Kirjoittaja Aihe: KZ luokan kilpailut  (Luettu 80528 kertaa)

TM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 116
KZ luokan kilpailut
« : 25.05.2013 06:59 »
Tässä kun olen jo pidempään miettinyt että miksei tuo KZ luokka menesty meillä kerrallaan kun muutaman kauden niin laitetaampa tänne kysely kaikille kyseisestä keppiluokasta kiinnostuneille, että millä saataisiin kuskit mukaan ? Itse olen miettinyt esim. kilpailujen määrää, jos olisi vaikka kymmenen kilpailua kesässä niin joko löytyisi kuskeja. Ja jos kulut on liian isoja niin karsittaisko niitä vaikka ajamalla renkaalla ,joka kestäisi koko kisaviikonlopun?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #1 : 25.05.2013 08:46 »
Harmi kun ei KZ:aa ajeta. Nuokin koneet kehittyy ja ainakin muutama nykymalli on varsin kompakti ja ovat kestäviä siinä missä muutkin koneet.

Jos ei läpimurtoa pään seinään hakkaamisella tullut, kannattaa ehkä vaihtaa osumiskulmaa. Osuupa ainakin eri kohta. Minä ryhtyisin elvyttämään vaihdeluokkaa BMB:n KGP-shifteri-reseptillä. Nyt kun RMC pyörii niin hyvin (?), saattaisi olla tilausta ja uskottavuutta jos jollain olisi intressit ja resurssit tuollaista polkaista käytiin riittävän isosti.

Kart-GP on merkkisarja, vaihdeluokassa moottori on BMB HAZ, ~KZ jossa käytännössä on vähän tehoa vaihdettu tehoalueeseen vaihtamalla putki KF2:n putkeen (tai hyvin lähelle KF2:n putkea on mitat). Tuo sopisi kovemmille renkaille ja suomen vähän hitaammille radoillekin paremmin. Kaupallinenkin puoli voisi merkkiluokassa toimia järkevämmin myös asiakkaan suuntaan, kun kasvuvinkkelillä pitäisi kuitenkin olla liikenteessä.

Tietty TM ei hakenut ihan tuollaisia kirjainyhdistelmiä, mutta kunhan ehdotin  ;)
« Viimeksi muokattu: 25.05.2013 09:50 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #2 : 25.05.2013 11:14 »
Viimevuoden SM kisassa oli 16 kuskia kun tekniikkasäännöt antoivat mahdollisuuden ajaa myös vanhemman luokituksen kalustolla. Tälle vuodelle lajiryhmä päätti suuressa viisaudessaan pitäytyä kaikissa SM luokissa CIK 2012 tekniikkasäännöissä ja siitä seurauksena yksi KZ2 kuski sarjaan ilmoittautunut. Lupasivat kyllä korjata virheen, mutta eivät sitten kuitenkaan saaneet mitään aikaiseksi. Olisi ilmeisesti ollut jollekin taholle liian kova pala kun KZ2 olisi ollut toiseksi suurin luokka. Muuallahan KF2 luokka on jo jäänyt kokonaan pois, varmasti monestakin syystä mutta ennenkaikkea sen kalleuden takia.

Moottorien huoltamisen osalta KZ2 luokkahan on edullinen ajaa, meilläkin meni enemmän euroja Yamahan huoltoihin kisaa kohti kuin KZ10 huoltamiseen. KZ2 moottori on huomattavasti kestävämpi kuin KF luokkien moottorit ja kun voimaa on 50 hv niin myöskin todella makea ajettava. Moottorien kehittymisestä ja kompaktiudesta voidaan olla montaa mieltä, 2013 luokituksen moottorit ovat vanhoja malleja 1-2 cm lyhyempiä ja peräti 400 grammaa keveämpiä, ei siis mitään merkitystä. Ainoa merkittävä ero on vaihteistossa, uudessa saa takoa isompaa pesään kaasu pohjassa.

Ruotsissa ajettiin viimevuonna kovilla renkailla, melko haasteellista eikä varsinaisesti tuonut säästöä. Nyt sielläkin on palattu pehmeämpään seokseen, neljällä renkaalla vetää komeasti pitkän kaavion kisan. Toisaalta jos viikonloppuna käytettäisiin kuusi rengasta, ei sekään kuluja kovasti nostaisi.

KZ2 luokka olisi sikälikin järkevä luokka että sitä voivat ajaa muutkin kuin "kääpiöt" ilman että antaa liikaa tasoitusta. Voima ja vaihteet tasoittavat tilannetta ja ajaminen yhdellä kädellä vaatiikin jo todellista fyysistä voimaa.

Ei varmasti ole syytä keksiä mitään kansallista kuristettua luokkaa, kaikkein viimeksi yksityyppi luokka. Miksi keksiä pyörä uudelleen, kun on jo olemassa toimiva??

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #3 : 25.05.2013 12:48 »
Harmi kun ei KZ:aa ajeta. Nuokin koneet kehittyy ja ainakin muutama nykymalli on varsin kompakti ja ovat kestäviä siinä missä muutkin koneet.

Tietty TM ei hakenut ihan tuollaisia kirjainyhdistelmiä, mutta kunhan ehdotin  ;)

Mistä olet saanut päähäsi, ettei noi vanhat ICC / KZ koneet olisi ollut kestäviä, ruuvasin noita 5 kesää peräkkäin. Viimeksi 2010 ja silloin ei tullut yhtäkään konerikkoa ainoa keskeytys oli alkuerässä kun vaihdekeppi katkesi.

Ica koneisiin ja ICA jun koneisiin verrattuna nuo kesti ihan eri tavalla kunhan suuttimet oli kohdallaan noista nykyisten rajottimilla varustettujen räpättimien kestosta en tiedä...jatkuvastihan ne vain näyttää olevan levällään.

Ai niin keskellä kesää 2010 uusin tulpan kun entistä oli käytetty 3-vuotta aina ja elektrodi alkoi olla loppu ;D
Ja hyvihän se samainenKZ-vekotin lauloi vielä 2012 Vihdissä SM-pronssille koneen vuosimalli oli 2008 ;D
jouni Väisänen

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #4 : 25.05.2013 19:50 »
Huonosti kirjoitettu. Tarkoitin, että muutama uudempi kone on varsin kompakti. Ei tuossa luotettavuudessa varmaan ole kummepaa muutosta tullut ICC/KZ2 moottorisääntöjen aikana, taitaa esim. k9-kz10 kaikissa olla samat tai hyvin samanlaiset liikkuvat osat.

Siitä en sitten tiedä kuinka toimiva on luokka jota ei ajeta ja kun on ajettu, on kärsinyt osallistujien puutteesta. Jos viimevuonna oli 16 oikeasti viivalla niin sehän on loistava juttu, en kovin tarkkaan ole tuota seurannut. Taisi tosiaan olla se kerrasta-poikki kisa? Enkä oikeastaan ehdottanut kansallista kuristettua luokkaa, vaan moottorivalmistajan ajamaa CIK/AKK:n ulkopuolista sarjaa tyyliin RMC. Olkoon sitten nimeltään vaikka harrastajasarja, vaikken tiedä minkä takia sm-sarjaa ajava kuski olisi eriverran harrastaja. Taitaa tosin olla, ettei tuo BMB:n shifterisarja hirveää suosiota nauti, suoravetosarja sitten jo paremmin.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2013 08:11 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #5 : 26.05.2013 11:38 »
Huonosti kirjoitettu. Tarkoitin, että muutama uudempi kone on varsin kompakti. Ei tuossa luotettavuudessa varmaan ole kummepaa muutosta tullut ICC/KZ2 moottorisääntöjen aikana, taitaa esim. k9-kz10 kaikissa olla samat tai hyvin samanlaiset liikkuvat osat.
Nimimerkki AWI on ilmeisestikin ottanut Modenan mainoksen kirjaimellisesti kun on uskossa että sen uusi moottori olisi jotenkin vallankumouksellinen. Se on kyllä valitettavasti ainoastaan Italialaisten normaali yliampuva tapa mainostaa tuotettaan. Esimerkiksi KZ10 verrattuna Modena on 1,5 cm lyhyempi ja 400 grammaa kevyempi, loppu on sitten mainostoimiston bluffia.
Aika moni alkuvuodesta Modenaa käyttänyt on jo palannut takaisin valtamerkkeihin kun ei olekaan tulosta tullut odotetusti. Meidän viime kisassa oli 32 kuskia joista kolmella oli käytössä Modena, päivän päätteeksi ei niistä ainoakaan ollut meidän kuudetta sijaa edellä.

P.S. Luonnossa tuo paljon kehuttu "veistos" ei juurikaan poikkea ulkoisesti muista koneista muuten kuin siipiensä osalta.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #6 : 26.05.2013 12:36 »
Itse olen miettinyt esim. kilpailujen määrää, jos olisi vaikka kymmenen kilpailua kesässä niin joko löytyisi kuskeja. Ja jos kulut on liian isoja niin karsittaisko niitä vaikka ajamalla renkaalla ,joka kestäisi koko kisaviikonlopun?

Keppivehkeellä pääsee seuraavan kerran HARRASTAMAAN kisaamista 2.6. Lahdessa.
Säännöt, olkaapa hyvät. https://www.dropbox.com/s/gyojztr9jv6t81k/TAG2013.pdf

Jos tämä ei vaihteellisen omistajalle kelpaa: kustannuksissa, kisojen määrässä, helppoudessa, sallitussa kalustossa, niin ei voi enää muuta sanoa kuin että pitäkää tunkkinne.  ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #7 : 26.05.2013 19:59 »
Nimimerkki AWI on ilmeisestikin ottanut Modenan mainoksen kirjaimellisesti kun on uskossa että sen uusi moottori olisi jotenkin vallankumouksellinen.
Uskon kyllä kun sanoit jo aiemmin. Me vaan katsotaan tätä sen verran erilaisesta näkövinkkelistä, etten viitsinyt enempiä tuosta aiheesta. Kisamiehille hifistely on hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa jos ei saavuta etua, minusta taas on hienoa, että joku yrittää näitä vehkeitä kehittää ja pistää sen eteen likoon aika paljon vaivaa ja ottaa riskiä. Ja vielä hoitaa markkinoinninkin niinkuin nykyään kuuluu.

Mutta hieno homma, että järjestetään harrastekisaa. Toivotan menestystä.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2013 20:55 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #8 : 27.05.2013 12:33 »

Keppivehkeellä pääsee seuraavan kerran HARRASTAMAAN kisaamista 2.6. Lahdessa.
Säännöt, olkaapa hyvät. https://www.dropbox.com/s/gyojztr9jv6t81k/TAG2013.pdf
tavoitteena ois sinne tulla  ;D katteleen, miten vaihteet menee päälle. autoa ei vielä ole alla vaan tuloillaan ja ois toiveita, että ehittäis  vielä saamaa pari kokemuskierrostakin ennen sunnuntaita.
.

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #9 : 27.05.2013 20:52 »
Hei Iskä

Totta nä nyt ite ajat. :o
Sehän on ihan oikea auto, vaihteet ja kaikki.

Jokos olet tilannut pikavaihdettavat penkit runkoon?

KZ kuljetetaan taidolla ei millään keijukaisilla.

Esa  ::)
Minä mitään tiedä.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #10 : 27.05.2013 21:59 »
Hei Iskä

Totta nä nyt ite ajat. :o
Sehän on ihan oikea auto, vaihteet ja kaikki.

Jokos olet tilannut pikavaihdettavat penkit runkoon?

KZ kuljetetaan taidolla ei millään keijukaisilla.

Esa  ::)
pahaa pelkään, että mamma ja kundi eivät päästä mua rattiin
.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #11 : 03.06.2013 12:11 »
2013 luokituksen moottorit ovat vanhoja malleja 1-2 cm lyhyempiä ja peräti 400 grammaa keveämpiä, ei siis mitään merkitystä. Ainoa merkittävä ero on vaihteistossa, uudessa saa takoa isompaa pesään kaasu pohjassa.
Onkos noissa sytytyksen katkonta vai miten tuo menee? Jos sytkää katkotaan, niin sitten on vissiin tullut sääntömuutoksia, tuo kun ei ole ihan uusin keksintö..?
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

TM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 116
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #12 : 03.06.2013 12:14 »
Oliko Lahdessa keppivehkeitä kisaamassa ?

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #13 : 03.06.2013 17:05 »
Oliko Lahdessa keppivehkeitä kisaamassa ?
Oli, mut tulosten mukaan vielä kovin vähän.
http://www.mylaps.com/en/events/906833
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #14 : 03.06.2013 18:48 »
quote]Onkos noissa sytytyksen katkonta vai miten tuo menee? Jos sytkää katkotaan, niin sitten on vissiin tullut sääntömuutoksia, tuo kun ei ole ihan uusin keksintö..?
[/quote]

Ei säännöt ole muuttuneet, ainoastaan tekniikka on kehittynyt. Elikkä uutta innovaatiota vaihdeaskin sisällä, uudentyyppiset akseliparit ja vaihtomekanismi.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #15 : 04.06.2013 00:18 »
Oliko Lahdessa keppivehkeitä kisaamassa ?
Oli, mut tulosten mukaan vielä kovin vähän.
http://www.mylaps.com/en/events/906833

Keppivehkeitä mahtuu vielä muutama mukaan...    8)
Vaikka Lahden kisassa oli vain muutama Shifteri niin siltikin sijoitukset ja tilanteet vaihtelivat ja meininki oli hyvän näköistä.
Ensi Sunnuntaina ajetaan Vihdissä jossa paria ekaa mutkaa on nyt uudistettu.

Turun suunnalta ei olla kovista puheista huolimatta uskallettu saapua kisaamaan. Varmaan kova taso peloittaa..   ;)

ICC/KZ2 auton omistaja: Osallistumatta jättämällä olet jo hävinnyt!!
Homman Pitää Olla Hauskaa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #16 : 09.06.2013 21:51 »
Tänään olikin jo 5 autoa mukana.
tuli meillekin selväksi, että lisää pitää vauhtia saada, mutta kivaa oli.
toivottavasti sillon 19.6 olisi vielä muutama auto lisää
.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #17 : 09.07.2013 17:02 »
miksi tämä ei toteudu meillä??
ois tosi makeeta kun meillä olis  edes puolet, mutta ei.. Miksi?
.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #18 : 09.07.2013 17:07 »
miksi tämä ei toteudu meillä??
ois tosi makeeta kun meillä olis  edes puolet, mutta ei.. Miksi?
Onhan toi nyt kuitenkin kansainvälinen kisa missä on kuskeja monesta maasta, selittää ainakin osaltaan kuskien runsasta määrää.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #19 : 09.07.2013 17:24 »
no joo...
3 suomesta
11 tanskasta
5 norjasta
1 ranskasta
57 ruotsista
toi kolme Suomesta on kolme kertaa enempi, kuin SM sarjaa ilmoittautuneet. TAG sarjan mukana on ollu kerran jo 5 autoa viivalla. taisi viime vuoden kerrasta poikki kilpailussa olla parikymmentä kuskia. miksei siis ole enempää autoja tulossa kilpailuihin, kun kerran koneita ja kuskeja on?
.

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #20 : 09.07.2013 19:50 »
Johtunee varmastikin pitkälti liittojen (AKK / SBF) erilaisesta asenteesta KZ luokkaa kohtaan. Katsoppa NEZ kisan sääntöjä ja niiden eroja KZ / KF luokkien osalta niin huomaat että Ruosissa ajetaan juurikin niillä säännöillä joilla viime vuonna mekin saimme sen 16 kuskia kisaan. Tälle vuodelle olisimme saaneet helposti 20 kuskia sarjaan, mutta kun lajiryhmä päätti että ei enää ajetakkaan  viime vuoden säännöillä niin luokka kuoli lopullisesti Suomessa. Tai siis lajiryhmähän ei asiaa päättänyt, pikemminkin oli päättämättä yhtään mitään.......

Kysehän on siitä että KZ luokassa olisi pitänyt saada ajaa myöskin vanhentuneelle kalustolla eikä vain vuoden 2012 CIK säännöillä kuten KF luokissa. Näin olisimme saaneet vanhan luokituksen kalustonkin liikkeelle, silläkin kun kerkisi 2012 SM pronssillekin. KZ luokkahan on kuitenkin monissa maissa ylivoimaisesti suurin luokka, joten on kumma että yksi henkilö pystyy blokkaamaan koko luokan (terveiset Joensuuhun). Tuskaa on ilmeisesti aiheuttanut tuo pakollinen moottorien lämmittäminen jonka KZ mosa vaatii??

TM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 116
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #21 : 09.07.2013 20:21 »
HM puhuu asiaa. Mutta mitäs me voimme kun aina löytyy joku päättäjä jonka omat intressit on tärkeämpiä kun lajin/luokan jatkuvuus.

Petri Juutinen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 0
KZ luokan kilpailut /SM013 kysely
« Vastaus #22 : 18.08.2013 20:55 »
 Soitin äskettäin lajiryhmän puheenjohtajalle tuosta kz:n tilanteesta ja sain kuulla, että Akk:lta on juuri mennyt kysely sähköpostitse
(viime vuonna Kz sm:än osallistuneille kuljettajille, mutta toivoi toki myös muiden kisaan haluavien kz kuskien vastauksia mahdollisimman runsaasti),
jotta mikä olisi paras ajankohta kisan järjestämiseksi. Eli nyt kannattaa toimia jos halutaan tämän hienon luokan jatkuvan Suomessa,
Euroopassahan kz on tosi suosittu monestakin syystä.

Vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Kouvolassa 6-8.9 Kf:n kisan yhteydessä,
2. Vihdissä 21.-22.9. 
3. Porissa 28.- 29.9.syyspäräyksen yhteydessä
Pori olisi mielestäni sikäli paras vaihtoehto näistä, että kaikki halukkaat kf3, Kf2, yamaha kuljettajatkin pääsisivät mukaan ja
Vihdin kisan aikaan taitaa muutama olla Varennessa(MM/WorldCup).
Tärkeintä olisi kuitenkin saada mahdollisimman runsas osanotto.
Pikaisia vastauksia tulisi lähettää os. "mika.heinonen@autourheilu.fi"
Nuo vaihtoehdot voi laittaa suosituimmusjärjestykseen ja mainita jos joku vaihtoehto ei käy läinkaan.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #23 : 19.08.2013 01:50 »
Hep.

Tähän kommenttina: Vihti on ehdottanut muuta ajankohtaa kuin MM/WordCup viikonlopun 21-22.9. AKK:lle.
Mistä lie nykässeet tuon pvm:n.

T:Markku Ryynänen
Vihdin Urheiluautoilijat Ry
Homman Pitää Olla Hauskaa

Erno Laukkarinen

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #24 : 19.08.2013 20:00 »

No johan on...
Vihua:n toimintaa sivusta vasemmalta seuranneena en voi kuin ihmetellä. Vihtiläiset olivat jo reilu 2 kk sitten kyselemässä KZ2 sten kisan perään ja nyt AKK:lla on yhtäkkiä kiire, ja Vihdille esitetään viikonloppua jolloin ajetaan KZ:n MM....
Lisäksi lajiryhmän oma päätös:
Lainaus
Kilpailun päällekkäisyyttä SM- ja KV-kilpailujen kanssa pyritään välttämään.

Miten ihmeessä asiat voivat olla AKK:ssa näin rempallaan?

Petri Juutinen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 0
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #25 : 19.08.2013 21:07 »
Tarkennuksena tähän keskusteluun, että nämä em. vaihtoehdot sain siis lajiryhmän puheenjohtajalta.
Kaikista tärkeintä lienee kuitenkin lajin ja ennenkaikkea tämän luokan kannalta,
että saataisi kisat pidettyä sopuisasti olipa paikka/aika sitten mikä tahansa.


 

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #26 : 19.08.2013 22:32 »
kun lukee tämän ketjun läpi ajatuksella niin tämä vastaus
Tarkennuksena tähän keskusteluun, että nämä em. vaihtoehdot sain siis lajiryhmän puheenjohtajalta.
Kaikista tärkeintä lienee kuitenkin lajin ja ennenkaikkea tämän luokan kannalta,
että saataisi kisat pidettyä sopuisasti olipa paikka/aika sitten mikä tahansa.
kuulostaa enemmän sarkasmilta, kuin varmaankaan oli tarkoitus.
  :D ei mitenkään pahalla tarkoitettu  :D
.

juskola

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #27 : 23.11.2013 08:30 »
quote]

Ei säännöt ole muuttuneet, ainoastaan tekniikka on kehittynyt. Elikkä uutta innovaatiota vaihdeaskin sisällä, uudentyyppiset akseliparit ja vaihtomekanismi.

Missäs koneissa tuollainen on?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #28 : 23.11.2013 17:37 »
Ainakin Modenassa ja BMB:ssä on akselit uudelleen järjestetty, BMB tosin taisi tulla jo vuodelle 2012. 2013-2021 luokituksen koneita on vähän joka merkiltä, onkohan monessakin moista? Mahtaakohan nuo kestää?
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 17:39 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

juskola

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: KZ luokan kilpailut
« Vastaus #29 : 24.11.2013 09:21 »
Ainakin Modenassa ja BMB:ssä on akselit uudelleen järjestetty, BMB tosin taisi tulla jo vuodelle 2012. 2013-2021 luokituksen koneita on vähän joka merkiltä, onkohan monessakin moista? Mahtaakohan nuo kestää?

Eli noissa siis pykälä menee päälle kaasu pohjassa? En ihan heti ymmärrä miten se on mekaanisesti mahdollista ilman merkittävää rasitusta laatikolle, enkä löydä mitään sitä tukevaa mainintaa webistä, mutta ehkä se sitten on mahdollista.

Olen miettinyt harrasteauton uusimista, ja ehkä jopa kisaamista, jos vauhdin saa monen vuoden tauon jälkeen kohdalleen. Onko joku kone muusta syystä ylise muiden? Nyt alla on Maxter MXO.

Äh, aloitan uuden threadin tuolla tekniikkapuolella. 
« Viimeksi muokattu: 24.11.2013 11:35 kirjoittanut juskola »


 

Team Laine Verkkokauppa