart käyttöön tarkoitettu ja siksi hintaa vissiin aika paljon ja toinen josta puhutaan jopa parempana on mopo puolelle.

Team Laine:

--- Lainaus käyttäjältä: romy - 02.12.2012 20:09 ---Moe!

Tää on varmaan ollut jossain keskusteluna aijemminkin, mutta jostain syystä en löydä haulla?  ???

Eli semmoinen hiukan parempi joka tukee kypärää kunnolla? Puhujia on kahta sorttia pitäs olla kypärässä kiinni tai sitten joku crossi malli joka ei ole kypärässä kiinni? Kumpi kampi ja mistä edullisesti sampi...

Toinen on vissiin kart käyttöön tarkoitettu ja siksi hintaa vissiin aika paljon ja toinen josta puhutaan jopa parempana on mopo puolelle.

--- Lainaus päättyy ---
Markkinoilla on paljon erilaisia niskasuojia ja sitten sellaisiksi kutsuttuja donitseja.

Eli jos niskasuojan tarkoitus on kannatella kypärää ja lämmittää kaulaa, niin siihen tuo donitsi sopii hyvin ja on halpa. Kaikkein pienimmille tuo on monesti ainoa vaihtoehto koska tilaa muulle ei ole.

Jos taas halutaan suojaa peräänajoja, kolareita tai muita äkillisiä liikkeitä vastaan, niin silloin noi kovat mallit ovat huomattavasti parempia. Toki hintaakin on paljon enemmän ja Leatt ilmoitti vielä tällä viikolla nostavansa hintoja, jolloin se on 100 euroa aiempaa enemmän. Varastossa olevat kappaleet toki vielä myydään vanhaan hintaan.

Eli sen verran opastusta että Leatt pitäisi säätää siten että kypärä pääsee liikkumaan vapaasti normaalissa ajoasennossa. Sen tarkoituksena on estää yli menevät liikkeet. Jotkut säätävät suojan niin ylös että kuski tukee kypärää siihen, mutta se on väärä tapa, eikä siis suositella niin tehtäväksi.

Sitten kun verrataan Kart-mallia ja MP-malleja, niin Kart-mallin niskaosa on korkeampi ja auttaa paremmin nimenomaan peräänajoissa, joita kartingissa tapahtuu usein. MP-suojissa niskaosa on matalampi ajoasennon vuoksi, jolloin korkeaa niskaosaa ei voi käyttää. Tarkennuksena vielä että kummassakaan mallissa niskasuojaa ei kiinnitetä millään kypärään eli se ei vaadi mitään Hans-kiinnikkeitä.

maxiv:
Meidän 125cm poitsulla on kesästä asti ollut käytössä Alpinestars:in Bionic ja vaikka tuo on crossiin tehty, ollaan tyytyväisiä hankintaan.

Päädyttiin Bionic:iin Leatt:in sijasta nettikokemuksia vertailemalla. Mm. pää pääsee liikkumaan enemmän kuin Leattissa (niskat vahvistuu). Leattin pultit on kuulemma 'aiheuttanut' ainakin solisluuvaurioita. Takalippa ei ole Bionicissa niin pystyssä kuin Leattissa, mutta riittävästi peräänajoa ajatellen.

Yhden pikkukuskin tiedän kenelle Bionic ei sopinut, koska tuen selkäosa otti penkkiin kiinni ja nosti kypärää.

Bionic ja Leatt ovat molemmat hyviä vaihtoehtoja, muitakin hyviä varmasti on, esim "EVS RC-Evolution Race Collar" oli yksi mitä mietittiin mutta tuota ei löytyne Suomesta.

rämeairo:
pojalla oli ekan kauden verran donitsi joka tosiaan piti kypärää hyvin paikoillaan :) Leatt bracen hankin ihan varmuus syistä. Kertaakaan ei ole sen jälkeen tarttenut jättää niskatukea varikolle siitä syystä että se ois haitannut. kertaakaan ei myöskään poika valittanut että sattuis vaikka tällejä on tullut. Enkä oikein näe että kundi kauheesti saisi tukea tuosta, koska rakoa on ympärillä joka suuntaan useampi sentti jopa bellin kc3 kypärän kanssa joka on melkoisen pitkä vai miten toi pitäis kuvailla. hankinta hinta on melkoinen, mutta uskon että yli puolet saa myydessä vielä takaisin kaljakassaan.

Team Laine:

--- Lainaus käyttäjältä: maxiv - 03.12.2012 10:47 ---Leattin pultit on kuulemma 'aiheuttanut' ainakin solisluuvaurioita.

--- Lainaus päättyy ---

Leatt:ssa on soliluun kohdalla aukot, joten mikään osa ei paina solisluuhun. Ei siis kannata uskoa ihan kaikkea mitä netissä kirjoitellaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta