Kartingkeskustelu > Harrastajat

Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)

(1/11) > >>

JariV:
Tullut tässä pitemän aikaa seurattua harrastajana näiden kuihtumista pois. Se on pirun sääli.

Itse kun oon aikuisharrastaja niin karting-kilpailuja menin katsomaan ainoastaan vaihdeluokkien osalta, suoravetoiset eivät vaan kiinnosta missään muodossa.

F250 ajettiin lopetukseen ja samaa näyttää seuraavan jo KZ2-luokkakin. Miksi näin on? Asukasmäärään suhteutettuna tää maa on maailman menestynein moottoriurheilumaa tai jopa enemmänkin. Miten pääsee tälleen käymään että luokka toisensa jälkeen loppuu/ajetaan alas vaikka innokkaita tuntuisi tälläkin foorumilla olevan? Mun mielestä panostus pelkkiin junnuihin on aivan perseestä kun on sitä elämää ja kehittymistä muuallakin.

Onko tämä jonkin instanssin tai henkilön tarkoituksenmukaista toimintaa ajaen kustannuksia niin ylös tai teknisiä rajoitteita niin laitaan että homma muodostuu käytännössä mahdottoman rajamaille?

Jos näitä luokkia ei enää ajeta missään niin miksi harrastajat eivät vain itse tee sääntöjä ja nimeä luokkaa SM-sarjaksi? Miksi siihen tarvitaan joitain instansseja kuten AKK:ta jos säännöt tehtäisiin kansainvälisiksi esim. Ruotsin mallin mukaan.  Epävirallinen SM-sarja on epävirallinen ainoostaan niin kauan kuin kattojärjestö alkaa kiinnostumaan ja se tapahtuu heti kun kilpailumenestystä alkaa kertymään.

Sori vaan tällänen avautuminen, mutta tänä kesänä oon vaan huomannut sen että kaikki mielenkiintoinen katsottava karttiradoilla on kuihtunut vahvasti. Mun tekis mieli ostaa maata jostain sopivasta paikasta ja rakentaa oma rata, jossa olisi omat säännöt. Oon tollasta oikeestikin miettinyt vakavissani, kun sopiva tontti eksyy tielle niin tiiä sitä mitä tapahtuu. PRKL!

...if you build it, they will come...

caveman:
säännöt/rajotukset on se joka ärsyttää ja vähentää ajopopulaa,toisaalta jos niitä sääntöjä+rajoitteita ei ole niin areenalle astuu mr big fyrkka ja putsaa pöydän..seuraavaan kauteen ei sitten olekkaan osallistujia.tämän yhtälön kun joku ratkaisee niin ollaan sarjan kannalta jo aika pitkällä,toisaalta ajettiinhan hangon syyssurinoissakin ns avoin luokka jossa ei turhia kyselty ja osallistujia riitti ihan mukavasti,että kyllähän jollekkin extreme/avoimelle luokalle varmaan olis tilausta kunhan sitä osataan vaan lähteä oikeilla eväillä liikkeelle.

JariV:
Tässä on mun mielestä hyvää meininkiä joka on pysynyt hengissä ja tarjoaa varttuneemmallekin haasteita:

http://www.helm-it.de/magnoliaPublic/the-kart-race.html

Tottahan se on että Mr Fyrkendahl vois tulla viemään kultaisen pokaalin, mutta parempi että se Mr Fyrkka tulis paikalle ja muutkin tulis kuin että ei ole olemassa yhtään mitään. Tollaset heput saattaa intoutua viemään asiaa eteenpäinkin jossain tapauksessa.

caveman:
toi on kyllä ihan totta ;)

Rska:
Tää nyt vähän sivuaa aihetta,mutta seurailehan JariV noita Rokkirallikisoja ja sääntöjä.Superissa autoilla ei myyntivelvoitetta ei painotaulukoita,ainoa rakentelemista rajoittava tekijä on että auton on oltava etumoottorinen ja kaksivetoinen.Kaikesta huolimatta suht tasaisia kisoja,ei kallista jos ettii sopivia osia ja todella maukasta katteltavaa.Näin kartingia harrastava enkä nyt sitäkään lopeta,täytyy sanoa että moisen kapistuksen rakentaminen on käynyt mielessä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta