Kirjoittaja Aihe: Turha avautuminen!  (Luettu 4536 kertaa)

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Turha avautuminen!
« : 16.07.2013 11:29 »
Alkaa ottaa hiukan kupoliin nämä kartingautojen myyjät, jotka myyvät 10-vuotta vanhaa kalustoa parin vuoden ikäisenä. Erityisesti Nettimoto on välillä täynnä näitä "melkein oikein arvattuja vuosilukuja". Pahimmillaan olen huomannut lähes 15 vuoden huijauksia. Vähänkään alaa tuntevat eivät luonnollisesti näihin huijauksiin mene, mutta aloittelijat saattavat tulla pahastikin petkutetuksi.

Tämä avautuminen johtuu seuraavasta. Kaverini (kartingia tuntematon) välitti minulle tiedon, että nyt olisi lähes uuden veroinen ja myyjän mukaan "noin" kaksi vuotta vanha suoraan viivalle kelpaava Rotax Max Tonyn rungolla kaupan erittäin sopivaan hintaan. Lähdin ostamaan autoa (n. 90 km päähän) ja perillä odotti ikivanhalla Espritin rungolla (joskin erittäin siistillä) oleva kartti, jossa kiinni huoltamaton noin vm. 2004 Maxin kone vanhoilla osilla. Vi****tti kohtuullisesti ajaa turhan takia 180 kilsaa peräkärry perässä!  >:( >:( >:(

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Turha avautuminen!
« Vastaus #1 : 16.07.2013 14:27 »
tuo avautuminen ei ollut turha..itsekkin ostin ensiauton asiasta mitään tietämättömänä ja kuten arvata saattaa oli auto 5kisaa ajettu ja moottori just remontoitu ja suurinpiirtein sisäänajettu kf3..ja siitä ne ongelmat sitten alko,auto oli kyllä sitä mitä pitikin mutta kone oli pasana joka ikisen ajoreissun jälkeen..siis todella heikko esitys >:( kypsyin ja ostin vuodenvanhan rk dd2:kosen tutun kautta ja se oli sitten jo ok vekotin.vanhan auton möin ja sen kf3:n annoin ilmatteex pois sanoen sen mitä siitä paskasta voi sanoa eli arvo 0e ainakin minulle.kului hetki ja tuo samainen kf3 moottori paukahti tälle palstalle myyntin melkosen ylistysvirren avustamana,et onnee vaan sille joka sen osti tai ostaa miten vaan.olen ollut harley harrastaja jo vuosia ja en koskaan ole törmännyt siellä tämmöseen kusetuksen kultuuriin aina kauppaa tehdessä on tavara ollut sitä mitä on sovittu tai sitten parempaa aina on voinu vastapuoleen luottaa.sanoisin että monta karting harrastajaa on lopettanu hommat yhtä nopeesti kun on alottanutkin tämän älyttömän vedätyskultuurin takia,itse olen ottanu ohjenuoraksi (kartingissa) mallin jos ei ole varaa ostaa uutta niin käytettyyn ei ainakaan ole varaa eli käytetty kama aina vaan tutulta/tutun kautta ja tietty kun kokemus ja tietämys kasvaa voi kauppaa toki tehdä normaalistikkin mutta jos mainitset vihreytesi niin lunta tulee tupaan varmasti.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Turha avautuminen!
« Vastaus #2 : 16.07.2013 15:52 »
Jotkut yksittäiset KF3-konemerkit nyt vaan eivät ole minkään tason harrastekoneita, vaan vaatii hirvittävästi huoltoa, vaikka olisivat juuri remontoituja eikä niitä ole tarkoitettukaan harrastesahaamiseen.
Tuossa aloittaja kritisoi nettimoton palstaa, ehken kannattaisi osoittaa kritiikki suoraan sinne.

Olen ostanut foorumin ja tuttujen kautta kasapäin tavaraa, ja hinta-laatusuhde sekä tavaran kunto on ollut erittäin hyvä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Turha avautuminen!
« Vastaus #3 : 16.07.2013 23:33 »
Tottahan tuo. Jostain syystä on lajin parissa suhteellisen paljon porukkaa, joilla on kaikenlaista asennevammaa.

Foorumilla jos näkyy vedätystä, niin ampukaa ihmeessä heti alas. Täällä tuo ei kyllä ole niinkään ongelma. Nettimotossa voi ilmoittaja poistaa epämieluisat kommentit. Toisaalta hyväkin, siellä on näitä jotka tekee haittaa tahallaan tyyliin "kun et mulle myynyt niin et kyllä muillekaan".
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013 23:35 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

heneeee

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 117
Vs: Turha avautuminen!
« Vastaus #4 : 18.07.2013 09:55 »
Kyllä se tuntuu olevan näissä piireissä hyvä nyrkkisääntö, että kukaan ei myy hyvää - ainakaan normihinnalla, saati edullisesti.

Viimeisin kokemus-> ostettu 13krpm kiertävä moottori, todellisuus -> ~12.3krpm kauhealla roplauksella.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013 09:57 kirjoittanut heneeee »


 

Team Laine Verkkokauppa