Terve,
Ei täytä TAG:in speksejä. Ei Suomessa eikä maailmalla.
Lähtee ihan linjauksista. Harrastemoottoreiksi suunnitellut TAG moottorit omaavat harrastekäyttöön sopivan valmistuskaaren, kun taas KF3/2/1 moottorit ovat kilpakäyttöön ko luokituskauden verran valmistuksessa ja uuden luokituksen tullessa malli muuttuu valmistajan kehitystyön myötä. TAG moottorit valmistetaan samoilla mitoilla vuosikausia. KF3/2/1:n luokituksessa sallitaan myös tiettyjä muutoksia/työstämisiä moottoriin, mitä ei harrasteluokissa sallita ensinkään.
Syy: Katsastus jne menee liian monimutkaiseksi ja kalliiksi, jonka järjestäminen nostaisi kilpailun osallistumismaksuja kuskeille. (kuskit vähenee)
TAG moottoreihin ei sallita mitään muutoksia tai ns "blueprinttaamista" muutamasta yksinkertaisesta syystä:
- Kaikki harrastajat ovat samalla viivalla. Niin arkkitehti kuin automekaanikkokin. (ammattiryhmiä mitenkään yleistämättä

)
- Koneet kestää 10+ vuotta. (omani täytti 10v viime kesänä. Edelleen kulkee hyvin)
- Kustannukset pysyy alhaalla kun ei tule kilpavarustelua, eikä harrastaja joudu ostamaan "moottorivelhojen" palveluita pärjätäkseen. (SEN-100 luokka taisi tuupertua juuri tähän)
- Harrastaminen on helppoa kiireisellekkin aikuiselle. Seuraavaan kisaan valmistautumiseksi riittää kun nostaa kartin kärryyn/pakuun.
Oikea TAG moottori ei niin paljon maksa, kun ottaa huomioon käyttöiän ja jälleenmyyntiarvon, että pitäisi sallia luokituskaudelle valmistetut KF3/2/1 moottorit.
Käytetyn TAG moottorin hinta näyttää olevan sama, oli sen vuosimalli 2003, 2007 tai 2009. Ei hullumpi sijoitus.
Ei muutakun kahlaamaan myytävänä palstaa ja katsomaan TAG moottoria kesän kisoja varten.

(ja vuokrallekkin niitä saa)