Kirjoittaja Aihe: Crg ohjaus ongelma  (Luettu 5153 kertaa)

J4N1

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Crg ohjaus ongelma
« : 04.12.2013 20:43 »
Omistan tuollaisen Crg:n senior rungon (vm. 2003), johon vaihdoin uudet raidetangot sekä raidetangonpäät. Kaikki meni siihen asti hyvin, ennenkuin rupesin säätämään autosta ohjauskulmia. Aurauksen ollessa nollilla (ratti myös suorassa) on oikean pyörän raidetanko n. 2cm pitempi kuin vasen ja näin ollen oikea pyörä myös kääntyy vasenta enempi (molempiin suuntiin).

Mistähän moinen voi johtua, sekä mitä asialle on tehtävissä ? :o

« Viimeksi muokattu: 04.12.2013 20:45 kirjoittanut J4N1 »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Crg ohjaus ongelma
« Vastaus #1 : 04.12.2013 21:03 »
Älä katso rattia vaan sitä rattiakselin haarukkaa johon raidetankojen sisemmät nivelet kiinnittyvät. Kun se on keskellä, niin auraukset kohdilleen ja renkaat kääntyy molempiin suuntiin yhtä paljon. Ratin saat tod näk keskitettyä, kun löysennät rattikeskiöstä rattiakselin pultin.  :)
Homman Pitää Olla Hauskaa

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Crg ohjaus ongelma
« Vastaus #2 : 04.12.2013 21:07 »
juu...ja jos vaihdoit raidetangot kolarin takia, eli tanko tai molemmat, olivat vääntyneet...todennäköiseti myös rattiputki on kiero...
pari sekuntia liikaa...:D

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Crg ohjaus ongelma
« Vastaus #3 : 05.12.2013 17:16 »
Ja yleensä oikeanpuoleinen raidetanko on pidempi, koska rattiakseli on vähän auton keskilinjan vasemmalla puolella (kuten penkkikin).
Tää oli muuten ihan hyvä vinkki! Kesällä piti ulosajon seurauksena purkaa keula pikaisesti, oikoa osat ja kasata takaisin. Kasatessa oikea pyörä jäi rajusti harituksen puolelle niin pikaratkaisuna vaihdoin raidetangon olka-akselissa toiseen reikään ja pyörittelin loput raidetangonpäistä. Toimi kuitenkin hyvin niin en vaivannut päätäni sillä, että miksi ratti jäi aavistuksen vinoon. :D


 

Team Laine Verkkokauppa