Kirjoittaja Aihe: Paras fossiilirunko  (Luettu 4068 kertaa)

Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Paras fossiilirunko
« : 19.01.2014 22:14 »
Olen tässä pimeinä iltoina tuuminut että mitä vaaditaan hyvältä fosarirungolta...

-tarjottavat kiitettävä sivuttaispito perään ja keula ei saa puskea
-kuitenkin rungon oltava "free" eli keventää sopivasti takasisätassua läpi kurvin ilman että tarvii ratilla mekaanisesti kammeta
-keula ei saa syödä motista tehoja ja yleensäkkin rungon rullattava mahdollisen kevyesti
-runkoputken pitää olla kestävä, toimittava monta kesää

Yleensä markkinoilla olevat rungot on suunniteltu lähtökohtaisesti erilaiseen käyttöön, rahamarkkinoille etelä-euroopan kumisille radoille ja tehokaammille moottoreille. Mitäpä jos olisi runko joka on suunniteltu A:sta Ö:hön fossiilikäyttöä varten, kuinka hyvä se olisi?

Vai onko joku tehnyt jo semmosen?

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Paras fossiilirunko
« Vastaus #1 : 19.01.2014 22:40 »
Jos lopputuloksena olisi nopeampi runko kuin muut, ajaisi kilpailuhenkiset sillä. Mutta tulosluetteloissa on kärjessä kaikki valtamerkit ja muutama vähemmän tunnettu. Ts. saat vastaukseksi jokaisen oman mieltymyksen mukaisen tai muuten fanittaman kikottimen mallin.

On totta ettei runkovalmistajat ole ajatelleet suunnittelussa 14 hp 160 kg Vega SL8 yhdistelmää, mutta eipä ole markkinoitakaan. Aika harva edes ostaa ko. sarjaan uutta runkoa vaan ajellaan jo väsyneimmillä sotaratsuilla. Ehkä sellainen jo parhaan teränsä menettänyt runko on hyvä, notkea ja nopeaksi opetettu :) Tai sitten jo luokituksensa menettänyt uusi runko, jolla ei enää pärjää arvokapinoissa.
-petri-


 

Team Laine Verkkokauppa