Kartingkeskustelu > Superkart

British Superkart 2014

<< < (2/3) > >>

Team Laine:
Cadwell Parkin tulokset http://www.tsl-timing.com/barc/2014/143522f12.pdf
Ja sieltähän se Paula löytyykin...  :D

ars:
Joo, racematkasta on jo aikaa, joten meenee jo muistelman kirjoittamisen osastolle.
Lento Torstaina Mancesteriin ja sieltä autolla todella upean maisemareitin kautta Lincolniin.
Siellä normi setti kulttuuria ja pubia.
Perjantaina 6 harkkasettiä joista kolme oli kierroksen mittaisia, johtuen punalipuista.
Huoltomies ei kyllä olisi enempää jaksanut kiivetäkkään väliä varikko---rata.
Lauantain ja Sunnuntain kisalähdöt kaikkineen ok, jos ei muuta niin ketjunvaihtoa.
Nopeuskin parani , mutta sunnuntaina oli kuski jo aivan poikki, rata on pomppuisa
ja muutenkin vaativa.
Tänä vuonna 125 open luokan kärki sairaan nopeita , tuntui luokka kiinostavan
aivan huippukuskejakin.
Jotenkin täytyisi saada muutaman päivän superkart sessioita alle Suomessa
ennen kisamatkaa Britteihin ,niin olisi nopeammin kroppa ja silmä vauhdissa
mukan.
Mutta kaikenkaikkiaan erinomainen matka jälleen.

Team Laine:

--- Lainaus käyttäjältä: ars - 28.10.2014 14:34 ---Joo, racematkasta on jo aikaa, joten meenee jo muistelman kirjoittamisen osastolle.
Lento Torstaina Mancesteriin ja sieltä autolla todella upean maisemareitin kautta Lincolniin.
Siellä normi setti kulttuuria ja pubia.
Perjantaina 6 harkkasettiä joista kolme oli kierroksen mittaisia, johtuen punalipuista.
Huoltomies ei kyllä olisi enempää jaksanut kiivetäkkään väliä varikko---rata.
Lauantain ja Sunnuntain kisalähdöt kaikkineen ok, jos ei muuta niin ketjunvaihtoa.
Nopeuskin parani , mutta sunnuntaina oli kuski jo aivan poikki, rata on pomppuisa
ja muutenkin vaativa.
Tänä vuonna 125 open luokan kärki sairaan nopeita , tuntui luokka kiinostavan
aivan huippukuskejakin.
Jotenkin täytyisi saada muutaman päivän superkart sessioita alle Suomessa
ennen kisamatkaa Britteihin ,niin olisi nopeammin kroppa ja silmä vauhdissa
mukan.
Mutta kaikenkaikkiaan erinomainen matka jälleen.

--- Lainaus päättyy ---
Sitten vaan pitää järjestää niitä treenejä. Ei se varmaan haittaa jos joutuu ajaamaan kakspuolikkaalla Superilla? Ainakin silmä tottuu nopeammin.  ;)

alteman:
Moi!

miten tuolla; pitääkö kalusto olla uutta? Mikä runko / moottori on kärjessä ja millaisella budjetilla kauden pystyy MM-sarjassa ajamaan?  Jos ei oteta huomioon kuljetuskalustoa yms asioita. Pelkkä kalusto + kisakulut ja matkakulut paikanpäälle.

Jos ajatellaan että oikeesti haluaisi taistella kärkisijoista.

Pääseekö suoraan muuten MM-sarjaan vai pitääkö olla jokin tietty lisenssi?

t. Toni

 

Team Laine:

--- Lainaus käyttäjältä: alteman - 19.11.2014 12:43 ---Moi!

miten tuolla; pitääkö kalusto olla uutta? Mikä runko / moottori on kärjessä ja millaisella budjetilla kauden pystyy MM-sarjassa ajamaan?  Jos ei oteta huomioon kuljetuskalustoa yms asioita. Pelkkä kalusto + kisakulut ja matkakulut paikanpäälle.

Jos ajatellaan että oikeesti haluaisi taistella kärkisijoista.

Pääseekö suoraan muuten MM-sarjaan vai pitääkö olla jokin tietty lisenssi?

t. Toni

--- Lainaus päättyy ---
Kalusto ei tarvitse olla uutta, mutta hyvin huollettua. Kärjessä Divisioona I:ssä eli pääluokassa ovat MS Kart ja Andersson -rungot, myös muutama PVP on ollut kärkipaikoilla. Suurin sarjataso Superkartissa on EM ja sinnekin pitää olla vähintään kansainvälinen B-lisenssi eli tarkoittaa sitä että ennen EM-kisoja pitää ajaa vähintään pari pienempää kisaa.

Voin kertoa että jos ei ole kokemusta mistään formulasta, niin kärkipaikoista on turha haaveilla. Taso on kärjessä niin kova että se vaatii tunteja ja vielä kerran tunteja testeissä. Ja valitettavasti noi Suomen radat ovat jotain muuta kuin esim. Hockenheim.

Kulupuoli on hyvinkin vaihteleva. Me kuljetettiin ekana vuonna kalusto itse kisapaikalle Suomesta eli laivalla Saksaan ja sieltä eteenpäin. Pelkästään tuo väli on reilu pari tonnia isommalla autolla. Jos joutuu menemään rahtipuolelle, hinta nousee entisestään. Sitten tietysti onko kisa esim. Saksassa tai Hollannissa vai peräti Ranskassa, siinäkin on tuhannen kilometriä eroa, joka tietysti vaikuttaa kustannuksiin. Oma lukunsa on vielä jos joutuu menemään Britteihin tuolla omalla kalustolla.

Kalusto on Div-I -luokassa n. 20 000 - 30 000 riippuen moottorista ja muista oheislaitteista uutena, mutta esim. tuollainen meidän tehdasviritetty hiilikuitukatteinen laite maksaa käytettynä 16 000 euroa sisältäen tiedonkeruun, shifterin jne. eli n. puoleen hintaan uuden hinnasta.

Sitten toinen vaihtoehto on vuokrata kalusto ja lentää paikan päälle. Huonona puolena on se että tehdaspaketit maksaa paljon ja yksityisten vuokraamat poikii aika usein. Myös kulkupuolella on eroa aika paljon.
Toki suhteellisen hyviä paketteja löytyy tuolta Brittien sarjasta, jossa Paulakin on ajamassa. Se on hyvä paikka lähteä liikenteeseen ja opetella hommaa suhteellisen edullisin kustannuksin, vaikka tuosta 125cc luokasta.

Lisätietoa voit kysellä allekirjoittaneelta vaikka osoitteella info@teamlaine.fi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta