Kirjoittaja Aihe: Harrastajan asialla?  (Luettu 4119 kertaa)

Mantastic

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Harrastajan asialla?
« : 15.03.2014 07:42 »
Morjesta pöytään!

Tämä aihehan on ihan mielipide-asia mutta jotenkin ahdistaa nykykäytännöt. Itse kun en tiedä ketä saunottaa tai juottaa että saisin omat intressini esiin lajin "silmäätekeville".

Vajaa pari kautta kartingin parissa on nyt nuoren juniorin kanssa pyöritty ja molemmilla on ollut hauskaa homman parissa niin mekaanikolla kuin kuskilla. Viime kesänä jo kilpailtiinkin hieman ja tänäkin vuonna oli tarkoitus.

Itse olen ratalajien parissa pyörinyt kuskina 2-pyöräisissä useamman vuoden aiemmin ja siihen kokemukseen on helppo peilata näitä kokemuksia. 2-pyöräisten puolellakin jonkin verran perseilyä löytyy mutta siellä kuljettajakato on jo pakottanut tekemään työtä myöskin harrastajien hyväksi - kulujen karsimisen, aloittamisen helppouden jne. puolelta. En sano että sielläkään aina on osattu toimia oikein...

Kartingissa harrastajia on prätkäpuolelle verrattuna aika reilu määrä vielä ja siksi kai perseilyn määräkin on eksponentiaalinen koska jollakin on rahaakin tehtävissä tai siltä se ainakin vaikuttaa, eli jos sulla on oma lehmä ojassa, niin aina se kabinetti löytyy missä voit asioihin vaikuttaa. Näitä per******en Bernie Ecclestoneja on joka nurkalla, samalla mentaliteetilla mennään - sanokoon harrastajat mitä sanoo, me tehdään niinkuin halutaan! Huomattavaa on, että kaikki kyselyt mitä on tehty, niin onko tuloksia julkaistu tai onko päätökset tehty niiden pohjalta vai oman maun mukaan...?

Laji on mukava, pääosa harrastajista on mukavia mutta päättävä porras ainakin omasta näkökulmasta tuntuu olevan aika irrallaan todellisuudesta, jos harrastajamäärät halutaan säilyttää tai niitä kasvattaa. Sääntöjen valvontaan ja tasapuolisuuteen myös kisapaikoilla saisi mielestäni kiinnittää vaikka enemmänkin huomiota - säännötkin pitäisi olla samat kaikille oli uusi tai kokeneempi kuski...

Kuka tai ketkä ovat aidosti harrastajan asialla, se ei ole minulle selvinnyt. Katsotaan mihin suuntaan homma tänä vuonna menee mutta taidetaan ajaa pyörähommia tuossa sivussa tänä vuonna, jos vaikka vaihdettaisiin sinne tulevaisuudessa. Harrastamisen pitäisi kuitenkin olla kivaa koska homma kuitenkin jotain maksaa... Ajokautta odotellessa?  8)

# Sami Nurmi
« Viimeksi muokattu: 16.03.2014 20:06 kirjoittanut Mantastic »

jakari

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Harrastajan asialla?
« Vastaus #1 : 17.03.2014 01:25 »
Morjesta vaan. Kirjoitit ihan asiaa, en minäkään ymmärrä mistä tässä riidassa oikeastaan on kysymys, onko tää liittojen, siis AKK:n ja Kartingliiton keskinäisestä vallanjakoa vai mitä? Meidän harrastajien mielipiteillä ei ole enää mitään merkitystä, ei mitään painoa. Pitävätkö AKK:n hallitus ja lajiryhmä  meitä harrastajia ja pikku kuskeja ihan omina pelinappuloinaan kartingliittoa vastaan. Tuhoten samalla koko hienon harrastuksen. Itsekään en enää halua olla tämmöisessä myllyssä mukana.
Pelotteet ja sanktiot tulee esiin myös tässä ja näillä palstoilla. Monet on käyneet kurkkaamassa, kukaan ei uskalla ottaa kantaa puolesta tai vastaan, ainakaan omalla nimellään, en minäkään, mieluummin vaihdan muihin harrastuksiin. Olen arvostanut, ollut tukemassa AKK:n ja Kartingliiton toimintaa, nyt en enää. Tuhon tiellä ollaan juu.

salris

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
  • Kotirata: Pippo, Lahti
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Harrastajan asialla?
« Vastaus #2 : 01.04.2014 16:28 »
Tuolta kannattaa lukaista...
Asiaa on käsitelty jo 2002.
http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/suomi.cgi?sivu=ratk/r-2003-61-0329


 

Team Laine Verkkokauppa