AKK:n viralliset tiedotteet > Lajiryhmän ja hallituksen tiedotteet

Kartingin lajiryhmän kokous 31.5.2013

(1/4) > >>

Team Laine:
Paikalla olivat lajiryhmän jäsenet Petri Ilkka (pj.), Jaakko Markula, Rauno Syysmäki, Kari Karhumäki ja Juuso Teuronen (osan aikaa) sekä lajipäällikkö Mika Heinonen (esittelijä).

Kokouksessa käsiteltiin kevään kilpailujen ja SM-sarjan avauksen palaute, sääntöasioita, lajikyselyn vastaukset sekä sääntömuutosesitykset hallitukselle vuoden 2014 sääntöihin.

SM-sarja ja kilpailupäivämäärät

KZ2 SM-uokan sarjaan ilmoittautui vain yksi kilpailija joten SM-sarja tältä osin ei toteudu.
Päätös ja esitys hallitukselle: Esitetään luokan SM:n ratkaisemiseksi yhtä kilpailua ja kilpailuksi esitetään viimeistä SM-osakilpailua Kouvolaa.

Vihdin osakilpailu on samaan aikaan kuin lajin NEZ-kilpailu Ruotsissa. Siirretään Vihdin SM- osakilpailu viikolla eteenpäin (9-11.8) ja ko. viikonlopulta siirretään Järilänvuoren kilpailu viikolla taaksepäin (3-4.8). Mäntyvaaran kilpailu siirretään samalla viikolla eteenpäin (11.8).

Aluekilpailut ja niiden säännöt

Käsiteltiin nykyistä aluekilpailu käytäntöä. Käytäntö on osittain sääntöjen vastainen. Osallistuminen on ollut esimerkiksi mahdollista eri alueiden kuljettajille.

Päätös ja esitys hallitukselle:
Aluekilpailut nimetään harjoitustapahtumiksi tai harjoituskilpailuiksi ja tapahtumien yhteydessä tulee järjestää arki-iltana 30min ja viikonlopun tapahtumissa 1h koulutusta/pv kuljettajille. Tämä tulee selvitä tapahtuman säännöistä. Tapahtumat eivät saa häiritä kansallista kilpailukalenteria ja nämä tulee ilmoittaa liittoon kilpailulupailmoituksella. Lisenssi vaatimukset ovat tapahtumiin seuraavat:
- Harjoitustapahtuma, vähintään tutustumislisenssi tai tapahtuman sporttiturvavakuutus
- Harjoituskilpailu, vähintään karting peruslisenssi

Sääntökirjatekstin muutos astuu voimaan hallituksen hyväksynnän jälkeen.

Säännöt/sääntömuutokset 2014

Esitys hallitukselle sääntömuutoksista:
- Raket 95 painot nyt 115kg ja 2014 110-112kg, päätetään myöhemmin tutkimusten jälkeen. Kauden 2013 aikana saatetaan muuttaa painoja jo kesken kauden.
- KF6 alaikäraja 11v (nyt 10)
- Kansallisissa kilpailuissa ajatetaan juniorien ja yleisten kuljettajien kilpailut erikseen. Mikäli kilpailijoita on alle 6, voidaan luokka yhdistää toiseen luokkaan, mikäli radan kapasitetti ei ylity.
- Kansallisia luokkia 2014 ovat
o raket moottoriset (micro, raket (85 ja 95))
o Yamaha
o KF6 (ei enää 2015)
o CIK KV-luokat
o Vain näistä luokista voi juniori kerätä nousupisteitä
o Nousupisteitä kerätään myös micro-luokasta ja nämä nousupisteet hyväksilasketaan raket luokkiin siirryttäessä. Micro-luokan nousupistelaskentamalli ilmoitetaan myöhemmin.
- Yamaha-luokan kytkimellinen luokitus julkaistaan elokuun 2013 aikana. Yamahaa (kytkimellä ja ilman) kilpailutetaan rinnakkain tietyn siirtymäajan. Siirtymäaika on vähintään 3 vuotta.
- Renkaat päätetään rengastarjousten käsittelyn jälkeen
- Raket 95:n pakoputki otetaan käyttöön myös Raket 120-luokassa
- Yamahan lisätään äänenvaimennusta myöhemmin ilmoitettavalla tavalla, mahdollisesti KF3 lisä äänenvaimentimella

Raket 95 luokitustodistuksen tarkennus

Imupuolen aukioloasteissa on havaittu liian pieni toleranssi. Luokitustodistusta tullaan tarkentamaan ja tiedottamaan erikseen tarkennuksesta tarvittavien tutkimusten jälkeen.

Seuraava kokous
Kokous pidetään 14.8.

Lisätietoja ja palaute: lajipäällikkö Mika Heinonen, 0207 219 443, mika.heinonen@autourheilu.fi

Tero:

--- Lainaus käyttäjältä: Team Laine - 06.06.2013 15:32 ---
- Raket 95:n pakoputki otetaan käyttöön myös Raket 120-luokassa


--- Lainaus päättyy ---

wtf  :o

DSMarko:
Tällä hetkellä sääntökirja sanoo näin:

Nousupisteitä on mahdollista saada luokista Raket junior, Yamaha junior, KF6 ja Rotax Max junior.

Team Laineen edellisen viestin perusteella Rotax juniorista ei enää saisi nousupisteitä.
Tulkitsinko oikein? Jos tulkitsin, päätöksen perustelut, kiitos.

ÄsLaihomäki:

--- Lainaus käyttäjältä: DSMarko - 07.06.2013 07:32 ---Tällä hetkellä sääntökirja sanoo näin:

Nousupisteitä on mahdollista saada luokista Raket junior, Yamaha junior, KF6 ja Rotax Max junior.

Team Laineen edellisen viestin perusteella Rotax juniorista ei enää saisi nousupisteitä.
Tulkitsinko oikein? Jos tulkitsin, päätöksen perustelut, kiitos.

--- Lainaus päättyy ---
Ei taideta laskea kansalliseksi luokaksi 2014.

jeronen72:

--- Lainaus käyttäjältä: Team Laine - 06.06.2013 15:32 ---- Yamaha-luokan kytkimellinen luokitus julkaistaan elokuun 2013 aikana. Yamahaa (kytkimellä ja ilman) kilpailutetaan rinnakkain tietyn siirtymäajan. Siirtymäaika on vähintään 3 vuotta.
Lisätietoja ja palaute: lajipäällikkö Mika Heinonen, 0207 219 443, mika.heinonen@autourheilu.fi

--- Lainaus päättyy ---

Mikä pakko tuota Yammun kytkintä on nyt väkisin tuonne työntää. Ymmärrän kyllä, että maailmalla ei suoravetoisilla ajeta, mutta täällä ajetaan - mitä sitten?

Tuosta kytkimestä oikein kysyttiin vielä Yammu kuskeilta Cupin yhteydessä viime vuonna ja se tyrmättiin täysin!! Ei näköjään kilpailijoiden mielipiteillä ole mitään vaikutusta!

Tuo äänenvaimennin Yammuun voi kyllä olla hyvä juttu, sillä joka puolella on radat vaikeuksissa ympäristölupien kanssa ja Yammu taitaa tällä hetkellä olla äänekkäin luokka.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta