Kartingkeskustelu > TAG

Vedet pois koneista.

(1/1)

olpe78:
Täällä pohjoisessa lomaillessa ja villasukkia kaipaillessa tuli mieleen, että muistakaa poistaa vedet syyläreistä/koneista. 0-astetta riittää halkaisemaan esim. Rotaxin sylinterin, jos sinne jäähdytyskanaviin on jäänyt vedet sisään.

Eipä mulla muuta  :)

Piston:
Mites ne saa helpoimmin  pois? Mikä ruuvi tai letku irti? Ei viitsis ottaaa turhia riskejä enää.  ??? ???

Nysse:
Moi,

alavesiletku irti koneen päästä. Sitten syylärin korkki irti. Sitten reipas puhallus syylärin korkista, siiten sormi tukkimaan alavesiletkua ja reipas puhallus taas syyläriin. Jos termostaatti on paikallaan, tarvitsee useamman puhalluksen, kunnes koneesta ei tule enää vettä.

Jos mahdollista, laita ennen tyhjennystä punainen glykoliseos ja käytä moottoria hetki. Sitten tyhjennys ym. tavalla. Pysyy koneen sisuskalut ihan eri näköisenä talven yli.

Piston:
Eli näissä koneissa ei sitten käytetä mitään pakkasaineita??? Onkos siihen joku hyvä syy, varmaankin  ;)
Mahtaako suuttimen koolla olla mitään eroa näin syksyn kosteenpiin ja kylmempiin ilmoihin verrattuna kesä helteisiin?

No mut ajokelit on mitä parhaimmat vielä  8) 8) 8)

MKR:
Ei käytetä. Syy on hyvin yksinkertainen: Pakkasneste radalla on liukkaampaa kuin öljy, eikä lähde juuri millään pois. Radat ei salli pakkasnesteen käyttöä. Toki voit säilyttää karttisi pakkasnesteillä, mutta ennen radalle menoa järjestelmä tulee huuhdella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta