Kirjoittaja Aihe: Pirkanmaan Fosarin ensimmäinen kisa 10.5.2014 Toijalassa  (Luettu 8958 kertaa)

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Pirkanmaan Fossiilisarjan ensimmäinen kisa ajetaan Toijalassa 10.5.2014
Aamupäivällä ajetaan myös Speedmakerin tunninkisa.

Aikataulu:
Ilmoittautuminen 9-10. Reenit 10-11. Tunninkisa 11-12. Tauko.
Fosarin eka lähtö klo 13. palkintojen jako klo 17.

Fosarin säännöt löytyy täältä:http://finkart.net/fossiili-saannot.htm
Fosarin osallistumismaksu kuten ennenenkin 20€/joukkue, huonot palkinnot. Ajokaavio jos yli 34 joukkuetta on liitteessä, muutoin sääntöjen mukaan. Loput selviää kisapaikalla, makkaraa tarjolla ja buffetti on auki.

Tunninkisan säännöt ja maksut päivittyy tänne http://www.speedmaker.fi/uutiset.html

Tervetuloa.
-petri-

JassoT

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
  • Kotirata: Lentola
  • Moottorimerkki: Raket 120
  • Runkomerkki: Dino
Moi

Onhan se kiva että ajaan pääsee (6 lähtöä kaikille) mutta oma ehdotukseni olisi (jos yli 34 autoa) että jaetaan ryhmä kahtia viimevuotisen paremmusjärjestyksen mukaan joka toinen toiseen ryhmään ja loput ilmoittautumisjärjestyksessä. Sitten ajettais siinä ryhmässä mikä on määrätty 2-3 kisaa englantilaisella lähdöllä. Sen jälkeen olis A- ja B- finaalit eli molempien ryhmien huonompi puolisko ajaisi B-finaalin, lähtöpaikat määräytyisi aiempien lähtöjen tulosten mukaan. Porkkanana voisi olla että 3 nopeinta pääsisi vielä A-finaaliin. A-finaali ajettais samalla lailla kuin B-finaali eli molempien ryhmien parhaat aiempien tulosten mukaisessa lähtöjärjestyksessä. Lopputuloksissa A-finaalin voittaja olisi koko kisan voittaja jne.

Onko mitään järkeä? Olis vaan mun mielestä paljon yksinkertaisempaa selvittää paremmuus.

T: Tähdenniemi Racing Team

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Moi

Onhan se kiva että ajaan pääsee (6 lähtöä kaikille) mutta oma ehdotukseni olisi (jos yli 34 autoa) että jaetaan ryhmä kahtia viimevuotisen paremmusjärjestyksen mukaan joka toinen toiseen ryhmään ja loput ilmoittautumisjärjestyksessä. Sitten ajettais siinä ryhmässä mikä on määrätty 2-3 kisaa englantilaisella lähdöllä. Sen jälkeen olis A- ja B- finaalit eli molempien ryhmien huonompi puolisko ajaisi B-finaalin, lähtöpaikat määräytyisi aiempien lähtöjen tulosten mukaan. Porkkanana voisi olla että 3 nopeinta pääsisi vielä A-finaaliin. A-finaali ajettais samalla lailla kuin B-finaali eli molempien ryhmien parhaat aiempien tulosten mukaisessa lähtöjärjestyksessä. Lopputuloksissa A-finaalin voittaja olisi koko kisan voittaja jne.

Onko mitään järkeä? Olis vaan mun mielestä paljon yksinkertaisempaa selvittää paremmuus.

T: Tähdenniemi Racing Team

Janne, hyvä ehdotus mutta yhdellä ehdolla. Tule tekemään lähtölistat ja laske tulokset. Saat ilmaisen osallistumisen palkkioksi. Muuten mennään tuolla englantilaisella kaaviolla koko kisa.
-petri-

JassoT

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
  • Kotirata: Lentola
  • Moottorimerkki: Raket 120
  • Runkomerkki: Dino
Juu ei :) Mennään vaan englantilaisella munkin puolesta, oikeestihan se on parempi ja kaikki ajaa kaikkia vastaan. Ja kuten todettua niin pääseepähän kunnolla pöristeleen. Muistelin vaan että viime vuonna toi kaavio aiheutti jonkin verran laskennallisia ongelmia lopullisissa tuloksissa, siksi ehdottelin tuota toista vaihtoehtoa

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Joo, viime vuonna ekan kisan osallistujamäärä hieman yllätti järjestäjän. Eivät olisi mahtuneet kerralla radalle. Piti sitten ottaa käyttöön FinnDriven kaaviot. Mutta silloin ajettiin 4 lähtöä /joukkue. Yksi  ryhmistä lähti kahdesti takaa, joka aiheutti epäreilun tilanteen.

Nyt kaikki lähtee kaksi kertaa edestä, keskeltä ja takaa. Kaikki ajaa kaikkia vastaan kahdesti.
Vieläkin tulee laskettavaa tuloksissa, mutta on tätä jo reenailtu. Tarkoitus on laittaa tulokset heti exceliin erän jälkeen, jolloin lopputulos on vain sorttausta vaille valmis viimeisen lähdön jälkeen.

Toivon hieman kärsivällisyyttä kilpailijoilta jos kaikki ei mene ihan Strömsöössä. Vaikka ajetaan kilpaa ja tosissaan, kisa on myös harrastetapahtuma. Moottoriurheilussa vaan meinaa mennä kisailu niin totiseksi touhuksi, oli sitten kyse karteista tai ruohonleikkureista. Jonkunlainen huumorimieli pitäisi säilyttää, muuten tämä ei ole enää mukavaa.
-petri-


 

Team Laine Verkkokauppa